1928
Sök

Volvo 740 V8 Quattro

Ett långtidsprojekt som handlar om att bygga en Volvo 740 V8 Quattro med motor, låda och drivlina från en S6a! :)

1 383 669 Visningar
Uppdaterades senast 15 december 2023
10 164 Inlägg
26 oktober 2014
Klokren grill smile Är ju inte super sleeper stuk på den så tycker helt klart du ska köra på den. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 237 Inlägg
26 oktober 2014
Trådstartare
Grymt att så många gillar grillen!
Blir väl till att köra med den smile

1 237 Inlägg
26 oktober 2014
Trådstartare
Blev nästan lite väl mycket med grillen på bilen.. Men vi ser väl smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74366/74366-bf22d9083f38f6385073edbd2a41ff73.jpg

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
26 oktober 2014
Haha, love it!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

1 237 Inlägg
26 oktober 2014
Trådstartare
LeafBox skrev:
Haha, love it!

Sticker i ögonen göre allt wink

10 164 Inlägg
26 oktober 2014
Tummen upp på det där cool

Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

1 237 Inlägg
26 oktober 2014
Trådstartare
Djo skrev:
Tummen upp på det där cool

Gött cool

Baronen
1 434 Inlägg
26 oktober 2014
Personligen tycker jag att du ska använda original grillen, ha dom fyrkantiga bosch ljusen, måla bilen guld och ha dom hedliga gamla tillbehörsstripsen på. Möjligen ett gammalt lambda emblem i grillen. Jag skulle bli så förbannad om jag blev frånåkt av en sån bil smile

Elbilar kan dra åt helvete.

1 237 Inlägg
26 oktober 2014
Trådstartare
vEight skrev:
Personligen tycker jag att du ska använda original grillen, ha dom fyrkantiga bosch ljusen, måla bilen guld och ha dom hedliga gamla tillbehörsstripsen på. Möjligen ett gammalt lambda emblem i grillen. Jag skulle bli så förbannad om jag blev frånåkt av en sån bil smile

Haha ja.. Hade ju faktiskt varit mäktigt.. 
Några jätte förändringar utseendemässigt ska ju inte göra på bilen i vilket fall, få se vad som händer smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
26 oktober 2014
vEight skrev:

Jag håller faktiskt med här. Det hade sett så mycket roligare ut om Volvo-utseendet hade blivit bevarat så mycket som möjligt, men i tron om att jag var ensam om mitt tycke så höll jag tyst.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 237 Inlägg
26 oktober 2014
Trådstartare
Mack skrev:
vEight skrev:

Jag håller faktiskt med här. Det hade sett så mycket roligare ut om Volvo-utseendet hade blivit bevarat så mycket som möjligt, men i tron om att jag var ensam om mitt tycke så höll jag tyst.

Fästena för extraljusen och lyktorna är sparade, har även en till originalgrill smile

9 136 Inlägg
3 151 Inlägg
26 oktober 2014
Jag är lite delad. Det är sjukt fränt med den grillen, men även jag håller med om att det vore kul att ha bilen så nära original som möjligt. Kanske ska ha två grillar, så du kan byta när det passar?

Inbiten Volvonörd
799 Inlägg
26 oktober 2014
Tycker audiringarna var för stora, annars hade det nog varit coolt... Nu ser det lite ut som ett tryne smile

Volvo V70N 2,5T projekt>>> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=290249
www.skogenracing.com
Volvo 944 Turbo+ 1991
Volvo 854 SE 1995

1 237 Inlägg
26 oktober 2014
Trådstartare
Lillkanto skrev:
Tycker audiringarna var för stora, annars hade det nog varit coolt... Nu ser det lite ut som ett tryne smile

Haha ja nu när du säger det wink

9 136 Inlägg
26 oktober 2014
Vovvo skrev:
Lillkanto skrev:

Dom säger ju det, "Att styla en Volvo är som att sminka en gris". Då sitter det ju som en pungspark med ett tryne på den! lol lol lol

657 Inlägg
26 oktober 2014
Häftigt bygge!

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

10 164 Inlägg
27 oktober 2014
Kan förstå tankarna med original utseende men bilen har fortfarande bur i sig och en bil med bur är inget jag skulle bli häpen av att bli från åkt av.

Därför tycker jag audi grillen går ju byta fort annars om man känner för det.

1 237 Inlägg
27 oktober 2014
Trådstartare
Djo skrev:
Kan förstå tankarna med original utseende men bilen har fortfarande bur i sig och en bil med bur är inget jag skulle bli häpen av att bli från åkt av.

Därför tycker jag audi grillen går ju byta fort annars om man känner för det.

Jo, men som jag har skrivit tidigare så ska det vara kolsvart tonade rutor från b- stolpar och bak, buren kommer ej synas smile

Fatboy Speed Shop
103 Inlägg
27 oktober 2014
Putteliten skrev:
Vovvo skrev:
Lillkanto skrev:

Dom säger ju det, "Att styla en Volvo är som att sminka en gris". Då sitter det ju som en pungspark med ett tryne på den! lol lol lol

HAHAHAH ! lollollollol

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

Sök