Hur långt ner går kylaren annars? Det går inte kapa ur lite bakom stötfångaren och sätta fläktarna en bit ner? Du får ju ändå in luft via grillen och spoilern....
Ja inte tusan ser det vackert ut Diggar allt, men inte den bilden. Bygg grillen framför, med någon form av förlängning? Flytta fram grillen, bocka 1mm plåt runt om och gör en sarg runt mellanrummet och lacka det svart. Gör nånting annat än det där.
Instämmer. Bygg ut den en liten bit, lär ju räcka med 1, max 2 centimeter som det ser ut på bilden? Lär inte vara tillräckligt för att man ska fokusera alltför mycket på det om man inte kollar noga. Det du har nu syns ju dock lång väg.
Förstår att du vill ut och köra lite i sommar också, nu när det är så nära, så det där kan ju duga som en tillfällig lösning.
Går de inte att distansa ut framlyktorna i de två fästerna närmast grillen så att man får ut det hela 1cm? Bara göra en ljusinställning och kapa så mycket det går i grillen utan att det syns isf?
måste faktiskt hålla med tidigare talare om att det inte ser så bra ut och förstör sleeper looken med det sådär =/ minns inte om du skrivit nått om det tidigare eller nått sånt men hur är det med plats bakom kylaren? du skulle inte kunna sätta fläktarna där istället? tunnare fläktar? sätta dom lite längre ner eller kanske 1 fläkt fast större som du kan sätta lite längre ner så den slipper synas? =/
eller om du kan typ slipa ner grillgallret så det passar över fläktarna, har för mig dom där ribborna är ganska djupa så borde ju gå att slipa ner dom på insidan så du bara har typ 5mm kvar på dom, då ser det ju fortfarande ut som en hel grill utifrån
Ska i vilket fall bli kul att se hur det blir i slutändan
Ja, jag lär hoppa på klag-tåget här... Såg inte fint ut tyvärr, speciellt inte med tanke på att du försöker behålla "sleeper" stuket. Givetvis är ju det viktigaste att motorn får kylning, men snyggt ser det inte ut iaf
Om jag inte minns helt åt h-e så hade du lite utrymmet kvar mellan kylare och motor? Så skulle du inte kunna flytta in kylaren kanske 1cm, och flytta ut grillen 1cm. Då skulle du helt plötsligt få 2cm extra utrymme för fläktar, utan att total-förstöra looken.
Annars är jag inne på samma spår som en tidigare person nämnde - förläng skärmar och huv osv några cm. Det är knappast något som kommer synas såvida man inte är väldigt insatt i 740 och synar bilen ordentligt.
Det känns som en liten tankemiss från din sida det här. Hade det varit jag så hade jag fixat med kylningen innan lack, för då finns det inget som stoppar en från att sätta kapen i bilen
Går nog att flytta ut grillen lite diskret Är ju ett jäkla jobb att förlänga skärmar, huv osv. Det vill man ju inte hålla på med när allt är nylackat Det må vara en sleeper, men en sådan detalj är ju ok och nödvändig för att det ska funka
Jag vet inte om det blir bättre utav att bara flytta ut grillen, då får man ju stort glipa imellan huv och grill istället. Plus att den får en gris näsa
Ser ut som man kan flytta ut den någon cm och bygga ett annat innanmäte så det knappt syns. Men flyttar man ut hela så kommer det se lite annorlunda ut kanske
Väldigt trevligt att så många engagerar sig i bygget! Kommer att lösa detta på något vis..
Får kanske göra som någon sa att kapa i stötfångare och sänka ner fläktarna bakom stöten, sedan tänkte jag hålborra bakom regplåten. Så får man distansa ut regplåten så luften kan passera
Varför inte bara sätta i 940 huset? Fast du kanske vill ha 740 panelen?
Tjaa.. Provade låna farsans 940 instument.. Tror det var två av fyra kontakter som passade
Ja de passar inte rätt i. Men rätt enkelt å koppla om de. Borde du också tycka med tanke på allt annat arbete du gjort. Men med tanke på bilens övriga utseende så passar 740 brädan bättre
Har följt tråden i de tysta sen du börja. Jag är imponerad! Grymmt jobbat!!
Vissa i tråden kommer ju med sina förslag osv, så jag som följt ett tag tänkte droppa mitt. Måhända inte så stort ingrepp och man kan ångra sig efter: takräcken !
Gubbigare blir det ju inte Möjligen nån sticker i bakrutan i stil med "Bälte på 1987" eller vad det kan vara.
En aningen photoshopad bild.. Fläktarna sitter monterade i kromsargen, har dock fyllt i svart runt fläktarna.. Hade även bara strippat fast volvo emblemet med röda strippor.. Men något i den här stilen kommer grillen att se ut, svarta färgen kommer senare vara bitar av originalgrillen
Har inte usa fronten lite mer utstående grill, har för mig gamla 240 hade de iaf. Skulle ju kanske gå få till med en som redan går lite längre ut. Annars ser de jävligt gubbigt ut! O de blir skitsnyggt
Har inte usa fronten lite mer utstående grill, har för mig gamla 240 hade de iaf. Skulle ju kanske gå få till med en som redan går lite längre ut. Annars ser de jävligt gubbigt ut! O de blir skitsnyggt
Har nyss monterat usa front på min 740, grillen hamnar på samma plats!