2171
Sök

Volvo S70 fräschas upp!

Tjenare, har nu kört runt i en 740 sen jag tog körkort i januari och tyckte att det var dags för en uppgradering så blev en Volvo S70 i en väldigt ovanlig färg, lite att reda till men min pappa är väldigt duktig på volvo och har... Visa mer

202 126 Visningar
Uppdaterades senast 16 oktober 2017
1 426 Inlägg
20 mars 2014
zbagaren skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
Menade att 25 å ett halvt tusen inte är så mycket för en sån här gammal Volvo. wink

Haha är väl varken låg eller långmilare ganska standard på dessa ju 25-30 är väl standard om man kikar på blocket! smile
Jockk3 skrev:

yikes jag skulle vara glad om den visade allt över 600 på fulltank

Haha hur kör ni egentligen? Har ändå 2 mil 90-110 väg så där kan det ju rulla på ibland! smile

mycket stadskörning/fullt ös på motorväg

735 Inlägg
20 mars 2014
zbagaren skrev:
xeno95 skrev:
Min drar typ 0.8 13 mil om dagen i 120km/h smile
0.9 i 140km/h big_smile

Har några pållar mer också! smile men långkörning är ju det bästa för förbrukningen!

Med vänlig hälsning, Erik

Jo jag vet, hade jag haft en 2.5T så hade bränsleförbrukningen ökat enormt big_smile väldigt gasglad

367 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
xeno95 skrev:
zbagaren skrev:
xeno95 skrev:
Min drar typ 0.8 13 mil om dagen i 120km/h smile
0.9 i 140km/h big_smile

Har några pållar mer också! smile men långkörning är ju det bästa för förbrukningen!

Jo jag vet, hade jag haft en 2.5T så hade bränsleförbrukningen ökat enormt big_smile väldigt gasglad

Ba köpa!! smile haha jo gött att ha lite kraft under huven så man kan köra om iaf! smile

MVH Erik

Yrke: Bilmekaniker, bilelektriker, montör
36 Inlägg
20 mars 2014
Läst hela nu, fin bil fin lack, fint jobb. Dock tycker ja svarta stylingljus passar bättre på mörk bil, så hoppas du får på c70 ljusen snart för ja, dom slår allt smile Tummen upp å prem kagd

367 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
Replica_Muttsson skrev:
Läst hela nu, fin bil fin lack, fint jobb. Dock tycker ja svarta stylingljus passar bättre på mörk bil, så hoppas du får på c70 ljusen snart för ja, dom slår allt smile Tummen upp å prem kagd

Tackar!!! smile haha ja dem ska väl försöka inhandlas snart! smile C70 klarglas är oslagbart! smile Tack igen!!

MVH Erik

735 Inlägg
20 mars 2014
zbagaren skrev:
xeno95 skrev:
zbagaren skrev:

Ba köpa!! smile haha jo gött att ha lite kraft under huven så man kan köra om iaf! smile

MVH Erik

Om jag haft råd o pendla med en 2.5T smile kör 100 mil i veckan
Sen med utslitna bakvagnsbussningar så är ju inte min bil stabil alls i 140 och uppåt tongue

367 Inlägg
20 mars 2014
Trådstartare
xeno95 skrev:
zbagaren skrev:
xeno95 skrev:

MVH Erik

Om jag haft råd o pendla med en 2.5T smile kör 100 mil i veckan
Sen med utslitna bakvagnsbussningar så är ju inte min bil stabil alls i 140 och uppåt tongue

Haha smakar det så kostar det!! smile

Då var det över 30000 visningar!! riktigt kul!

MVH Erik

367 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Tja!

Har en liten fråga, häromkvällen var belysningen tänd i bilen när jag skulle köra en runda och släcktes inte heller utan fick stänga av den på knappen i taket och tyckte det var lustigt!

Sen idag när jag låste bilen och gick iväg så hörde jag något som tutade och då hade larmet gått på bilen var cirka 10 meter från bilen, tänkte vafan händer, låste upp och låste igen då hände inget sen hände samma sak igen när jag hade kört hem?

Någon som har några tips?

MVH Erik

498 Inlägg
26 mars 2014
zbagaren skrev:
Tja!

Har en liten fråga, häromkvällen var belysningen tänd i bilen när jag skulle köra en runda och släcktes inte heller utan fick stänga av den på knappen i taket och tyckte det var lustigt!

Sen idag när jag låste bilen och gick iväg så hörde jag något som tutade och då hade larmet gått på bilen var cirka 10 meter från bilen, tänkte vafan händer, låste upp och låste igen då hände inget sen hände samma sak igen när jag hade kört hem?

Någon som har några tips?

MVH Erik

När larmet inte aktiveras vid låsning av bilen så brukar det vara dessa "stift" i dörrarna som blivit slitna... Det märker jag på min, man får slå igen dörrarna lite hårdare och sen se så blinkers blinkar till och innerbelysning slocknar när man låser, då är larmet aktiverat, samt såklart att larmdioden blinkar vid framrutan!!!

65 Inlägg
26 mars 2014
Jag tror också, precis som Markus1987 skriver, att det är en microbrytare som spökar. Har samma problem med min, men inte gjort något åt det än... Här är iaf en länk om hur man kan gå till väga. (Hoppas det är okej att länka till andra forum i syften som detta)
http://www.svenska85x70klubben.se/forum … hp?t=20499

367 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Kajzeeer skrev:
Jag tror också, precis som Markus1987 skriver, att det är en microbrytare som spökar. Har samma problem med min, men inte gjort något åt det än... Här är iaf en länk om hur man kan gå till väga. (Hoppas det är okej att länka till andra forum i syften som detta)

Jo pappa sa också det men vi får väl se om det blir värre får man väl göra något åt det!! Hittade med den efter lite letande! smile den verkar vettig!!

Händer det något med era bilar?

MVH Erik

498 Inlägg
26 mars 2014
zbagaren skrev:
Kajzeeer skrev:

Jo pappa sa också det men vi får väl se om det blir värre får man väl göra något åt det!! Hittade med den efter lite letande! smile den verkar vettig!!

MVH Erik

Håller på och river instrumentbrädan för fullt, ska bli svart nu allting istället för beige, aluminium sarg runt stereo samt listen till handskfacket är beställt idag från Bilia, alu listen runt växelspak har man redan hemma liggandes samt dess armstöd! big_smile

367 Inlägg
26 mars 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:
zbagaren skrev:
Kajzeeer skrev:

MVH Erik

Håller på och river instrumentbrädan för fullt, ska bli svart nu allting istället för beige, aluminium sarg runt stereo samt listen till handskfacket är beställt idag från Bilia, alu listen runt växelspak har man redan hemma liggandes samt dess armstöd! big_smile

Ojdå stora projekt!! Varför inte bara köpa en bil med svart inredning? smile oj vad gick det på?? Rätt dyrt väl?

498 Inlägg
27 mars 2014
zbagaren skrev:
Markus1987 skrev:
zbagaren skrev:

MVH Erik

Ojdå stora projekt!! Varför inte bara köpa en bil med svart inredning? smile oj vad gick det på?? Rätt dyrt väl?

Jo det är väl någorlunda stort projekt, jävla massa skruvar är det iallafall tongue Köper all svart inredning begagnat av en snubbe här i kommunen, brukar få helt OK priser... Klart det skulle vart lättare att köpa bil med svart från början men fick ju bra pris på bilen och skicket i överlag är ju bra så! Men men, alltid kul å lossa allt så man ser vad som döljer sig tongue
Alu inläggen gick på ca 1900kr för dom två delarna, skulle jag köpt den 3e delen också från Bilia så skulle de ha blivit totalt ca 3700kr men fick ju tag i den vid växelspaken begagnat inkl. hela armstödet för ca 700kr så man tjänade ju en liten hacka där smile

367 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:
zbagaren skrev:
Markus1987 skrev:

Jo det är väl någorlunda stort projekt, jävla massa skruvar är det iallafall tongue Köper all svart inredning begagnat av en snubbe här i kommunen, brukar få helt OK priser... Klart det skulle vart lättare att köpa bil med svart från början men fick ju bra pris på bilen och skicket i överlag är ju bra så! Men men, alltid kul å lossa allt så man ser vad som döljer sig tongue
Alu inläggen gick på ca 1900kr för dom två delarna, skulle jag köpt den 3e delen också från Bilia så skulle de ha blivit totalt ca 3700kr men fick ju tag i den vid växelspaken begagnat inkl. hela armstödet för ca 700kr så man tjänade ju en liten hacka där smile

Haha ja det blir ju mycket jobb, man kan inte få allt så är det ju bara!! smile är det så svårt att hitta dem begagnade? dyrt att köpa nytt ju.. gav 600 för mitt trä men är vanligare antar jag!

MVH Erik

498 Inlägg
27 mars 2014
zbagaren skrev:
Markus1987 skrev:
zbagaren skrev:

Haha ja det blir ju mycket jobb, man kan inte få allt så är det ju bara!! smile är det så svårt att hitta dem begagnade? dyrt att köpa nytt ju.. gav 600 för mitt trä men är vanligare antar jag!

MVH Erik

Ibland är det svårt faktiskt å hitta men man kan ha tur om någon säljer komplett kit! Sen att dom här alu inläggen finns i 3 olika sorters mönster så man vill ju gärna ha samma på alla! smile

367 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
Markus1987 skrev:
zbagaren skrev:
Markus1987 skrev:

MVH Erik

Ibland är det svårt faktiskt å hitta men man kan ha tur om någon säljer komplett kit! Sen att dom här alu inläggen finns i 3 olika sorters mönster så man vill ju gärna ha samma på alla! smile

Haha jo det vill man ju! Pappa har mesh i sin! Får ta och lägga upp den till våren!

367 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
Idag fick pärlan en liten tvätt! kommet en hel del märken på det nylackade tyvärr sad enda vintern den får gå i min ägo var 2013/2014!

https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195895/195895-afc557c4ea08abe3cbdd5e2e1608de3d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195895/195895-0a5ad15572451ec96f6e505ecb8e2ef3.jpg

Man ser skillnaderna här på vilket som är lackat och inte! men det får kanske lite färg vår 2015!
https://www1.garaget.org/gallery/images/196/195895/195895-b84ca7485d1843d810e7ebc386949dbe.jpg

Ha det gött!

MVH Erik

Team Obror
186 Inlägg
3 april 2014
Ser fint ut !

wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

367 Inlägg
3 april 2014
Trådstartare
Detoxedz skrev:
Ser fint ut !

Tackar!! smile bara på med coilovers, klarglas och nebulan så den fulländad! smile en bil kan aldrig bli fulländad förresten, klar så långt jag tycker iaf! smile

MVH Erik

Sök