Sportchassi Volvo V40 2,0t 01a

Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
6 oktober 2013 · 159 Inlägg

Hej alla glada. Har suttit här och letat och hittar inget om sportchassi på ovanstående bil.
Är det någon som har ett hum hur man kan se elr läsa sig till om man har detta på sin bil? 
Då jag skall byta fjädrar på bilen då dem är trasiga. Vissa reservdelsfirmor står det med elr utan SPC.
Eller kan de var så att fjäderbenen endast står för sänkningen än fjädrarna typ att fjäderskålarna sitter lägre.
Förra ägarn nämnde något om att den hade sportpaketet dvs lägre spoiler fram, vinge bak och lägre fjädring.
Någon som vet något om detta? 

Tacksam för svar smile

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Torger Tok i sina bästa dar
6 oktober 2013 · 386 Inlägg

Aldrig hört talas som sport chassie på v40 och kollar man på dina bilder så ser du ut o ha samma paket som min, men de heter buissnes "stavning"? klass, då är de klarglas o lite sånt skit, men du har en fas 2 tänk på de när du ska köpa fjädrar, och köper du från kl racing så är de fel framfjädrar 9 av 10 gånger haha smile köp mörktonade blinkers gör mycke på dom där smile

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Torger Tok i sina bästa dar
6 oktober 2013 · 386 Inlägg

La upp en ny bild på min så du ser hur de blir om du kollar min profil smile

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
6 oktober 2013 · 159 Inlägg

Enligt några fler jag snackat med så själva sport pkt är med det jag nämnde sedan är resten ett annat tillval. Då bilen redan är låg och går i skärmarna bak (skruvarna till inneskärmen konstigt nog) med original fjädring (ruff racing 17" med bredare kant bak) så blir det nog ingen sänkning. Bara ett halvt varv hb som har knäckts. Såg att din såg rätt hög ut elr så var hjulen små? Samt original svarta ljusen är snyggast. Enda som skall bytas e sido markeringen till mörkare och ögonlock som din hade smile. Samt påbörjat xenon konvertering.

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Bill_Bull Truck/Bil mekaniker
6 oktober 2013 · 159 Inlägg

Såg nu mer exakt vad du menade. Skärmblinkersen? Jo den skall bli mörkare Oså.

Subaru Legacy GT SPEC-B "WR LIMITED" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang