Nissan Skyline R32 GTR på jakt efter 800hk och ett utseende som heter duga. Målet överlag är väl att få en bil som drar åt sig blickar och går som in i h*lvete :)
Oj då.. Längesedan jag uppdaterade projektet, så dags för en ny uppdatering Står inte helt stilla, men långsamt fram går det då motorn på min bruksbil rasade (s13 med ca18...), så alla pengarna gick till en rb25.
Iallafall... har bytat mitt oljetråg mot ett utbyggt med tomei plåtar
Har även hunnit göra klart hjulhusplåten, nu återstår bara lite finspackel sen blir det lack!
Nästa uppdatering kommer förhoppningsvis i slutet på veckan, då med hjulhus som är klara för lack
Såja.. Då var hjulhusen färdiga för lack Ska iväg och handla färg imorgon, står mellan svart eller brun.. Någon som har tips på en rolig färg innan jag bestämmer mig?
Får iallafall bjuda på ett par bilder på de färdiga hjulhusen
Hjulhusen ser jäkligt bra ut, snyggt jobbat! Såg att du skrev att du inte ville lacka den grön men jag tycker denna grönfärg\guldfälgarkombo är riktigt rå.
Johan_e2 skrev: Hjulhusen ser jäkligt bra ut, snyggt jobbat! Såg att du skrev att du inte ville lacka den grön men jag tycker denna grönfärg\guldfälgarkombo är riktigt rå.
Bild
Kan avslöja att det inte blev grön Bilen är alldeles strax redo för lack, dock fyller jag år imorgon och jobbar hela helgen, so be patient!
Natanael från Maxxtuning ringde och berättade att deras MaxxECU Plugin till R32 har trillat in, så han skickade ett till mig. När vi ändå var igång så bokade vi in en tid till mappning. Domedagen blir den 11e april, hoppas bara att allt är klart tills dess! Efter samtalet fick jag lite extra motivation, så jag åkte och hämtade ut lite paket som låg och skräpade på posten >
Vad finns här tro?
Jo, så atttttte... Blir självklart en annan färg på remhjulen
Tändstiftskåpan på bilden är för övrigt den som satt på bilen när den kom från Japan
Råkade komma en skvätt färg någonstans.. Mer om det senare idag/tidigt imorgon Ni får en teaser iallafall
Har hänt en del sen sist, har däremot inte hunnit ta foto på allt än. Beställde hem en kolvringsslip och började så smått med att slipa in kolvringarna. Strax därpå jag fick för mig att börja porta toppen så även det är påbörjat. Mitt i allt transporterades bilen till garaget och förflyttning av säkringsbox påbörjades..
Även hämtat ut mitt paket från Maxxtuning som innehöll ett MaxxECU plugin till R32, korta VAG tändspolar samt en magnetventil så laddtrycket kan överstiga 2.5bar
Blir att lägga all energi på portning denna veckan så toppen blir klar någon gång. Efter det ska en beställning till toppen läggas, frågan är bara vilka kammar jag ska köra..
Har varit alldeles för tyst här på sistone, så slänger in en uppdatering.
Var tvungen att prioritera lite annat framför bilen i slutet på februari/början på mars pga att några polare som inte kände för att stanna och betala hyran i vårat dåvarande garage, så blev tvungen att göra plats till allt jag hade i garaget och sedan köra hem allt. Efter detta fick jag ett mail från FRSport i USA där det stod att det tar minst 4 veckor för kamaxlarna att komma fram till FRSport från Japan. Även där tappade jag en hel del motivation.
Sen för att höja motivationen igen beställde jag hem lite delar samt åkte och köpte en färdigportad topp, perfekt! Funkade alldeles utmärkt
Iallafall... en av sakerna som beställdes var en QuarterMaster koppling som ska stå pall för 1200nm!
Började dålig med att mitt rb26 svänghjul inte ville bli riktigt plant då det var härdat som f*n.. _Någon_ som kanske slirat lite koppling eller försökt sig på att burna i 4an liiite för många gånger?
Hade som tur ett svänghjul över från min RB25 som jag kunde ta och använda. Blev en massa mätandes hit och dit innan allt blev rätt. Här är kopplingen klar iallafall
Passade även på att svarva av den gamla oljepumpsdrivningen när vi ändå var igång med svarven. Den nya drivningen smällde vi på vid ett senare tillfälle.
Tänkte över mitt turboval och eftersom det tar minst 4 veckor för kammarna att bli klara ändrade jag beställningen från 280 kammar till 270 och köpte mig en lite mindre turbo istället.. Turbobanditens TB70-04 som ska funka för allt mellan 650-950hk. Lätt begagnad, dock inga som helst glapp!
Fick lite inspiration från några r32or, så gjorde efter dom och satte bredbandslambdan på ett lämpligt och diskret ställe
Sen blev vevaxeln, kopplingen och remhjulet balanserat ihopa hos MMR i Malmö
En Sparco Corsa hittade också hem mitt i allt. Perfekt fåtölj som används flitigt 8)
Flyttade sen bak säkringsboxen till bagaget utan några som helst bekymmer. Bara ett fäste till boxen kvar som ska tillverkas i veckan
Satte sedan de mesta av inredningen på plats igen. Bara mittkonsolen kvar, men det får vänta tills jag har kommit på en bra lösning till att montera laddtrycksmätaren
Det var allt vad jag hade och erbjuda ikväll gott folk! Snart är det även dags att lacka bilen snart så om någon vet en bra lackeringsfirma runt helsingborg att rekommendera vore det skitbra!