Drog returledningen till bränslet idag, och kollade över dragningen, kommer gå kanon tror jag! Kanske får ha lite aluminiumtejp/skydd som man lindar runt slangarna på ett ställe, men överlag ser det kanon ut!
Sen fick jag ge mig på downpipen, helvete vad trångt det är men nu ser det ut som jag reder ut det runt drivaxeln! Får smida till en plåt som skyddar damasken lite, ska även linda downpipen vid damasken så då sjunker ju värmen markant. Får se om jag lindar hela vägen, då jag har rostfritt 4" så vill man ju gärna att det ska synas med Haha!
Måste fixa en lambdamutter med, det är väl det innan helsvetsning.
Sedan en överblick på grenrör/turbo. Får se om jag gör en utgång till Wastegate, eller om jag kör på screampipe direkt. Tror jag svetsar en utgång som jag sedan svarvar en plugg till.
Skall även börja på en platta snart med pumpar/filter osv. Men känns bra och ha att göra framöver! Bara mata timmar!
Inte för att vara dryg eller så, men tror inte det grenröret kommer funka speciellt bra. Eller rättare sagt anslutningen mot wastegate. Om jag ser rätt på bilder så tar du bara upp pulserna från två rör?
Den bör sitta i kollektorn, där den kan ta upp pulserna från alla cylindrar.
Inte för att vara dryg eller så, men tror inte det grenröret kommer funka speciellt bra. Eller rättare sagt anslutningen mot wastegate. Om jag ser rätt på bilder så tar du bara upp pulserna från två rör?
Håller med ovanstående talare!
Kan bli svår justerat laddtryck då den bara får pulser från de 2 cylindrarna nu.. Med risk för att laddtrycket skenar ex..
Men följer detta projekt då de är en audi med 5a såklart Likvärdigt som mitt s2 avant bygge, dock bygger jag på en 2.5l maskin..
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Tjena!
Ah, jag misstänkte detta när jag bygge wastegaterören.. Men bra att man får åsikter! Jag har i vilket fall borrat upp och byggt till ett rör ifrån mitten av kollektorn och satt dit ett rör. Helvete vad pilligt det var. Körde sönder min fars frässtift med, haha.
Håller med ovanstående talare!
Kan bli svår justerat laddtryck då den bara får pulser från de 2 cylindrarna nu.. Med risk för att laddtrycket skenar ex..
Men följer detta projekt då de är en audi med 5a såklart Likvärdigt som mitt s2 avant bygge, dock bygger jag på en 2.5l maskin..
Nice!
Jag tog mig tiden och åtgärdade detta nu efter era svar här, så nu ska det fan räcka till
Härligt, jag ska kolla in ditt bygge. Återkom gärna med åsikter när ni kan!
Var förbi skroten idag och fixade mig en Elservo från Opel Astra. Så nu dumpar jag den remdrivna och slänger i den här istället Och denna behöver man inte köra med canbus-signal. Så bara tuta och köra!
Skönt och frigöra lite vid motorn..
Men men, snart dags och linda grenröret och montera det! NICE!