Asfaltsmatta, effektivt sett att ta bort?

valle22 Smidd i rostigt stål
23 december 2013 · 933 Inlägg

Nån som har ett bra tips på att ta bort gamla asfaltsmattor under golvmattor?
Värmepistol och spackel lär väl ryka ordentligt misstänker jag. Vissa bitar bryts loss enkelt men på sina ställen sitter det rätt bra...

//Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
mikko_
23 december 2013 · 37 Inlägg

Jag har använt mig av värmepistol och lämpligt verktyg att skrapa med och inte haft några problem med att det ryker.

Fjellner
23 december 2013 · 245 Inlägg

Värmepistol fungerar alldeles utmärkt, ryker inte ett dugg så länge du inte ska elda bort skiten.

BKM
24 december 2013 · 38 Inlägg

Hej valle.

Jag tog ett inte för vasst stämjärn och en gummi klubba sen på med bra musik och en pilsner.
Sitter inte så hårt vid kardantunneln. Rycker inte dammar inte.
God jul och gott nytt år.

Mazda 323 F "Nya grupp E bilen" (1998)
Godspeaker Specialist
24 december 2013 · 1 187 Inlägg

värmepistol. Om de ryker så håller du för nära tongue bara värma lite försiktigt där det sitter hårt, man behöver inte smälta skiten smile   När jag gjorde det i Hondan så visade det sig vara lättast att helt enkelt bända bort bit för bit med en stålspackel, utan värme. Sedan lacknafta för att tvätta bort resterna.

Turbo? No. Balls!
Honda Prelude 2,2 Bus-bygge
Chevrolet S10 4,3 Ful-bygge

"Ecodriving is for poor people"
Chevrolet S10 4.3l "Skorven" (1996)
Honda Prelude 2.2 VTi "BB6 Vulture" (1998)
bobafett Bounty hunter
24 december 2013 · 671 Inlägg

kolsyre is, lägg på asfaltsmattan...sen knackar du bort det, då får du loss hela stora bitar,slipper du stå med värme picka o skrapa, sjukt effektivt wink

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
mazdalover
24 december 2013 · 542 Inlägg

kolsyresläckare och gummiklubba. inget klet, bara att lyfta ut det i stora bitar

myran Foto/Bilnörd
24 december 2013 · 1 541 Inlägg

Min erfarenhet är som vissa säger att värme bara ställer till det.. Blir kletigt och mjukt och kladdar i stället. Bättre att försöka spräcka loss stora bitar utan värme.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
I_am_lost1 system7
14 mars 2014 · 737 Inlägg

kör absolut inte med värme om du inte vill göra det jobbigt för dig själv. det är bättre att kyla ner asfalts mattorna rejält desto kallare desto bättre / lättare. jag har hört att många har kört med 5-56 för att få bort resterna eller lacknafta, men sedan klagat på resningar i lacken, det är ju som att lacka i ett smörpaket. så kör på thinner eller silikontvätt, bäst är ju gammaldags thinner och en gasmask

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org
Nissan 200sx "s13" (1994)
Nissan 200sx s13 "tuc tuc" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang