Långsamma pumpar på tankstationer

felthragar
25 februari 2014 · 12 Inlägg

Hej

Någon mer som varit med om långsamma pumpar när ni tankar? Har aldrig varit med om det tidigare men idag när jag tankade på JET gick det riktigt långsamt. Efter tre minuter tog mitt tålamod slut, då hade den tankat 15 liter.

Någon som vet vad detta beror på? Gammal pump? Lite bränsle kvar i cisternen?

Caffe
25 februari 2014 · 1 436 Inlägg

Det hände mig sist jag tankade. Tidigare har det bara hänt en gång och det var när jag hade typ 500 spänn på kortet så tänkte att det hade något med det att göra (så jag inte får tanka mer än jag har typ) men sist fanns det cash. Jag var ensam också så det var inte att någon annan tankade och vi delade på pumpens kapacitet.

Intressant fråga faktiskt.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
andreascarlsson
25 februari 2014 · 56 Inlägg

Typisk grej man kan bli smått tokig på...!

Putteliten
25 februari 2014 · 9 079 Inlägg

Ilandsproblem! tongue Dom brukar ju annars gå ner i hastighet om det är 2 som använder samma pump, eller när man kör sedlar. Stoppar man i 200:- så tar det skitlång tid att tanka.

mb_pucken
25 februari 2014 · 5 087 Inlägg

Är samma sak på dinx macken ute vid min mor/garaget. Skitseg pump så brukar bara bli av att tanka 4-5 liter vilket tar lika lång tid som en fulltank på st1 i stan smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
felthragar
25 februari 2014 · 12 Inlägg

Ska nämnas att det vid min pump endast var jag som tankade (dock några till lite längre bort). Jag tankar alltid med betalkort.

Det jag tänkte på främst var att det kanske var som så att jag fick "bottenskrapet" vilket inte hade varit så kul. :-(

Men det verkar ju ha hänt flera här så kanske inte behöver oroa mig nästa gång då. :-)

Senast redigerat av felthragar (25 februari 2014)

Teho
25 februari 2014 · 237 Inlägg

Tycker det är värre när sprinten inte fungerar, finns en sån mack på väg hem från jobbet där man på åtminstone 2 av pumparna inte kan tanka "no-hands".
Skitkul att stå och hålla i handtaget i bitande kyla och tanka 70 liter...

Kanelbullen
25 februari 2014 · 1 722 Inlägg

Teho skrev:
Tycker det är värre när sprinten inte fungerar, finns en sån mack på väg hem från jobbet där man på åtminstone 2 av pumparna inte kan tanka "no-hands".
Skitkul att stå och hålla i handtaget i bitande kyla och tanka 70 liter...

har du inte handskar smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Hilmer
25 februari 2014 · 1 789 Inlägg

Putteliten skrev:
Ilandsproblem! tongue Dom brukar ju annars gå ner i hastighet om det är 2 som använder samma pump, eller när man kör sedlar. Stoppar man i 200:- så tar det skitlång tid att tanka.

Sedelautomat har jag inte sett på 10-15år, finns det några såna kvar verkligen!?

werik
25 februari 2014 · 144 Inlägg

Hilmer skrev:

Putteliten skrev:
Ilandsproblem! tongue Dom brukar ju annars gå ner i hastighet om det är 2 som använder samma pump, eller när man kör sedlar. Stoppar man i 200:- så tar det skitlång tid att tanka.

Sedelautomat har jag inte sett på 10-15år, finns det några såna kvar verkligen!?

Brukar finnas på Jet, iaf här i stan.

BMW 528iAT (1998)
BMW 540i/5 E39 "OE plus" (1997)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2014 · 13 746 Inlägg

Hilmer skrev:

Putteliten skrev:
Ilandsproblem! tongue Dom brukar ju annars gå ner i hastighet om det är 2 som använder samma pump, eller när man kör sedlar. Stoppar man i 200:- så tar det skitlång tid att tanka.

Sedelautomat har jag inte sett på 10-15år, finns det några såna kvar verkligen!?

tack och lov har idioterna inte tagit bort det ännu...  för så jävla roligt är det inte att stå med tom tank och bankjäveln fuckat ur totalt.  det händer trotts allt någon gång om året.

cash is king...

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
henke_99 Offroad Racing
25 februari 2014 · 3 122 Inlägg

Jag brukar ta lastbilspumpen. (dieselbil) Så drygt att vänta en halv evighet på den sega personbilspumpen när man kört tomt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Teho
25 februari 2014 · 237 Inlägg

Kanelbullen skrev:

Teho skrev:
Tycker det är värre när sprinten inte fungerar, finns en sån mack på väg hem från jobbet där man på åtminstone 2 av pumparna inte kan tanka "no-hands".
Skitkul att stå och hålla i handtaget i bitande kyla och tanka 70 liter...

har du inte handskar smile

Njaaaee, blir så jäkla obekvämt att hålla i ratten då wink

mb_pucken
25 februari 2014 · 5 087 Inlägg

Teho skrev:

Kanelbullen skrev:

Teho skrev:
Tycker det är värre när sprinten inte fungerar, finns en sån mack på väg hem från jobbet där man på åtminstone 2 av pumparna inte kan tanka "no-hands".
Skitkul att stå och hålla i handtaget i bitande kyla och tanka 70 liter...

har du inte handskar smile

Njaaaee, blir så jäkla obekvämt att hålla i ratten då wink

Dom går ju att ta av wink

Själv har jag alltid ett par "tankhandskar" i bilen smile skönt på vintern men framförallt slipper man få massa dieselflått på händerna som sen gör ratten hal :p jupp en nackdel med dieselbil smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
felthragar
25 februari 2014 · 12 Inlägg

mb_pucken skrev:

Teho skrev:

Kanelbullen skrev:
har du inte handskar smile

Njaaaee, blir så jäkla obekvämt att hålla i ratten då wink

Dom går ju att ta av wink

Själv har jag alltid ett par "tankhandskar" i bilen smile skönt på vintern men framförallt slipper man få massa dieselflått på händerna som sen gör ratten hal :p jupp en nackdel med dieselbil smile

Aha, det förklarar varför jag sett folk som tar på sig speciella "tankhandskar" när de tankar. :-)

Tur man kör på bensin. wink

Crille88
25 februari 2014 · 1 353 Inlägg

Teho skrev:
Tycker det är värre när sprinten inte fungerar, finns en sån mack på väg hem från jobbet där man på åtminstone 2 av pumparna inte kan tanka "no-hands".
Skitkul att stå och hålla i handtaget i bitande kyla och tanka 70 liter...

etanol har bortplockade sprintar.
och detta löser man genom att sticka in tanklocket genom handtaget,
så slipper du frysa stackars handen av dig när du tankar. tongue

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
zzr94092
25 februari 2014 · 4 392 Inlägg

för 40 år sedan tog det ju en halv dag att tanka för 60:-,Nu hinner ju pumpen knappt starta innan den stannar..

Slash Saabifierad
26 februari 2014 · 2 026 Inlägg

Det du stött på är troligtvis att bensinen börjar ta slut i mackens bensintank, detta börjar bli vanligare och vanligare.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 februari 2014 · 17 486 Inlägg

Slash skrev:
Det du stött på är troligtvis att bensinen börjar ta slut i mackens bensintank, detta börjar bli vanligare och vanligare.

Prova att fylla bilen på Tappen i Stansvik på Tjörn... Pumparna låter som tröskverk och det tar en evighet att fylla bilfan. Bensinen/dieseln kommer i cykler. Trots att det är billigt tankar jag inte längre där. Orkar inte vänta...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
rcy
26 februari 2014 · 1 705 Inlägg

Growe skrev:
för så jävla roligt är det inte att stå med tom tank och bankjäveln fuckat ur totalt.  det händer trotts allt någon gång om året.

Kanske dags att byta bank? Kan inte minnas att jag någonsin råkat ut för att det varit banken som strulat.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang