Den som gräver en grop åt andra.........

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 mars 2014 · 14 056 Inlägg
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
29 mars 2014 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/olyckor/article38095.ab

/Benny

Jag erkänner, jag är en hemsk människa, men SÅ många gånger jag önskat liknande åt folk i trafiken (verkade ju trots allt som att nötet i pickupen klarade sig utan personskador).

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
29 mars 2014 · 26 149 Inlägg

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/olyckor/article38095.ab

/Benny

Jag erkänner, jag är en hemsk människa, men SÅ många gånger jag önskat liknande åt folk i trafiken (verkade ju trots allt som att nötet i pickupen klarade sig utan personskador).

Samma här. Hade såklart varit tragiskt/tråkigt om det hade uppstått skador, men nu verkar ju så inte ha varit fallet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
xeno95
29 mars 2014 · 735 Inlägg

En av anledningarna att jag skaffat dashcam smile
Förövrigt roligt klipp

Volvo S70 "Greyline" (1999)
mejmotorsport
29 mars 2014 · 366 Inlägg

Hahah det där va gött.

Evildan
29 mars 2014 ·

Den gropen grävde han väl.
Tänkvärt när det finns så mkt roadrage bara på detta forum.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 mars 2014 · 13 742 Inlägg

bra väghållning i dom där pickisarna..  hur lyckades han att köra av så där? smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 mars 2014 · 14 056 Inlägg

Growe skrev:
bra väghållning i dom där pickisarna..  hur lyckades han att köra av så där? smile

Personen som han pekade finger åt körde ju sakta med avsikt för att det var halt och sen så skulle pickisägaren visa hur man kör och då gick det som det gick!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
YEE
30 mars 2014 · 23 Inlägg

om ni sett hela filmen så går det att se att det fanns gott om utrymme att flytta till högerfilen. det är kvinnan som provocerar den andra föraren

Muttley
30 mars 2014 ·

YEE skrev:
om ni sett hela filmen så går det att se att det fanns gott om utrymme att flytta till högerfilen. det är kvinnan som provocerar den andra föraren

Ja och sedan sades de att de fanns gott om lastbilar och var halt.  Om de är halt bör man ta de försiktigt.
Redneckillen är den som har problem och provocerar och beter sig extremt dåligt smile

Och jag har för mig att man får köra om på insidan i vissa stater eller har jag fått de fel för mig?

Killen kunde iallafall inte köra överhuvudtaget.

Efter att ha kollat igen så undrar jag varför han inte bara körde vidare utan var tvungen att bromsa ner för att ge fingret.   Hade ju gått galant för han och han sluppit böterna smile

Senast redigerat av tkd_rille (30 mars 2014)

Nobrando
30 mars 2014 · 214 Inlägg

tkd_rille skrev:

YEE skrev:
om ni sett hela filmen så går det att se att det fanns gott om utrymme att flytta till högerfilen. det är kvinnan som provocerar den andra föraren

Ja och sedan sades de att de fanns gott om lastbilar och var halt.  Om de är halt bör man ta de försiktigt.
Redneckillen är den som har problem och provocerar och beter sig extremt dåligt smile

Och jag har för mig att man får köra om på insidan i vissa stater eller har jag fått de fel för mig?

Killen kunde iallafall inte köra överhuvudtaget.

Efter att ha kollat igen så undrar jag varför han inte bara körde vidare utan var tvungen att bromsa ner för att ge fingret.   Hade ju gått galant för han och han sluppit böterna smile

Bara för att det är halt ska man väl inte blockera vägen? tyvärr samma mentalitet i sverige också oavsett om det är halt eller inte.. Han skulle ha kört rätt in i röven påna.

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 mars 2014 · 14 056 Inlägg

Bullet--- skrev:
Varför flyttar hon inte sig när det blir fritt till att börja med?
Jag hamnar bakom såna människor varje dag, ligger och kör sakta i vänsterfilen och vägrar flytta sig och det är rätt så irriterande. Även om det råkar vara halt(om det nu ens var halt, kanske något hon skrev bara för att ha en bortförklaring) så ger det henne ingen rätt att hindra folk från att köra om. Sen å andra sidan så får den andra föraren skylla sig själv att han var tvungen att släppa ögonen ifrån vägen för att räcka finger och därmed tappa kontrollen tongue

PS: "Truckföraren" ?? big_smile

Amerikanska pickisar kallas för "Trucks" därav "Truckföraren".

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
30 mars 2014 ·

Nobrando skrev:

tkd_rille skrev:

YEE skrev:
om ni sett hela filmen så går det att se att det fanns gott om utrymme att flytta till högerfilen. det är kvinnan som provocerar den andra föraren

Ja och sedan sades de att de fanns gott om lastbilar och var halt.  Om de är halt bör man ta de försiktigt.
Redneckillen är den som har problem och provocerar och beter sig extremt dåligt smile

Och jag har för mig att man får köra om på insidan i vissa stater eller har jag fått de fel för mig?

Killen kunde iallafall inte köra överhuvudtaget.

Efter att ha kollat igen så undrar jag varför han inte bara körde vidare utan var tvungen att bromsa ner för att ge fingret.   Hade ju gått galant för han och han sluppit böterna smile

Bara för att det är halt ska man väl inte blockera vägen? tyvärr samma mentalitet i sverige också oavsett om det är halt eller inte.. Han skulle ha kört rätt in i röven påna.

Mentaliteten den där bonnen hade var bra?   När han kör om på insidan och måste bromsa ner för att räcka finger men totalförstör sin pickup är ju underbart smile

Om de är halt och man ligger ute på en landsväg 20 under så stannar jag inte till för att släppa undan folk.  Nu förtäljer inte någon av videona hur man får köra på denne väg.  Men vi har väl knappast några liknande vägar i sverige.

Djo
30 mars 2014 · 10 157 Inlägg

Ja han gör inte rätt totalt omoget han hade gott och väll bara kunnat kört om och sen hoppat över att peka finger. Så hade inget mera hänt och olyckan hade aldrig inträffat.

MEN folk som den där kvinnan som ligger i vägen för andra när hon gott och väl kunnat flytta på sig är något man råkar ut för varje dag.
Förstår att endel kanske inte kör så ofta eller är äldre och tar det lugnare men man behöver inte hindra andra för det. Släpp fram dom som vill för ett trevligare klimat på våra väggar. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 mars 2014 · 14 056 Inlägg

Hittade detta på Skvallerbladet idag!!!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18632814.ab

Hur kan man slå upp en nyhet så in i helvete stort. Kungen har ägt bilen ja, men det var 14 år sedan och haft flera ägare sedan dess.

KUNGLIG LYXBIL I KRASCH!!!!!! Näe fy fan! Det har börjat bli lite åt dagisnivå på Skvallerbladet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Brådhis * Voff voff *
30 mars 2014 · 10 280 Inlägg

Alltså... Försvarar inte snubben i pickisen, he had it coming, men om det var SÅ halt att hon inte vågade byta fil borde hon väl inte suttit och filmat medan hon körde...?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
it_mutt Avstängd
30 mars 2014 · 10 388 Inlägg

Djo skrev:
Ja han gör inte rätt totalt omoget han hade gott och väll bara kunnat kört om och sen hoppat över att peka finger. Så hade inget mera hänt och olyckan hade aldrig inträffat.

MEN folk som den där kvinnan som ligger i vägen för andra när hon gott och väl kunnat flytta på sig är något man råkar ut för varje dag.
Förstår att endel kanske inte kör så ofta eller är äldre och tar det lugnare men man behöver inte hindra andra för det. Släpp fram dom som vill för ett trevligare klimat på våra väggar. smile

Fast, det där har diskuterats i oändlighet i "vad är det värsta du vet i trafiken"-tråden. Det spelar ingen roll om du så ligger 20km/h plus, det kommer "alltid" någon tok som vill om, alternativt inte vill om, utan bara vill kela med din baklucka.

MEN, till saken är, att i videon säger man bara "att hon inte ville köra -fortare- pga det hala väglaget". Inget om att hon inte vill byta fil pga väglaget eller liknande (det påpekas dock att det inte går för att där är lastbilar i högerfilen, och så fort luckan kommer plockar ju pickupen den) Det spännande här är att vi vet inte om hon ligger 5km/h under hastighetsgränsen eller 20km/h under eller om hon håller hastighetsgränsen (och inte vill köra fortare än så pga väglaget). MEN, det "roliga" är att alla här utgår från att hon ligger o snigelkör. Oavsett vad kör hon ju iaf fortare än lastbilarna/lastbilen i högerfilen.

Senast redigerat av it_mutt (30 mars 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Djo
30 mars 2014 · 10 157 Inlägg

it_mutt skrev:

Djo skrev:
Ja han gör inte rätt totalt omoget han hade gott och väll bara kunnat kört om och sen hoppat över att peka finger. Så hade inget mera hänt och olyckan hade aldrig inträffat.

MEN folk som den där kvinnan som ligger i vägen för andra när hon gott och väl kunnat flytta på sig är något man råkar ut för varje dag.
Förstår att endel kanske inte kör så ofta eller är äldre och tar det lugnare men man behöver inte hindra andra för det. Släpp fram dom som vill för ett trevligare klimat på våra väggar. smile

Fast, det där har diskuterats i oändlighet i "vad är det värsta du vet i trafiken"-tråden. Det spelar ingen roll om du så ligger 20km/h plus, det kommer "alltid" någon tok som vill om, alternativt inte vill om, utan bara vill kela med din baklucka.

MEN, till saken är, att i videon säger man bara "att hon inte ville köra -fortare- pga det hala väglaget". Inget om att hon inte vill byta fil pga väglaget eller liknande (det påpekas dock att det inte går för att där är lastbilar i högerfilen, och så fort luckan kommer plockar ju pickupen den) Det spännande här är att vi vet inte om hon ligger 5km/h under hastighetsgränsen eller 20km/h under eller om hon håller hastighetsgränsen (och inte vill köra fortare än så pga väglaget). MEN, det "roliga" är att alla här utgår från att hon ligger o snigelkör. Oavsett vad kör hon ju iaf fortare än lastbilarna/lastbilen i högerfilen.

Okej det är ingen tråd jag vart i dock så.

Ja och vill dom om mig får dom det. Sådant folk som ligger i röven för skojs skull begriper jag mig inte heller på.

Det roliga med filmen är att jag faktiskt ser flera luckor hon kunnat glidit in i men men min åsikt. Men att hans handlande var felaktigt går ej att komma ifrån men hon kunde också gjort annorlunda det jag menar.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
it_mutt Avstängd
30 mars 2014 · 10 388 Inlägg

Djo skrev:

it_mutt skrev:

Djo skrev:
Ja han gör inte rätt totalt omoget han hade gott och väll bara kunnat kört om och sen hoppat över att peka finger. Så hade inget mera hänt och olyckan hade aldrig inträffat.

MEN folk som den där kvinnan som ligger i vägen för andra när hon gott och väl kunnat flytta på sig är något man råkar ut för varje dag.
Förstår att endel kanske inte kör så ofta eller är äldre och tar det lugnare men man behöver inte hindra andra för det. Släpp fram dom som vill för ett trevligare klimat på våra väggar. smile

Fast, det där har diskuterats i oändlighet i "vad är det värsta du vet i trafiken"-tråden. Det spelar ingen roll om du så ligger 20km/h plus, det kommer "alltid" någon tok som vill om, alternativt inte vill om, utan bara vill kela med din baklucka.

MEN, till saken är, att i videon säger man bara "att hon inte ville köra -fortare- pga det hala väglaget". Inget om att hon inte vill byta fil pga väglaget eller liknande (det påpekas dock att det inte går för att där är lastbilar i högerfilen, och så fort luckan kommer plockar ju pickupen den) Det spännande här är att vi vet inte om hon ligger 5km/h under hastighetsgränsen eller 20km/h under eller om hon håller hastighetsgränsen (och inte vill köra fortare än så pga väglaget). MEN, det "roliga" är att alla här utgår från att hon ligger o snigelkör. Oavsett vad kör hon ju iaf fortare än lastbilarna/lastbilen i högerfilen.

Okej det är ingen tråd jag vart i dock så.

Ja och vill dom om mig får dom det. Sådant folk som ligger i röven för skojs skull begriper jag mig inte heller på.

Det roliga med filmen är att jag faktiskt ser flera luckor hon kunnat glidit in i men men min åsikt. Men att hans handlande var felaktigt går ej att komma ifrån men hon kunde också gjort annorlunda det jag menar.

Nej, det var mest bara som att; "Det finns den typen av människor också"

Jag ser en "lucka" precis i början, sen kommer det en lastbil, sen en relativt liten lucka (svårt att avgöra från den filmade vinkeln osv, men jag tycker den ser relativt liten ut) och sen i nästa lucka stickar pickupen in.

Det kunde säkert agerats annorlunda från hennes sida också, jag menade mest bara att vi vet ju inte vilka hastigheter det handlar om, så, det är ju ganska svårt att döma ut någon. Eller ja, en del i tråden har ju inte alls svårt för det. Syftar dock inte på dig specifikt.

För givetvis anser jag att man inte behöver göra saker och ting svårare än nödvändigt för andra, samtidigt så kan man inte heller vänta sig att alla andra ska göra sitt yttersta för att göra det lättare för en.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang