Glöd lampan på golf diesel blinkar

patrik531
25 maj 2014 · 334 Inlägg

Heej...
När jag startar bilen så lyser / blinkar inte glödlampan.. Men efter ett
Tag (typ 1min ) så börjar den blinka?? Vad kan felet vara då?? hmm

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
Saab 9-5 (2007)
Mack Forum- och sitemoderator
26 maj 2014 · 26 114 Inlägg

Vad säger handboken?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 maj 2014 · 17 386 Inlägg

Mack skrev:
Vad säger handboken?

Fel i glödsystemet. Kan vara felaktigt glödstift eller glödrelä. Men bilen borde starta fint i alla grader över -5. Gör den det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
patrik531
26 maj 2014 · 334 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Mack skrev:
Vad säger handboken?

Fel i glödsystemet. Kan vara felaktigt glödstift eller glödrelä. Men bilen borde starta fint i alla grader över -5. Gör den det?

den startar fin fint utan problem o diskutioner smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
Saab 9-5 (2007)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 maj 2014 · 13 674 Inlägg

blinkande lampa=felkod  nått är fel är som motorlampan på en bensinbil!

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
xzit
26 maj 2014 · 448 Inlägg

glödstift som är trasigt.
kolla på stiften och se om någon har "skjutits" ut en bit.

Xzit
Ulf_W bilder.ulfw.se
26 maj 2014 · 1 103 Inlägg

Är glödstiften trasiga så slocknar lampan fortare, blinkar den finns det felkoder som Growe skrev ovan...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
patrik531
26 maj 2014 · 334 Inlägg

okejj får kolla glödstiften sennare då smile

Rösta gärna på mina bilar Mvh
Saab 9-5 (2007)
Saab 9-5 Aero "Svensken" (2002)
mrtmontana
15 juli 2019 · 125 Inlägg

Bumpar denna istället för att starta ny.

Min Glöd lampan på golf SC -11 dieseln började blinka häromdagen, var på väg hem från Västerås och körde på 4:ans växel för att köra rent DPF och hade Cruise Control i och när jag sänkte hastigheten med Cruise controlen så började lampan att blinka, körde åt sidan stängde av bilen å starta den igen utan blinkande lampa.
Nu strunta jag i Cruise Control och körde som vanligt, vid omkörning växla jag ner från 5:an till 4:an och den började blinka igen...

Kan tillägga att de spöregnade ute och läst vissa som haft problem med fukt osv. Kommer hem kör en full scan med autel eu908 och den enda felkod den fick upp var P008700 Fuel Rail/System Pressure - Too Low, har nyss bytt spridarna å verkstan sa att sprintarna var dåliga, men kan denna felkod få glödgnings lampan att lysa?

Mvh

MNKY
15 juli 2019 · 184 Inlägg

Får din bil en störning i motorstyrningen så ska förglödningslampan börja blinka.

mrtmontana
15 juli 2019 · 125 Inlägg

MNKY skrev:
Får din bil en störning i motorstyrningen så ska förglödningslampan börja blinka.

Tack för svar, den har inte blinkat något mer nu och har inte raderat felkoden heller.

Är det bara att radera den köra någon dag, felsöka efter koder igen?
Eller bör man ta den till verkstaden på engång? Märker just ingen skillnad i motorns prestation

Senast redigerat av mrtmontana (15 juli 2019)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 juli 2019 · 17 386 Inlägg

Om nu spridarna är dåliga så kan lampan mycket väl börja blinka då förbränningen i cylindrarna blir ofullständig. Har du provat att "köra som en galning" i någon halvtimma?

Bara en tanke.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
mrtmontana
15 juli 2019 · 125 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Om nu spridarna är dåliga så kan lampan mycket väl börja blinka då förbränningen i cylindrarna blir ofullständig. Har du provat att "köra som en galning" i någon halvtimma?

Bara en tanke.

Hej,

Någon eller alla spridare knacka när jag köpte bilen, så dem är bytta allihop. 2 dagar efter bytet märkte jag att det lukta diesel å den läckte, verkstads chefen sa då att dem återanvänt sprintarna som var lite dåliga och om dem höll ner spridarna i sitt läge eller om dem var till bränslereturen uppfatta jag aldrig, men dem åtgärdade något med 1st spridare som inte riktigt var i läge och bränslereturen.

Det var just i hastigheten "100-120" den började blinka, har varit i dem hastigheterna förut utan problem, både före och efter spridarbyte, kanske får ta en tur till verkstaden och höra (=

Senast redigerat av mrtmontana (15 juli 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang