Forza Horizon 2 info

MrJansson92
14 september 2014 · 536 Inlägg

JohanWi skrev:
Somsagt, kul att du lägger ner så mycket tid smile det uppskattas!

tack tack smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
14 september 2014 · 536 Inlägg

pazzoskovde skrev:
Detta älskar jag big_smile du har gjort ett bra jobb med allt detta, horizon 2 verkar tydligen bli himla bra, och som du sa i första horizon var inte körkänslan bra och det håller jag med om smile

tack så mycket smile ja det verkar ruskigt bra tycker jag med! kan knappt vänta tills det släpps, får iaf köra demot som släpps nu på tisdag fram tills hela spelet släpps smile nej i första horizon var det ganska mycket arcade känsla över körkänslan, det var fortfarande ett väldigt roligt och bra spel enligt mig, men bättre körkänsla skulle behövts smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
pazzoskovde
14 september 2014 · 55 Inlägg

MrJansson92 skrev:

pazzoskovde skrev:
Detta älskar jag big_smile du har gjort ett bra jobb med allt detta, horizon 2 verkar tydligen bli himla bra, och som du sa i första horizon var inte körkänslan bra och det håller jag med om smile

tack så mycket smile ja det verkar ruskigt bra tycker jag med! kan knappt vänta tills det släpps, får iaf köra demot som släpps nu på tisdag fram tills hela spelet släpps smile nej i första horizon var det ganska mycket arcade känsla över körkänslan, det var fortfarande ett väldigt roligt och bra spel enligt mig, men bättre körkänsla skulle behövts smile

Precis, hoppas att man kommer nära den riktiga känslan i spelet smile

Audi A4 "Audin" (2007)
MrJansson92
14 september 2014 · 536 Inlägg

pazzoskovde skrev:

MrJansson92 skrev:

pazzoskovde skrev:
Detta älskar jag big_smile du har gjort ett bra jobb med allt detta, horizon 2 verkar tydligen bli himla bra, och som du sa i första horizon var inte körkänslan bra och det håller jag med om smile

tack så mycket smile ja det verkar ruskigt bra tycker jag med! kan knappt vänta tills det släpps, får iaf köra demot som släpps nu på tisdag fram tills hela spelet släpps smile nej i första horizon var det ganska mycket arcade känsla över körkänslan, det var fortfarande ett väldigt roligt och bra spel enligt mig, men bättre körkänsla skulle behövts smile

Precis, hoppas att man kommer nära den riktiga känslan i spelet smile

hoppas jag med smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
15 september 2014 · 536 Inlägg

Update! smile

Fått reda på lite mer nu så självklart ska jag dela med mig här i tråden wink

Kollade runt på youtube där jag hittade ett klipp med en som pratade lite om den "kompletta" billistan, som jag sa i förra updaten så fanns det tydligen några bilar till utöver dom 210 dom redan släppt, och nu i det klippet jag såg fick jag reda på iaf några av dom, MEN det han visade var från ett forum så det kanske inte stämmer till 100%, men det fanns bilder från typ menyer och sånt i själva spelet så helt otroligt är det ju inte iaf wink

Börjar med Pre-Order bilar, ni som förbokat tidigare forza spel vet nog att det brukar vara 1 speciell bil man får om man förbokar spelet, vilken bil det är beror på vart man köper spelet smile Bilarna man kan få i Horizon 2 är:

2013 Audi RS4 Avant

2013 BMW M6 Coupe

2008 Ferrari California

2011 Gallardo LP570-4 Superleggera

Man kunde se vilka ställen man kunde få Audin, BMWn och Ferrarin, dock var inga av dom svenska ställen så vilken av dom man kan få från en viss butik här i sverige vet jag inte, personligen hoppas jag mest på att jag får Audin smile

Nu till nästa sak smile

Ni som kört tidigare forza spel vet at det brukar finnas ett VIP medlemsskap man kan köpa eller få med beroende på vilken version av spelet man köper, detta medlemsskap brukar innehålla ett antal bilar, enligt klippet jag såg ska det vara 6st men när jag kollade i forumet själv hade dom uppdaterat inlägget, inlägget i klippet var från igår och det var uppdaterat idag så nu stod det att det ska vara 4st VIP bilar, så antalet är jag inte säker på, men vad han visade i klippet var vilka 3st av VIP bilarna är och det är några riktiga godbitar! wink
Här är en bild på bilarna som han visade, och bilden är på en meny i spelet där man ser bilarna smile

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10670048_838425096175779_8128822143594622965_n.jpg?oh=91bcf9d6f0076a019b159885f3a3adbb&oe=5487FF4B&__gda__=1419321843_3313d075bc69c04893ba4d453b4934c4

Och för er som inte ser vilka bilarna är så är det:

2017 Lamborghini Urus (längst bort)

2013 Tesla Model S (mitten)

1949 Mercury Eight (närmast)

När jag fick se det här blev jag väldigt glad och jag hoppas verkligen det stämmer då Tesla Model S är en av mina absoluta favorit bilar! och det vore roligt att ha en El-bil i spelet som faktiskt har bra prestanda! Sen Mercuryn hade jag sett i en annan meny bild tidigare och det är också en riktigt fin bil och även en lite mer ovanligt typ av bil i forza serien, själva bilen är ju helt ny för serien men dom har ju haft några få väldigt gamla klassiska americanska bilar så att det kommer iaf en ny är bara bra! smile Lambon vet jag inte mycket om men jag brukar gilla Suvarna i forza spelen så en till är bara kul, sen att det är en lambo borde betyda att den går väldigt bra så det återstår att se smile Om dom här bilarna verkligen är med i spelet vet jag att iaf jag kommer köpa VIP medlemsskapet direkt! big_smile

Nu till nästa sak smile

Det stod i forumet om några bilar som dom tror antingen är "hidden" cars eller kan komma som DLC, vad detta innebär vet jag inte säkert, enda jag tänker med Hidden är Barnfinds men det återstår att se smile bilarna som stod var iaf:

2011 BAC Mono

2002 Ferrari 575M Maranello

2002 Lotus Esprit V8

Fanns inga bilder eller så från spelet där jag kunde se något om dessa bilar så inget aning om och isf hur dom kommer vara med i spelet, men det märks är spelet släppts smile

Nästa sak smile

Eftersom Horizon 2 är ett Open World spel finns det ju självklart annan trafik på vägarna och dessa bilar är ju även dom riktiga märken/modellen så här kommer en lista på dom trafik bilarna som var med i forumet smile

2012 Abarth Fiat Punto Evo SPORT

2009 Alfa Romeo Brera
1992 Alfa Romeo 155

2006 Audi RS 4 (finns även som en körbar bil)

2014 Ford Fiesta ST (finns även som en körbar bil)
2011 Ford Ka
2011 Ford Transit SuperSportVan (finns även som en körbar bil)

2011 Kia Cee'd

2009 Mercedes Benz A200
2004 Mercedes Benz C32 AMG

1980 Renault 5 Turbo (finns även som en körbar bil)

2008 Toyota Yaris

2011 Volkswagen Fox
1998 Volkswagen Golf Mk3

Det var dom trafik bilarna som stod med, om det är fler vet jag inte smile

Så att summera upp det ovanstående lite smile

Antal bilar som är med:

Totalt: 230
Nya-för-Forza: 16
Förhandsbokade DLC bilar: 4
VIP bilar: 4
"Hidden": 1
Okända DLC eller "hidden": 2
Spelbara/körbara: 221
Tillgängliga i basspelet utan några DLC: 210
Trafik: 14 (4 av dom har även en körbar version)
Totala antalet Biltillverkare: 58
Antal biltillverkare utan trafikbilarna medräknade: 57
Totala antalet spelbara biltillverkare i Basspelet (inga DLC eller "hidden" medräknade): 53

Det var allt för denna gången, mer kommer framöver smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
17 september 2014 · 536 Inlägg

Update! smile

Nu finns Demot ute till Xbox One, ni som har 360 får tyvärr vänta på hela spelet då det inte kommer något demo till 360 hmm
Om ni inte hittar demot någonstans i Marketplace så gå in där och sök sen på Forza Horizon 2 så hittar ni det smile

I demot får man först köra den nya Lamborghini Huracan till festivalen, samma "race" som man får göra först i hela spelet med, efter det får man välja mellan en Mitsubishi Evo X, en Audi RS3 eller en Bowler EXR S, när man valt det får man 2 olika tävlingar man kan köra med bilen man väljer, man får även en Bucketlist tävling där man får köra en Koenigsegg Agera, i den tävlingen ska man köra så fort man kan förbi en fart kamera, man har 2 min på sig så om man vill kan man även köra vart man vill under dom 2 minuterna och bara leka runt eller så smile

Sen har man även en Showcase tävling där man köra en Lamborghini Huracan mot ett flygstunt team med 5 plan, i hela spelet finns självklart samma tävling med fast då kör man en Ferrari, minns inte exakt vilken modell dock smile

När man kört alla tävlingarna kan man köra runt fritt på den delen av banan som finns i demot, om man har Xbox Live Gold kan man även köra Fritt Online på samma del av banan smile Det finns några olika fart kameror och Fart zooner man kan köra så fort man kan i och så finns det några bonus skyltar att köra sönder, det finns 2 typer av skyltar, den ena ger en mer XP och den andra ger en rabatt på snabbresor i spelet smile

För att byta bil är tyvärr enda sättet att starta om demot från början och göra om allt hmm

Personligen är jag väldigt nöjd med demot, dom har med ganska mycket saker så man har att göra en stund men samtidigt är det inte för mycket så man fortfarande ser fram emot hela spelet smile


Nu till lite saker jag tycker dom förbättrat sen första horizon smile

Däckröken är mycket bättre i H2 än i något tidigare forza, finns den är inte perfekt men den är bättre smile

Bilfysiken/körkänslan tycker jag personligen är så gott som exakt samma som i Forza Motorsport 5, riktigt bra känsla i den! big_smile

Omgivningen och naturen är ruskigt bra gjord tycker jag, otroligt fint och vackert spel!

Ljuden från bilarna är även det mycket bättre, självklart har jag inte kört mer än 5 av bilarna i spelet men hittils är jag väldigt imponerad! smile

Vädersystemet är riktigt riktigt bra, man märker verkligen att bilarna beter sig annorlunda när det regnar och regndropparna på bilarna ser riktigt bra ut! Ljuden från regnet och åskan och sånt är även det riktigt bra!

Introt är något av det bästa jag sett! riktigt riktigt bra och får en verkligen peppad på att spela spelet! smile

Musiken i spelet är även den riktigt bra, i demot har man tillgång till 3 radiokanaler, Horizon Bass Arena, Horizon Pulse och Horizon XS, sen i hela spelet finns det ytterligare 4 kanaler om jag minns rätt smile


Nu till något som inte har med demot att göra smile

Man kan redan nu ladda ner lite saker till hela spelet, det finns ett gratis bilpaket som heter Forza Horizon 2 Launch Bonus Car Pack som kan ladda ner redan nu, paketet innehåller följande 8 bilar:

2003 Ford Focus RS
1997 Land Rover Defender 90
1993 Clio Williams
2015 Ford Mustang GT
1987 Buick Regal GNX
2012 Cadillac Escalade ESV
1968 Abarth 595 esseesse
1956 Ford F-100

Dom 3 första i listan är helt nya för forza serien smile

Man kan även köpa VIP Medlemsskapet redan nu, detta innehåller en del unikt innehåll som man endast kan få via VIP, exakt vad det är står inte. man får en del VIP fördelar i spelet. man får VIP Bilpaketet som innehåller följande 5 bilar:

2012 Lamborghini Urus
2014 Tesla Model S
1967 Ferrari 330 P4
1949 Mercury Coupe
2013 Donkervoort D8 GTO

Alla utom ferrarin är hela nya för forza serien smile

man får också en "2x player in-game reward acceleration" exakt vad det innebär vet jag inte hmm
Sen får man även tillgång till speciella multiplayer event och speciella in-game gåvor från Forza Community Teamet och även något som visar att du är VIP när du tex spelar online smile

VIP Medlemsskapet kostar 199:- och som sagt så finns det att köpa redan nu i Xbox Live Store smile


Man kan även köpa Forza Horizon 2 Car Pass redan nu, man får med det tillgång till 6 bilpaket med start i oktober, alla paket innehåller 5 fantastiska bilar, man får alltså 6 paket men betalar bara för 5 smile man får även med en bonus bil, en 2010 Noble M600!
Det blir alltså 31 bilar man kan samla, köra och göra till sin egen stil smile

Som i Forza Motorsport 5 så är alla bilar man köper och laddar ner som DLC Gratis 1 gång så man kostnadsfritt kan lägga till dom i sitt garage smile


Det finns även en liten bonus om man spelar Demot av Horizon 2 innan den 31 Oktober, om man laddar ner demot till Xbox One, kör minst 1 av tävlingarna före den 31 oktober och sen köper hela spelet så kommer man få en 2011 Subaru Impreza WRX STi i sitt garage gratis smile Bilen finns ju självklart med i spelet ändå men genom att göra detta så får man den gratis till sitt garage smile


Tror det var allt för denna gången smile Men jag avslutar med att visa bilder på dom 5 bilarna som ingår i VIP paketet, bilderna är inte i Forza Horizon 2 utan dom är på den verkliga bilen smile

http://www.kilometermagazine.com/emAlbum/albums/Automobiles/Lamborghini/Concepts/Urus%20(2012)/Lamborghini-Urus-Concept-010.jpg
http://images.thecarconnection.com/med/2014-tesla-model-s_100436548_m.jpg
http://www.dpccars.com/gallery/var/albums/Most-expensive-Ferrari-cars-in-The-world/07-04-2013-03-1967-Ferrari-330-P4.jpg?m=1372922427
http://www.vistaview360.com/autos/auto_images/mercury_images/1949-Mercury-sedan.jpg
http://1.bp.blogspot.com/-Xw5jNsnuFCY/Ul2EjKXkBsI/AAAAAAAAN7I/Vv4I_sMcywU/s640/elautoperfecto.net+-+Donkervoort+D8+GTO.jpg

Mer info kommer så fort jag fått veta något nytt smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
MrJansson92
24 september 2014 · 536 Inlägg

En liten mini mini update! smile

Nu är det inte länge kvar till Horizon 2 släpps! (fredag nästa vecka) och jag hittade nyss ett klipp på youtube som va drygt 1 timme långt med gameplay, men en väldigt bra sak jag såg i det klippet var att det verkar finnas nya fälgar i Horizon 2!! big_smile Dom som spelade gick bara in i "Special" fälgar kategorin (Menyn ser ut på samma sätt som i Forza Motorsport 5) och det verkade finnas några nya fälgar där, kunde dock inte se hur många det var, sen vet jag heller inte om och isf hur många nya det finns i dom andra kategorierna men jag hoppas verkligen att det är många nya! big_smile

Det var allt för den här gången!

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Elving_
24 september 2014 · 675 Inlägg

Nya fälgar? Hype! tongue

Hade du velat länka den videon förresten? smile

Senast redigerat av Linkan_740 (24 september 2014)

Toyota Aristo V300 "10th Anniversary" (2002)
Volvo V90 (1998)
MrJansson92
24 september 2014 · 536 Inlägg

Linkan_740 skrev:
Nya fälgar? Hype! tongue

Hade du velat länka den videon förresten? smile

Ja eller hur! big_smile

Här är en länk till klippet smile https://www.youtube.com/watch?v=oQpaIodTOUg

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
mussy
29 september 2014 · 1 Inlägg

hej tänkte kolla om ni vet om det finns med Svenskt tal i spelet som i 1an?

MrJansson92
29 september 2014 · 536 Inlägg

mussy skrev:
hej tänkte kolla om ni vet om det finns med Svenskt tal i spelet som i 1an?

ingen aning faktiskt, där jag bokat mitt finns det en version där det står (nordic) efter namnet och dom skulle jag gissa på är på engelska, sen dom andra är nog på svenska, men jag är inte säker smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Agg1 Fotograf
5 oktober 2014 · 227 Inlägg

Någon mer som har spelet? Och som har gjort en bilklubb? Så som vi hade i forzahorizon horizon 1 big_smile  riktigt nice spel på xbox one, grafiken är fantastiskt!!

Xaos kaptenXaos
5 oktober 2014 · 136 Inlägg

Köp de inte till xbox 360 är exakt samma spel som ettan fast med lite mer bilar bara, är exakt lika inget nya grejor alls. Känns även som de är sämre grafik, Vilken besvikelse!!! Till xbox one är de ett okej köp däremot

Audi A4 Avant 1.8tsq "Våga Vägra Kolfiber" (2004)
bromsoket
5 oktober 2014 · 59 Inlägg

Agg1 skrev:
Någon mer som har spelet? Och som har gjort en bilklubb? Så som vi hade i forzahorizon horizon 1 big_smile  riktigt nice spel på xbox one, grafiken är fantastiskt!!

Har det till xbox one smile  håller med grafiken är grym smile

Senast redigerat av bromsoket (5 oktober 2014)

M_Bergsten
8 oktober 2014 · 30 Inlägg

Håller med, vill också veta om det finns nån bilklubb för endast Garaget medlemmar smile

Ta gärna en titt på mitt projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298869
MrJansson92
8 oktober 2014 · 536 Inlägg

Jag har nu skapat en bilklubb för garaget medlemmar smile den heter Garaget.org smile Tagen för klubben är G0RG och istället för ett O så är det en nolla smile den ska vara öppen för alla så det är bara att gå med smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
pazzoskovde
8 oktober 2014 · 55 Inlägg

MrJansson92 skrev:
Jag har nu skapat en bilklubb för garaget medlemmar smile den heter Garaget.org smile Tagen för klubben är G0RG och istället för ett O så är det en nolla smile den ska vara öppen för alla så det är bara att gå med smile

Vad skoj, att det finns en sån grupp men dock har jag PS3 sad

Audi A4 "Audin" (2007)
Agg1 Fotograf
8 oktober 2014 · 227 Inlägg

Har joinat! big_smile

bromsoket
9 oktober 2014 · 59 Inlägg

joinat smile

MrJansson92
9 oktober 2014 · 536 Inlägg

Såg att några gått med i klubben, skit kul! får hoppas klubben fortsätter växa, tror vi är 5st totalt nu smile nån gång längre fram tycker jag vi borde försöka köra samtidigt online och bara hare kul, men det blir nog bättre när några fler gått med i klubben smile

Toyota Auris Touring Sports Hybrid "Miljöpartietsstödfordon" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang