2357
Sök

Problem med hydraulisk handbroms, Bromsar låser sig!

23 Inlägg
30 juli 2014
Trådstartare
Tjennare! har nu mekat ihop bilen och skulle igår lufta bromsar, allt gick som de skulle tills jag lyckades få bakbromsarna o låsa sig. Jag använder 1 rör bakåt från huvudbromscylindern,

Detta röret går igenom en Reduceringsventil och sen kopplas den in i handbromsen och sen vidare bakåt. om jag bara rycker i hydrauliska handbromsen så funkar de kalas, men sen om jag pumpar upp några gångar med fotbromsen så blir handbromsen precis tvärstum och hjulen ibak har låst sig ? Vad kan felet vara ?

Kan de vara så att inte trycket släpps utan att de fastnar någonstans eller liknande ? För när jag öppnar luftnippeln ibak igen så sjunker trycket igen!

Såhär är det kopplat.
http://s12.postimg.org/dagxlg9ql/hmm.jpg
image uploader

Och såhär är det kopplat på huvudbromscylindern.

http://s14.postimg.org/fh32tyawx/Hmm1.jpg
upload png

Den första bromsröret är kopplat till vänsterframbroms, det andra är till höger frambroms och det på sidan är kopplat i serie med handbromsen bakåt.

Jättetacksam för svar !!

Mvh

575 Inlägg
31 juli 2014
Har du backventil? En polare satte dit sitt system utan nån backventil vill jag minnas och fick liknande symtom.

MSCR

KHRacing
1 augusti 2014
Jag har poängterat detta 100-tals ggr typ.
Backventilen är nästan ett måste.

reduceringsventilen hjälper inte till heller direkt.

23 Inlägg
2 augusti 2014
Trådstartare
alltså en fördelningsventil ?

Mvh

KHRacing
2 augusti 2014
Sandberra skrev:
alltså en fördelningsventil ?

Mvh

Japps. finns bla. hos raidopower.

samt att du måste om du vill ha detta exakt rätt, en matarslang från vätskebehållaren i motorrummet. jag har lagt upp bilder tidigare i flera trådar

Du vet att främre anslutningen handbromscylinder skall gå till bakbromsarna va ?
Ser fel ut på din bild liksom
Senast redigerat av KHRacing (2 augusti 2014)

23 Inlägg
3 augusti 2014
Trådstartare
Den främre anslutningen går till bakbromsarna, tröttnat på de nu så nu bygger jag om till dubbla OK ibak istället!

KHRacing
4 augusti 2014
Sandberra skrev:
Den främre anslutningen går till bakbromsarna, tröttnat på de nu så nu bygger jag om till dubbla OK ibak istället!

Då saknar du ju bara fördelningsventilen & lite slang annars

Sök