Pratade med myranes racing i fredags och coilsen är skickade i alla fall, så det känns jäkla skönt. Men medans jag väntar på dom så fick jag och en polare ryck att montera ner motor och växellåda igen. Sagt och gjort. Nu sitter den på plats samt all el till motorn är också dragen. Så nu blir det passa in kylare och avgasrör!
Här är växelspaken som ska passas in till lådan för att få lite kortare lägen, och ja den ska kortas ner, gjorde den bara längre för att "säkra" lite...
Kylare och ic är inpassat. Blir nog avgasbygge som nästa. I alla fall downpipe i veckan.
Blev även med bil förra helgen, och den historian skriver jag när jag har mer tid.... hahah.. Det var i alla fall spännande.. Det är lite fix som ska göras, men förhoppningsvis så är det inte så stora ingrepp... Men man vet ju aldrig Har inte hunnit städa upp den eller tvätta av den
Som jag sa är elen inkopplad, så jag koppla in datorn och började konfiguera givare osv. Mappen är ju redan klar. Men vi får se hur den fungerar med 3" spjäll och plenumet. Det enda problem jag fick var att när jag vred på nyckeln och pumparna skulle primea så slog aldrig relät om, dvs pumparna pumpar och pumpar.. Ska testa nya relän och se om det blir någon skillnad. Sen monterade jag coilpacket på blocket istället för torpedväggen. Blev lite mer cleant med tändkablarna. Sen blev vakumstationen placering lite mer diskret. Blev väldigt nöjd över placeringen faktiskt! Håller även på att dra om tryckröret till turbon så allt ska få plats.
Fick även motorkuddarna till bmw, nu väntar jag bara på generatorn till den, sen blir det fixa den.
Vet inte heller om jag la upp en bild på när coilsen blev monterade?
Ser bra ut men funderar på om bulten som nu håller coilsen bak håller för det? Den är ju byggd för stötdämpnigen och kanske inte håller i längden för hela vikten bak ?