1952
Sök

Bygga om b230e till elektroniskt insprut

59 Inlägg
14 januari 2015
Trådstartare
#1
Tjaa! Är det svårt att konvertera en b230e till elektroniskt insprut? Har nämligen fått tag i en sån ganska billigt och tänkte sätta den i en 740 88a som det satt en b230f maskin i innan. Frågan är vad måste man bygga om för att det ska funka?  tacksam för svar big_smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 januari 2015
#2
Bör inte va nån raketforskning. Lh2.4?

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

59 Inlägg
15 januari 2015
Trådstartare
#3
DiwraZ skrev:
Bör inte va nån raketforskning. Lh2.4?

Yes!

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 januari 2015
#4
Motorn i sig skiter ju i vad du använder för sprut. Sålänge härvan är kompatibel med hårdvaran.


Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
15 januari 2015
#5
Svänghjul insug givare i toppen är dom grejjerna jag kommer på på rak arm.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

59 Inlägg
15 januari 2015
Trådstartare
#6
Okej, låter ju inte allt för komplicerat! smile

1 938 Inlägg
15 januari 2015
#7
Vevaxelgivare, kamaxelgivare, insugstemp, vattentemp och luftmassemätare är väl det som gäller för att få fjång på motorn i givarväg.
Fast vissa originalsprut kör utan vevaxelgivare och kör med wasted spark istället vad jag förstått.

169 Inlägg
15 januari 2015
#8
Sitter väl inte spridare likadant på e motorerna, så du lär väl antagligen bara ta ett insug från en vanlig f motor?

Bakhjulsdriven
345 Inlägg
15 januari 2015
#9
Tror spridarna sitter i toppen på B230E, till skillnad mot att de sitter på insuget på de elektroniskt insprutade



Sök