Resultat efter pulverlackering av fälg, är detta ok?

MT-Adam
14 februari 2015 · 272 Inlägg

Hej!

Fick mina fälgar pulverlackade för ett tag sedan, men ena fälgen har "sprut" på sig, på synligt ställe. De andra ser bättre ut, men har liknande fenomen på mindre synliga ställen. Vissa färgskillnader i form av "fläckar" på några mm i diameter finns också, är detta ok? Hur är era resultat efter pulverlackering?

http://imgdrop.se/UPL/1423909585wfv.jpg

joH900
14 februari 2015 · 414 Inlägg

Jag skulle inte vara nöjd, vet inte vad som är fel men nånting är ju inte rätt riktigt.

zleepy Trucker
14 februari 2015 · 1 391 Inlägg

Har du betalat vitt med kvitto så går tillbaka och klaga och begär backjobb..

är det svart under bordet utan kvitto så får du nog acceptera jobbet (" man får vad man betalar för, ibland blir resultatet inge bra tyvärr)..

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 februari 2015 · 14 054 Inlägg

MT-Adam skrev:
Hej!

Fick mina fälgar pulverlackade för ett tag sedan, men ena fälgen har "sprut" på sig, på synligt ställe. De andra ser bättre ut, men har liknande fenomen på mindre synliga ställen. Vissa färgskillnader i form av "fläckar" på några mm i diameter finns också, är detta ok? Hur är era resultat efter pulverlackering?

http://imgdrop.se/UPL/1423909585wfv.jpg

Vad menar du med att fälgen "har sprut på sig"??

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (14 februari 2015)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Arly165 Bakhjulsdriven
14 februari 2015 · 335 Inlägg

Jag har fått 3 uppsättningar fälgar pulverlackade och har inte fått såna där fläckar så jag skulle inte vara nöjd med resultatet

Senast redigerat av Arly165 (14 februari 2015)

Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
IROC-Z4EVER
14 februari 2015 · 72 Inlägg

Jobbar dagligen med pulverlack, det har blivit lite mycket pulver där och då utvecklat blåsor vid härdningen - så tolkar jag din bild i alla fall...

MT-Adam
14 februari 2015 · 272 Inlägg

Okej tack för svaren, då blir det att gå tillbaka med fälgarna... Suck, tar tid att få vinterdäck på S60n...

Vettemannen: Sprut / blåsor, det är som kratrar som du ser på bilden.


IROC: okej! Tror du att färgen håller trots detta? Tänkte om jag skulle föreslå prisavdrag ist då jag behöver få på mina vintersulor?

IROC-Z4EVER
14 februari 2015 · 72 Inlägg

Går en blåsa sönder - vilket det ofta gör, så kommer fukten tränga in och du skulle ha dessa som vinterfälgar, bedöm själv om det kommer hålla länge under salta vägar och dylikt.

MT-Adam
14 februari 2015 · 272 Inlägg

IROC-Z4EVER skrev:
Går en blåsa sönder - vilket det ofta gör, så kommer fukten tränga in och du skulle ha dessa som vinterfälgar, bedöm själv om det kommer hålla länge under salta vägar och dylikt.

Okej, de låter inge bra :S Det var blåsor på alla fälgarna, men inte alls lika mkt på de andra...

IROC-Z4EVER
14 februari 2015 · 72 Inlägg

Låter ju väldigt trist men många kör ju med plåtfälgar under vintern så jag tror ju inte att du behöver skämmas för dina fälgar, alla vet ju att vinterfälgar tar stryk, försök få lite pengar tbx så kanske det inte känns så farligt...

MT-Adam
14 februari 2015 · 272 Inlägg

IROC-Z4EVER skrev:
Låter ju väldigt trist men många kör ju med plåtfälgar under vintern så jag tror ju inte att du behöver skämmas för dina fälgar, alla vet ju att vinterfälgar tar stryk, försök få lite pengar tbx så kanske det inte känns så farligt...

jao.. Nej skämmas behöver man väl inte, men har ändå betalat 2800 för blästring å lack, å köpt 4 nya Hakka 8 dubbdäck, tråkigt att det blir såhär då hmm Men får snacka med dem på måndag å se va de säger. Återkommer om hur det artar sig, blir de några bekymmer så vill jag ju att folk ska veta om det så de inte råkar ut för samma problem!

Mack Forum- och sitemoderator
15 februari 2015 · 26 149 Inlägg

MT-Adam skrev:

IROC-Z4EVER skrev:
Låter ju väldigt trist men många kör ju med plåtfälgar under vintern så jag tror ju inte att du behöver skämmas för dina fälgar, alla vet ju att vinterfälgar tar stryk, försök få lite pengar tbx så kanske det inte känns så farligt...

jao.. Nej skämmas behöver man väl inte, men har ändå betalat 2800 för blästring å lack, å köpt 4 nya Hakka 8 dubbdäck, tråkigt att det blir såhär då hmm Men får snacka med dem på måndag å se va de säger. Återkommer om hur det artar sig, blir de några bekymmer så vill jag ju att folk ska veta om det så de inte råkar ut för samma problem!

Som sagt, har du betalat det vitt så är det ju bara att ta ett snack med företaget som gjort arbetet.
Hoppas det löser sig.

Senast redigerat av Mack (15 februari 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
dawwe ...has left the building...
15 februari 2015 · 4 474 Inlägg

Betalning vitt eller svart kvittar, är det ett seriöst företag så fixar de detta. 700 kr/fälg är inget superpris "svart", snarare dyrt. 700 kr "vitt" är väl ett relativt normalt pris...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang