4260
Sök

2,5" eller 3" vad tror ni är bäst?

2 122 Inlägg
14 december 2006
Trådstartare
som nåra här vet så pysslar ja med en omega turbo och på den kör jag 2,5" downpipe och sedan hade jag tänkt ha simons system under bilen vad rekomenderas 2,5" med en dämpare eller ett 3" med en dämpare jag såg att det skulle bli ca 50spänn i skillnad mellan dem...

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Miklen
14 december 2006
Turbo = större = 3".. ja smile

645 Inlägg
14 december 2006
Turbon vill ha så lite motstånd så möjligt så kör med 3".

//Marcus Saari

355 Inlägg
14 december 2006
Hej

3" efter 2.5" dp spelar ju mindre roll efter som dp ändå kommer att vara en "tratt". Sedan e avs inte så varma längre bak i systemet så 2.5 räcker. Det vore för att få lite goare ljud som 3" sitter bak.

Mvh Jonas, rätta mig om jag har fel.

Mvh Jonas

1 453 Inlägg
14 december 2006
MrLila skrev:
Hej

3" efter 2.5" dp spelar ju mindre roll efter som dp ändå kommer att vara en "tratt". Sedan e avs inte så varma längre bak i systemet så 2.5 räcker. Det vore för att få lite goare ljud som 3" sitter bak.

Exakt, det viktiga är att motstånder är litet i början av systemet, dvs stor downpipe. Sedan kommer ju katalysatorn som tyvärr ändå är en flaskhals.

526 Inlägg
16 december 2006
sveddan skrev:
MrLila skrev:
Hej

Exakt, det viktiga är att motstånder är litet i början av systemet, dvs stor downpipe. Sedan kommer ju katalysatorn som tyvärr ändå är en flaskhals.

Är man miljöbov så slänger man katten och sätter dit ett 3" rör,, eller 2,5" om man har det.. smile

Sök