Fy fan va gött!
Fick för mig att slita ur den spruckna vindrutan igår.. slipade plåtkanten nertill lite och slipade av några svetspunkter.. då jag misstänker att det blev lite för tight med den förra rutan. Sagt och gjort, blandade lite 2k färg som jag penslade på ordentligt och lät det härda ordentligt.
Tänkte, äh vafan.. det är ändå en beg ruta med lite stenskott och mjölk i kanten.. så jag satte dit listen runtom, trädde i en elkabel 2 varv runt med avslut nere i mitten.. smörjde in plåtkanten på bussen och la dit rutan (började med den så långt in det gick nere. Riktade in den, tryckte ner, bonkade på kanten uppe, sprang runt och började dra över kanten ner, ut och trycka ner, bonka lite, in igen och dra i sladden, ut igen och trycka, bonka osv repetition ca 100ggr kändes det som..
Till slut var rutfan i och hel dessutom, kände mig helt överlycklig att det kunde gå så bra och "lätt" :-D
![https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13346491_10153701762311636_7114404230440120828_n.jpg?oh=79c4dfec926a9c8a764203c2b6fd3552&oe=57C585D0]()
Inte nog med det.. tänkte att jag måste fan kolla igen om man inte kan få motorn att gå dugligt.. satte tillbaka originalfördelaren, grundinställde förgasaren, dit med tändkablar etc.. drog på starten.. puffade lite.. vred fördelaren, vrom, så startade den direkt och går bra! Ställde tändning med stroboskop och rattade ner tomgången lite, svarar bra på gas och låter frisk.. vafan.,. körde en testrunda och det gick hur bra som helst! Så nu slipper jag panikbyta motor innan besiktning osv, så sjukt gött!
Installerade även 2 bälten bak, ett 3punkts och ett midjebälte.. justerade även handbromsen så den tar tidigare.. varningstriangel i så nu är det bara att åka till närmsta besiktningsstation! (synd att det är röda dagar.. men på onsdag fanns en tid!).