Bmw 530 xd -08 felmedelande

volvo-s60-t5
5 augusti 2015 · 508 Inlägg

Hej fick ett felmedelande igår hänt 2 tilfällen som stog transmission faulty har bilden i mobilen så ver inte hur jag lägger in den men när det skedde så varvade varvräknaren och hände ingeting med bilen så jag stannade bilen o startade om sen försvann den men kom tillbaka efter ettag har hänt 2 tillfälle igår och jag körde princip hela dan har ni haft samma fel problem eller vet va det är och löst de skulle vara tacksam för era svar😊

volvo-s60-t5
6 augusti 2015 · 508 Inlägg

Har nån varit med om det eller vet vad det kan vara?

Janneutanb
7 augusti 2015 · 7 271 Inlägg

Be någon göra en felsökning med dator för felkoder.

zekezeke Vila i frid, pappa..
7 augusti 2015 · 517 Inlägg

Kan vara dåligt batteri, kan vara något kablage som är utnött, kan vara att lådan behöver återställas.. Finns många kända problem som har samband med just den där felkoden. I vissa fall byts hela lådan ut..

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
volvo-s60-t5
31 oktober 2015 · 508 Inlägg

ok tack för all hjälp de verkar vara fel på lådan som måste bytas, vet nån här som en verkstad byter ut lådan till vettig pris? det är en bmw 530xd -08 E61

Mod: Flyttar tråden då den inte har något med motorer att göra.

zekezeke Vila i frid, pappa..
31 oktober 2015 · 517 Inlägg

Tyresö bil o kaross, pik AB, via bilservice, bilteamet Värmdö och Sjölin o Hagström motor kan jag alla rekommendera.

BMW 525i "ESS Tuning TS1" (2001)
Constantine
1 november 2015 · 679 Inlägg

Sjölin o hagström rekommenderas

Krist
1 november 2015 · 716 Inlägg

Sök på e60 gearbox reset.. Nollställ din växellåda så är det borta (hade likadant på min e60)

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
volvo-s60-t5
1 november 2015 · 508 Inlägg

Hej igen jag raderade felkoden plus raderade adaptiva värden asså att växelådan lär sig på nytt efter körningen och då kom fel koden 10 tillfällen igen. vilken nollställing menade du? när fel medelandet kommer när man kör så hoppar lådan på neutral läge fast den är i D å då flyger varvtalen måste starta om bilen då försvinner den.

Vad tar dom här verkstaderna för komplet utbyte?

Krist
1 november 2015 · 716 Inlägg

Komplett byte växellåda? Räkna med minst 25000. Du behöver inte byta växellåda. Jag hade likadant på min å följde en Youtube video på hur man nollar minnet i växellådan så var problemet borta. Sök på "E60 memmory reset"..

Edit: Om det inte funkar med reset så är det något annat som strular, inte hela växellådan. Dom är skottsäkra på dessa modeller.

Senast redigerat av Krist (1 november 2015)

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
volvo-s60-t5
2 november 2015 · 508 Inlägg

när jag gjorde en fel sökning så stog det 4 5växeln knasig å då sa en bmw snubbe byt låda men kan testa det du säger kan du hjälpa mig o hitta video är lite dålig på engelska så är jag jätte tacksam

M5
2 november 2015 · 24 Inlägg

Sökte lite snabbt på youtube med tipset från krist:

https://www.youtube.com/watch?v=l1Ar1tg_BdQ

volvo-s60-t5
2 november 2015 · 508 Inlägg

jag har knapp jag har inte 3 lägen 2 tror jag inte ens de jag har 08 och hur långt ska man trampa så långt det tar stopp eller där det tar stopp o kickdown läge?

Föresten jag har E61 karossen

Senast redigerat av volvo-s60-t5 (2 november 2015)

volvo-s60-t5
2 november 2015 · 508 Inlägg

Krist skrev:
Sök på e60 gearbox reset.. Nollställ din växellåda så är det borta (hade likadant på min e60)

när du fick din kod fram när du startade om bilen försvann den på displayen? ska se om du har samma symtom

Krist
3 november 2015 · 716 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:

Krist skrev:
Sök på e60 gearbox reset.. Nollställ din växellåda så är det borta (hade likadant på min e60)

när du fick din kod fram när du startade om bilen försvann den på displayen? ska se om du har samma symtom

Ja den brukade försvinna, ibland kom den fram så fort man körde, ibland kom den inte alls på några dagar.

Du trycker in nyckeln, sen på start knappen en gång (så all elektronik går igång) (stäng av stereo å fläktar). Sedan är du i läget på videon där han trycker ner gaspedalen. Jag testa båda gaslägena (kickdownen och innan klicket för kickdown). Vissa säger man hör ett svagt pip från panelen lr växellådan (därav stänga fläktar och stereo) Men jag har tinnitus så jag hörde inget pip.

Edit: http://youtu.be/sQzeo-5bqMc
Denna video följde jag smile

Senast redigerat av Krist (3 november 2015)

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
volvo-s60-t5
4 november 2015 · 508 Inlägg

Krist skrev:

volvo-s60-t5 skrev:

Krist skrev:
Sök på e60 gearbox reset.. Nollställ din växellåda så är det borta (hade likadant på min e60)

när du fick din kod fram när du startade om bilen försvann den på displayen? ska se om du har samma symtom

Ja den brukade försvinna, ibland kom den fram så fort man körde, ibland kom den inte alls på några dagar.

Du trycker in nyckeln, sen på start knappen en gång (så all elektronik går igång) (stäng av stereo å fläktar). Sedan är du i läget på videon där han trycker ner gaspedalen. Jag testa båda gaslägena (kickdownen och innan klicket för kickdown). Vissa säger man hör ett svagt pip från panelen lr växellådan (därav stänga fläktar och stereo) Men jag har tinnitus så jag hörde inget pip.

Edit: http://youtu.be/sQzeo-5bqMc
Denna video följde jag smile

ok ska testa men när du fick upp felkoden medans du körde åkte flög varvtalen upp?

Krist
6 november 2015 · 716 Inlägg

volvo-s60-t5 skrev:

Krist skrev:

volvo-s60-t5 skrev:

när du fick din kod fram när du startade om bilen försvann den på displayen? ska se om du har samma symtom

Ja den brukade försvinna, ibland kom den fram så fort man körde, ibland kom den inte alls på några dagar.

Du trycker in nyckeln, sen på start knappen en gång (så all elektronik går igång) (stäng av stereo å fläktar). Sedan är du i läget på videon där han trycker ner gaspedalen. Jag testa båda gaslägena (kickdownen och innan klicket för kickdown). Vissa säger man hör ett svagt pip från panelen lr växellådan (därav stänga fläktar och stereo) Men jag har tinnitus så jag hörde inget pip.

Edit: http://youtu.be/sQzeo-5bqMc
Denna video följde jag smile

ok ska testa men när du fick upp felkoden medans du körde åkte flög varvtalen upp?

Inte vad jag minns.

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
volvo-s60-t5
7 november 2015 · 508 Inlägg

på min gjorde de iallfalll

volvo-s60-t5
15 december 2015 · 508 Inlägg

Hej nu är det dax o byta låda finns det nån vettig bil verkstad i sthlm eller närheten i sthlm som byter låda till vettig pris som är duktiga lite tips skulle uppskattas?

dawwe ...has left the building...
15 december 2015 · 4 474 Inlägg
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang