Köpråd: Honda civic type r eller toyota corolla t sport

robin__87
15 augusti 2015 · 184 Inlägg

Hej fungerar på att köpa  mig en ny bil o det står lite  mellan honda civic type r eller toyota corolla t sport.  Undrar  vilken som är  bäst att  köpa?  Jag gillar  att gasa o att bilen låter  bra. Hör gärna av er  med tips.

J3n5
15 augusti 2015 · 792 Inlägg

Kompisen har ju en Corolla t-sport -02. Rolig maskin, motorn 2ZZ-GE är en riktig pärla som även används till Lotus Elise också.

Antar att du har tänkt välja mellan Civic EP3 eller den smile

Finns ju massa mer godis till Civicen än Toyotan, den kör nog tveklöst ifrån Toyotan på kurviga vägar också.

Hade själv helt klart valt civicen framför toyotan. Inredningen är strået vassare också.

Mazda Miata "Turbo" (1991)
robin__87
15 augusti 2015 · 184 Inlägg

Hej tack för  svaret.  Jag gillar  faktiskt  hondan mer pågrund av  att den är snyggare o gillar inredningen  mer. Det var en vän som rekommenderade toyota  så tänkte  kolla  vilen som är bäst att köpa.

Ja köper ja en honda så ska det vara ep3. O hur vet man om det är en sån?

Ok det låter  najs smile

Ok o det lutar  mot en sån faktiskt.  Men problemet  är att mina dröm bilar kan man inte  ha på vinten. Så då återstår bara subaru  som jag älskar  men de är dyra att äga o rostar mycket.

Tobzter
15 augusti 2015 · 3 145 Inlägg

.EP3 tillverkades mellan 2001-2005

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Type_R

Senast redigerat av tobzter (15 augusti 2015)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
J3n5
15 augusti 2015 · 792 Inlägg

Köp en 2004-2005 helst, de är faceliftade och snäppet snyggare med lite uppgraderingar. Xenon, lättare svänghjul osv

Mazda Miata "Turbo" (1991)
robin__87
15 augusti 2015 · 184 Inlägg

Ok tack tobzter då vet jag smile

robin__87
15 augusti 2015 · 184 Inlägg

O J3n5 tack för tipset.

Jokabsson
15 augusti 2015 · 1 175 Inlägg

Av ren nyfikenhet undrar jag varför du inte behåller Skodan? smile
Vill du förnya dig så varför inte trimma din Skoda och fixa nytt fräckt sportavgas till den bara?
Du kan få ordentligt med tryck i din bil med ett enkelt chiptrim.
http://www.gdmperformance.se/trimsatser … -2004.html

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Evildan
15 augusti 2015 ·

Mitt förslag är att provköra bägge bilarna och sedan känna vad som passar dig bäst.

Kvalitetsmässigt är dom likvärdiga likaså prestandamässigt, även om Hondan känns betydligt vassare så är dom likvärdiga även runt kurvorna.
Roliga leksaker.

Om du ändå bara tänkt köra bilen sommartid så varför inte kika på en sportbil byggd från grunden, en Toyota MR2. Du blir inte besviken på den tror jag.

BeCe
16 augusti 2015 · 364 Inlägg

Kolla in min EP3!
Till salu inom kort wink

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
robin__87
16 augusti 2015 · 184 Inlägg

Cracksoup jag har alltid  gillat o viljat ha en japansk  bil. Men sen tänkte  jag faktiskt  trimma min o fixa till den. Men den bilen har bara krånglat  för mig o nu har jag fått nog av att laga skiten .

robin__87
16 augusti 2015 · 184 Inlägg

Evildan det har jag nog tänkt  att  göra. Men det lutar mer ut hondan. Fast min favorit  bil är subaru wrx.

O jo toyotan är fin den med. Men den har ingen  turbo. Men  får se.

O med vinter körning så måste  jag nog köra  med den tyvärr sad  har inte råd o plats  att ha 2. O de jag vill ha är inte bra på vintern  förutom subaru.

robin__87
16 augusti 2015 · 184 Inlägg

Ok tack  BeCe för tipset.  Hur långt har den gått? Finns  det vinter däck? O pris?

robin__87
16 augusti 2015 · 184 Inlägg

O visst toyota  mr2 är fin. Lite gamal bara. Vet faktiskt  inte  direkt  vad jag vill köpa  än sad

Evildan
16 augusti 2015 ·

robin__87 skrev:
Evildan det har jag nog tänkt  att  göra. Men det lutar mer ut hondan. Fast min favorit  bil är subaru wrx.

O jo toyotan är fin den med. Men den har ingen  turbo. Men  får se.

O med vinter körning så måste  jag nog köra  med den tyvärr sad  har inte råd o plats  att ha 2. O de jag vill ha är inte bra på vintern  förutom subaru.

Hondan har inte heller Turbo.

Däremot finns det från fabrik kompressorversioner av Corolla T-Sport. wink

J3n5
16 augusti 2015 · 792 Inlägg

Evildan skrev:

robin__87 skrev:
Evildan det har jag nog tänkt  att  göra. Men det lutar mer ut hondan. Fast min favorit  bil är subaru wrx.

O jo toyotan är fin den med. Men den har ingen  turbo. Men  får se.

O med vinter körning så måste  jag nog köra  med den tyvärr sad  har inte råd o plats  att ha 2. O de jag vill ha är inte bra på vintern  förutom subaru.

Hondan har inte heller Turbo.

Däremot finns det från fabrik kompressorversioner av Corolla T-Sport. wink

Compressorversionen är dock inte så mkt vassare, här ser man en som kan växla kör jämnlikt:) https://youtu.be/pTLU5le2wA0

Mazda Miata "Turbo" (1991)
robin__87
16 augusti 2015 · 184 Inlägg

Ok  det viste inte jag  riktigt.  Men hondan är ändå finare. O ja det vet jag om

robin__87
16 augusti 2015 · 184 Inlägg

Ok där ser man smile

Lowpass
17 augusti 2015 · 1 224 Inlägg

Jag funderade lite och jämförde också mellan dessa två bilar.
Min tanke var att de har likvärdiga prestanda medan Corollan är en sleeper. Men kör du båda två så märker du direkt vilken som passar dig.
Efter att jag körde Ep3:an fick det bli en sådan. Jag har ägt min i 4 år nu. Aldrig varit några problem.
Används väldigt flitit både på gata och bana.

i-vtec Do you?
Lowpass
17 augusti 2015 · 1 224 Inlägg

En vän till mig har en Corolla TS Compressor, och med lite bolt-ons går Civicen avsevärt bättre. (Inte testat när båda var original, men tror Civicen går nog bättre ändå.)

i-vtec Do you?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang