2211
Sök

Saab 9-3 SC clean! :)

Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer

178 002 Visningar
Projektet avslutat 29 november 2020
387 Inlägg
12 april 2016
Trådstartare
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:
AChr skrev:

Får nästan gå dit, pinsamt att visa sig i 9-5:an ju. tongue

Nejdå! Aldrig pinsamt i Saab! smile

Jodå, när den är allmänt sliten och puffar olja. hmm

Skickar han röksignaler? wink

336 Inlägg
12 april 2016
PhilipHofling skrev:
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:

Nejdå! Aldrig pinsamt i Saab! smile

Bara lite diskret, men det är mer än nog. tongue
Får se vad det blir av aset, saknar 9000 - Efter 3 veckor...

Just turbo power, no real shit.

387 Inlägg
13 april 2016
Trådstartare
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:
AChr skrev:

Suktar efter mer häst jag.. Kompisen har en 9000aero med 430hk typ.. Pilotinredninf, taklucka, midnightBlue.. sad smile

72 Inlägg
13 april 2016
PhilipHofling skrev:
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:

Suktar efter mer häst jag.. Kompisen har en 9000aero med 430hk typ.. Pilotinredninf, taklucka, midnightBlue.. sad smile

Jag sålde min gamla og9-3 aero -01 med 324hk i måndags... Saknar den redan ^^

336 Inlägg
13 april 2016
PhilipHofling skrev:

Det gör man alltid!. Tanken är väl i så fall en bil med gott om pulver i och mer eller mindre rensad på onödig vikt. smile

Den hade man ju inte tackat nej till, men vill inte själv offra en Aero till det syftet. wink
Senast redigerat av AChr (13 april 2016)

Just turbo power, no real shit.

387 Inlägg
13 april 2016
Trådstartare
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
AChr skrev:

En svart?! Funderade på en sådan till flickvännen! smile

387 Inlägg
13 april 2016
Trådstartare
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:

Det gör man alltid!. Tanken är väl i så fall en bil med gott om pulver i och mer eller mindre rensad på onödig vikt. smile

Den hade man ju inte tackat nej till, men vill inte själv offra en Aero till det syftet. wink

Hade varit kul som fan faktiskt! smile inte han heller, men han köpte den sån! smile

72 Inlägg
13 april 2016
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:

En svart?! Funderade på en sådan till flickvännen! smile

Nä, en grå smile

387 Inlägg
15 april 2016
Trådstartare
Idétorka.. Nu blir det väl mest underhåll.. Är i behov av nytt runt om i bromsväg, ska man gå upp på Aero?

72 Inlägg
15 april 2016
PhilipHofling skrev:
Idétorka.. Nu blir det väl mest underhåll.. Är i behov av nytt runt om i bromsväg, ska man gå upp på Aero?

Turbo X bromsar är det bästa du kan ha, biter som f*n! Själv sugen på att skaffa sånt, men det är sjukt mycket arbete bakom dock.. Plus att det kostar en slant hmm

387 Inlägg
16 april 2016
Trådstartare
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:

Turbo X bromsar är det bästa du kan ha, biter som f*n! Själv sugen på att skaffa sånt, men det är sjukt mycket arbete bakom dock.. Plus att det kostar en slant hmm

Skiljer ju satan i pris! Sen kan man väl ordna upp de till bättre pris kanske men ! De räcker nog med aero! Är ju bra bett i Vector, aero skulle räcka, plus att man får lite ok som fyller ut i hjulen! smile

2 712 Inlägg
16 april 2016
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:

Skiljer ju satan i pris! Sen kan man väl ordna upp de till bättre pris kanske men ! De räcker nog med aero! Är ju bra bett i Vector, aero skulle räcka, plus att man får lite ok som fyller ut i hjulen! smile

Turbo X är ju ganska bra pris på just nu.. wink

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-0 … 3-9-5.html

Plötsliga stoppet är det som dödar..

59 Inlägg
17 april 2016
Jäklar vilket bra pris! Kan rekommendera dem.. Aeron's är små i jämförelse. The bigger the better eller? ;-)

387 Inlägg
17 april 2016
Trådstartare
WRL857 skrev:
Jäklar vilket bra pris! Kan rekommendera dem.. Aeron's är små i jämförelse. The bigger the better eller? ;-)

Size doesn't allways matter! wink jag är sugen på dem, men har fått ett grymt pris på aero ok kompletta mot mina i inbyte! smile

59 Inlägg
17 april 2016
Det blir bra med 314mm också ;-)

1 324 Inlägg
17 april 2016
Jag skaffa 302mm eller är dom 304? Det gör stor skillnad iaf.. smile

387 Inlägg
18 april 2016
Trådstartare
WRL857 skrev:

VD-Design skrev:

Behöver ju fylla ut mina hjul med lite skivor så 314mm kommer räcka! smile men får se när detta blir av, förhoppningsvis när lönen kommer! smile

72 Inlägg
18 april 2016
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:

VD-Design skrev:

Behöver ju fylla ut mina hjul med lite skivor så 314mm kommer räcka! smile men får se när detta blir av, förhoppningsvis när lönen kommer! smile

Jag har ju 314 på min, och tycker att de inte riktigt fyller ut på mina 19".. Så det blir turbo x för min del!

2 712 Inlägg
18 april 2016
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:

VD-Design skrev:

Jag har ju 314 på min, och tycker att de inte riktigt fyller ut på mina 19".. Så det blir turbo x för min del!

Passa på att beställa nu då kanske när det är bra pris? wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..

387 Inlägg
18 april 2016
Trådstartare
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:

VD-Design skrev:

amoreex skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:

Passa på att beställa nu då kanske när det är bra pris? wink

Vad fan Granat! Köp nu så köper jag dina begagnade billigt! wink du har ju så mycket "öppna" ytor med 5 ekrat! smile mina är ju 10 ekrar på! smile

Sök