2214
Sök

Saab 9-3 SC clean! :)

Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer

178 001 Visningar
Projektet avslutat 29 november 2020
72 Inlägg
18 april 2016
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:
Det blir bra med 314mm också ;-)

VD-Design skrev:
Jag skaffa 302mm eller är dom 304? Det gör stor skillnad iaf.. smile

Behöver ju fylla ut mina hjul med lite skivor så 314mm kommer räcka! smile men får se när detta blir av, förhoppningsvis när lönen kommer! smile

Jag har ju 314 på min, och tycker att de inte riktigt fyller ut på mina 19".. Så det blir turbo x för min del!

amoreex skrev:
Beaverbee skrev:

Jag har ju 314 på min, och tycker att de inte riktigt fyller ut på mina 19".. Så det blir turbo x för min del!

Passa på att beställa nu då kanske när det är bra pris? wink

Vad fan Granat! Köp nu så köper jag dina begagnade billigt! wink du har ju så mycket "öppna" ytor med 5 ekrat! smile mina är ju 10 ekrar på! smile

Haha ja! Men pengar behövs!

387 Inlägg
18 april 2016
Trådstartare
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:

VD-Design skrev:

Behöver ju fylla ut mina hjul med lite skivor så 314mm kommer räcka! smile men får se när detta blir av, förhoppningsvis när lönen kommer! smile

amoreex skrev:

Passa på att beställa nu då kanske när det är bra pris? wink

Vad fan Granat! Köp nu så köper jag dina begagnade billigt! wink du har ju så mycket "öppna" ytor med 5 ekrat! smile mina är ju 10 ekrar på! smile

Du är ju tät! ;D

72 Inlägg
18 april 2016
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:

VD-Design skrev:

Du är ju tät! ;D

Säger killen med 500lappar i en stor bunt!

59 Inlägg
22 april 2016
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:

Du är ju tät! ;D

Haha sant, vi såg ju hur det såg ut på donken tongue

387 Inlägg
23 april 2016
Trådstartare
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
WRL857 skrev:

VD-Design skrev:

Du är ju tät! ;D

QviW skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:

Du är ju tät! ;D

Haha sant, vi såg ju hur det såg ut på donken tongue

Hahah tillfälligheter :p

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
Går i tankarna att försöka få flickvännen att köpa en V6:a går de att köra dem billigt om man skulle ha dem som pendlar bil? Hur är de med skatten och försäkring? Betalar 1300 skatt och 616 helförsäkring på min, skiljer de mycket? smile

72 Inlägg
24 april 2016
PhilipHofling skrev:
Går i tankarna att försöka få flickvännen att köpa en V6:a går de att köra dem billigt om man skulle ha dem som pendlar bil? Hur är de med skatten och försäkring? Betalar 1300 skatt och 616 helförsäkring på min, skiljer de mycket? smile

Alltså, allt är ju relativt och även hur tung gasfot man har.. V6 i all ära, men de är riktigt dyra i drift faktiskt ^^ skaffa hellre en biopower 2.0T och chippa upp den till 225hk wink

Betalar 3700kr i skatt och runt 4000kr i försäkring (hel) om året.
Senast redigerat av Beaverbee (24 april 2016)

336 Inlägg
24 april 2016
PhilipHofling skrev:

Skatten på den i min profil ligger på 3418:-/år, helförsäkring omkring 3000:-, men då ska det nämnas att det är farsans bil, och han är en aning äldre än dig, och att han har flera andra försäkringar i samma bolag, vilket sänker priset en aning.

Svår att hålla nere förbrukningen med, snittar väl runt 1,2-1,3 l/mil, blandad körning. Går dock garanterat att få ner åtminstone lite.

Men! Det kan det vara värt, de sjunger ju så fint, och det är rätt bra drag i dem också. smile
Senast redigerat av AChr (24 april 2016)

Just turbo power, no real shit.

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:

Alltså, allt är ju relativt och även hur tung gasfot man har.. V6 i all ära, men de är riktigt dyra i drift faktiskt ^^ skaffa hellre en biopower 2.0T och chippa upp den till 225hk wink

Betalar 3700kr i skatt och runt 4000kr i försäkring (hel) om året.

Mjo men det blir flickvännen som ska åka i den, blir väl kanske några repor då och då för mig! Får väl givetvis antingen skriva den på min far eller på hennes farsa, är ju inte rimligt att åka den själv..

Är ju inte riktigt samma sak med 2.0t fan ska man chipps upp den i 225hk hamnar du ju på inköpspriset på en v6 med samma förbrukning, visst lite billigare i skatt och försäkring men.. smile

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:

Skatten på den i min profil ligger på 3418:-/år, helförsäkring omkring 3000:-, men då ska det nämnas att det är farsans bil, och han är en aning äldre än dig, och att han har flera andra försäkringar i samma bolag, vilket sänker priset en aning.

Svår att hålla nere förbrukningen med, snittar väl runt 1,2-1,3 l/mil, blandad körning. Går dock garanterat att få ner åtminstone lite.

Men! Det kan det vara värt, de sjunger ju så fint, och det är rätt bra drag i dem också. smile

3700kr i snitt tror jag de ligger på, visst 2400kr mer än min. Försäkringsmässigt får bilen stå på farsan eller hennes far, är inte möjligt att ha en bil på sig själv knappt..

Om du snittar 1,2-1,3l/milen är ju klart godkänt med tanke på att jag snittar 1,1l/milen med min med 50/50 bensin etanol.. smile

336 Inlägg
24 april 2016
PhilipHofling skrev:
3700kr i snitt tror jag de ligger på, visst 2400kr mer än min. Försäkringsmässigt får bilen stå på farsan eller hennes far, är inte möjligt att ha en bil på sig själv knappt..

Om du snittar 1,2-1,3l/milen är ju klart godkänt med tanke på att jag snittar 1,1l/milen med min med 50/50 bensin etanol.. smile

Skatten beror väl lite på om det är automatlåda eller inte, samt om det är XWD. Jo, det är en lösning. Gör dock inte så själv längre, känns dumt att ställa mina bilar på mina föräldrar när jag bor 45 mil bort. tongue

Förbrukningen är ju inte helt uppåt väggarna, men knappast någon billig pendelbil. smile Bara att börja snacka snällt med tjejen din, det är som sagt fina bilar. smile
Senast redigerat av AChr (24 april 2016)

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:

Skatten beror väl lite på om det är automatlåda eller inte, samt om det är XWD. Jo, det är en lösning. Gör dock inte så själv längre, känns dumt att ställa mina bilar på mina föräldrar när jag bor 45 mil bort. tongue

Förbrukningen är ju inte helt uppåt väggarna, men knappast någon billig pendelbil. smile Bara att börja snacka snällt med tjejen din, det är som sagt fina bilar. smile

De blir en manuell utan xwd som jag har kilat lite på! smile
Mjo men som 23 respektive 22 åring är det ju ingen idé, bilen kommer ju kosta minst en 60' helår med olika tilläg på försäkringen! sad njae de går att köra lugnt, flickvännen är ju ingen köra snabbt person så kommer nog ligga runt litern! smile

64 Inlägg
24 april 2016
PhilipHofling skrev:
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:

Mjo men som 23 respektive 22 åring är det ju ingen idé, bilen kommer ju kosta minst en 60' helår med olika tilläg på försäkringen! sad njae de går att köra lugnt, flickvännen är ju ingen köra snabbt person så kommer nog ligga runt litern! smile

vart försäkrar du ?
min 2,0t biopower står på mig och är 21, kostar mig 830 kr i månaden men helförsäkring och alla tillägg!cool

497 Inlägg
24 april 2016
Säger samma sak som ovanstående, kolla hos andra bolag! Dyraste bilen jag har haft själv kostade strax under 10k/år(Volvo V70 med turbo) och sambons nuvarande supra kostar inte ens 8k/år i helförsäkring (Länsförsäkringar). Kan även löna sig att samla lite försäkringar i samma bolag för att få rabatter.

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981

336 Inlägg
24 april 2016
PhilipHofling skrev:

Jag är bara 21, men får leva med att det kostar. Nu har jag i och för sig inte min 9000 i bruk, men min 9-5 står på mig. Kör dock bara med halvförsäkring på den, kostar 4800:-/år. Om jag skulle försäkra 9-3:an själv skulle den kosta mig 12100:-/år med helförsäkring och tillägg hos Länsförsäkringar, och 1500-2000 mil om året.

Tro inte för mycket om förbrukningen, den sticker iväg lätt! wink

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
S-junior skrev:
PhilipHofling skrev:
AChr skrev:

vart försäkrar du ?
min 2,0t biopower står på mig och är 21, kostar mig 830 kr i månaden men helförsäkring och alla tillägg!cool

Trygg-Hansa! Bilen står på farsan men betalar 616kr/månaden men då har jag så jag kan rulla så mycket jag vill.. Bilen har snart gått 6000 mil sedan februari 2015! smile det tyckte jag var fantastiskt dyrt med 830kr/månaden! :o

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
JossanB skrev:
Säger samma sak som ovanstående, kolla hos andra bolag! Dyraste bilen jag har haft själv kostade strax under 10k/år(Volvo V70 med turbo) och sambons nuvarande supra kostar inte ens 8k/år i helförsäkring (Länsförsäkringar). Kan även löna sig att samla lite försäkringar i samma bolag för att få rabatter.

Körde en Saab og9-3 03 med 02:ans utseende med 150hk manuell, 2,0t kollade vad den skulle gå på i mitt namn, billigaste stället med alla punkter jag behövde var 25000/året betalade strax över 5000kr på farsan! smile med fyra bilar på samma bolag!

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
AChr skrev:
PhilipHofling skrev:

Jag är bara 21, men får leva med att det kostar. Nu har jag i och för sig inte min 9000 i bruk, men min 9-5 står på mig. Kör dock bara med halvförsäkring på den, kostar 4800:-/år. Om jag skulle försäkra 9-3:an själv skulle den kosta mig 12100:-/år med helförsäkring och tillägg hos Länsförsäkringar, och 1500-2000 mil om året.

Tro inte för mycket om förbrukningen, den sticker iväg lätt! wink

Hahah det slutar väl med att jag rullar v6 och flickvännen min pärla! big_smile

59 Inlägg
24 april 2016
Fick ner min Turbo X till 0.8 men då var det riktigt lugn körning. Automatare.

387 Inlägg
24 april 2016
Trådstartare
WRL857 skrev:
Fick ner min Turbo X till 0.8 men då var det riktigt lugn körning. Automatare.

Det är fan bra! 0,75 med min 2,0t så

Sök