2192
Sök

Saab 9-3 SC clean! :)

Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer

177 998 Visningar
Projektet avslutat 29 november 2020
387 Inlägg
25 april 2016
Trådstartare
Nya delar lagom till löning! Aero bromsok komplett med skivor och klossar! smile hämtas på torsdag! Samt en aeroratt! Är lite tveksam till den än men kan vara bra att ha liggandes! wink

226 Inlägg
25 april 2016
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:
PhilipHofling skrev:
Går i tankarna att försöka få flickvännen att köpa en V6:a går de att köra dem billigt om man skulle ha dem som pendlar bil? Hur är de med skatten och försäkring? Betalar 1300 skatt och 616 helförsäkring på min, skiljer de mycket? smile

Alltså, allt är ju relativt och även hur tung gasfot man har.. V6 i all ära, men de är riktigt dyra i drift faktiskt ^^ skaffa hellre en biopower 2.0T och chippa upp den till 225hk wink

Betalar 3700kr i skatt och runt 4000kr i försäkring (hel) om året.

Mjo men det blir flickvännen som ska åka i den, blir väl kanske några repor då och då för mig! Får väl givetvis antingen skriva den på min far eller på hennes farsa, är ju inte rimligt att åka den själv..

Är ju inte riktigt samma sak med 2.0t fan ska man chipps upp den i 225hk hamnar du ju på inköpspriset på en v6 med samma förbrukning, visst lite billigare i skatt och försäkring men.. smile

Har optimerat min 2.0T Aero till 225, åk till Robert i Falun är mitt tips.

59 Inlägg
25 april 2016
Då blir det V6? Gött! Är så trött på den här strävan efter "Down-sizing" ;-)

387 Inlägg
25 april 2016
Trådstartare
Iamjonas skrev:
PhilipHofling skrev:
Beaverbee skrev:

Alltså, allt är ju relativt och även hur tung gasfot man har.. V6 i all ära, men de är riktigt dyra i drift faktiskt ^^ skaffa hellre en biopower 2.0T och chippa upp den till 225hk wink

Betalar 3700kr i skatt och runt 4000kr i försäkring (hel) om året.

Mjo men det blir flickvännen som ska åka i den, blir väl kanske några repor då och då för mig! Får väl givetvis antingen skriva den på min far eller på hennes farsa, är ju inte rimligt att åka den själv..

Är ju inte riktigt samma sak med 2.0t fan ska man chipps upp den i 225hk hamnar du ju på inköpspriset på en v6 med samma förbrukning, visst lite billigare i skatt och försäkring men.. smile

Har optimerat min 2.0T Aero till 225, åk till Robert i Falun är mitt tips.

Det fattas ju en bra bit till 250hk som de är original på V6:an.. Plus att ska jag lägga 8000kr på steg två så kan jag spara 8000kr och lägga på skatten på en V6 som går bra ifrån början och sedan kunna spara lite på milen på min vita! smile

387 Inlägg
25 april 2016
Trådstartare
WRL857 skrev:
Då blir det V6? Gött! Är så trött på den här strävan efter "Down-sizing" ;-)

Jag är i övertalnings perioden med flickvännen! wink men hon behöver snart ha tag på en bil så borde köpa en snart!

708 Inlägg
25 april 2016
V6'an går inte bra original! Alldeles för slö smile

387 Inlägg
25 april 2016
Trådstartare
Asplundarn skrev:
V6'an går inte bra original! Alldeles för slö smile

Kikar på en icke original! (a)

253 Inlägg
25 april 2016
Måste hålla med Asplundarn där.. V6an känns väldigt tung otrimmad. Hade steg1 från BSR i min, en helt annan bil med det! Sjukt tryck i den och snitta 0.84 från Kroatien till Sverige med farthållaren på 140km/h, 4 pers och bagaget fullt. Det ät INTE illa om ni frågar mig iaf. 0.73 liter/mil landsväg från en V6 bensinare klagar man bara inte på wink

177 Inlägg
25 april 2016
Du har inga bilder på hur högnivå adaptern är inkopplad?
Ska göra det i min med men hittar ingenstans vilka kablar jag ska koppla in mig på.

387 Inlägg
26 april 2016
Trådstartare
Bruno_S skrev:
Måste hålla med Asplundarn där.. V6an känns väldigt tung otrimmad. Hade steg1 från BSR i min, en helt annan bil med det! Sjukt tryck i den och snitta 0.84 från Kroatien till Sverige med farthållaren på 140km/h, 4 pers och bagaget fullt. Det ät INTE illa om ni frågar mig iaf. 0.73 liter/mil landsväg från en V6 bensinare klagar man bara inte på wink

Använder dina ord som argument till flickvännen! wink ;D

Det är ett bra snitt alltså, min drar ju fan massor om man jämför...

387 Inlägg
26 april 2016
Trådstartare
Andreas0 skrev:
Du har inga bilder på hur högnivå adaptern är inkopplad?
Ska göra det i min med men hittar ingenstans vilka kablar jag ska koppla in mig på.

Jag har tyvärr inte detta, men kan kanske hjälpa dig ändå! smile skriv till mig på messenger! PHILIP HOFLING, så ska jag förklara för dig! smile

708 Inlägg
26 april 2016
V6'an går att köra billigt om man vill, men man vill inte det smile körde min sthlm - uddevalla fullpackad till taket i hela bilen på 0,86 och det är ju med tomatlåda

387 Inlägg
26 april 2016
Trådstartare
Asplundarn skrev:
V6'an går att köra billigt om man vill, men man vill inte det smile körde min sthlm - uddevalla fullpackad till taket i hela bilen på 0,86 och det är ju med tomatlåda

Alltså bara älskar er! Ni lägger fram så Goa argument för att jag ska få flickvännen på min sida! ;D

387 Inlägg
27 april 2016
Trådstartare
Var lite överallt efter jobbet igår! Köpte en aeroratt i Borås och åkte sedan vidare för att köpa aerooken samt skivorna i Vänersborg! smile så nu väntar jag bara på tid till montering!

708 Inlägg
28 april 2016
PhilipHofling skrev:
Asplundarn skrev:

Alltså bara älskar er! Ni lägger fram så Goa argument för att jag ska få flickvännen på min sida! ;D

haha jo visst men den går att köra på 2,5l/mil också om man vill det så ska man få någon försvarbar ekonomi i en v6'a blir det att köpa ett ägg o ha under gasen wink

387 Inlägg
29 april 2016
Trådstartare
Asplundarn skrev:
PhilipHofling skrev:
Asplundarn skrev:

haha jo visst men den går att köra på 2,5l/mil också om man vill det så ska man få någon försvarbar ekonomi i en v6'a blir det att köpa ett ägg o ha under gasen wink

Givetvis, hon är inte så gasglad! smile

387 Inlägg
29 april 2016
Trådstartare
Aeroratt, aerook och skivor, samt griffinlisten till bagaget är beställt! Ska bli gött att få på en äkta! smile

Blir att måla oken ikväll, hoppas på montering imorgon! smile

226 Inlägg
29 april 2016
SKulle låta oken härda lite längre innan montering

387 Inlägg
29 april 2016
Trådstartare
Iamjonas skrev:
SKulle låta oken härda lite längre innan montering

Njae, de behövs inte! Målar tunna fina lager torkar fort! Oken är så fräscha så de är bara köra! smile målar med Biltemas Gula, bara för jag har de på dem i bak! smile

83 Inlägg
30 april 2016
Tja riktigt fin bil du har.
Har du hunnit titta något på hur du ska göra med framlysena ännu?

Sök