Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Någon här som sitter på kunskapen om coilovers till en Cab passar till 9-3sc? YS01-SA-DPS001 Är modellbeteckningen, har letat utan framgång, tycker fästet till de bakre ser olika ut men kan ha fel..
Någon här som sitter på kunskapen om coilovers till en Cab passar till 9-3sc? YS01-SA-DPS001 Är modellbeteckningen, har letat utan framgång, tycker fästet till de bakre ser olika ut men kan ha fel..
Borde fungera, de som säljs på Speedparts ska ju passa både SS, SC och Cabrio.
Borde fungera, de som säljs på Speedparts ska ju passa både SS, SC och Cabrio.
Nja, bak är det väl det övre fästet som inte stämmer? De bultas väl i sidan på hjulhuset, inte ovankant om jag inte minns helt fel från alla hjulskiftena på min gamla 9-3?
Fram förstår jag inte riktigt vad som skulle vara fel? Övre fästet går ju i hålen i fjäderbenstornet och där nere kläms den fast i spindeln precis som standard dämpare.. eller har jag missuppfattat?
Nja, bak är det väl det övre fästet som inte stämmer? De bultas väl i sidan på hjulhuset, inte ovankant om jag inte minns helt fel från alla hjulskiftena på min gamla 9-3?
Fram förstår jag inte riktigt vad som skulle vara fel? Övre fästet går ju i hålen i fjäderbenstornet och där nere kläms den fast i spindeln precis som standard dämpare.. eller har jag missuppfattat?
Oavsett hur de är i fram så är de fel i bak! så de lär inte passa och tänker inte modda om... Men skulle vilja ha ned bilen lite runt om.. Så får leta vidare!
Opelns bakre stötdämpare passar inte. Skiljer i fästet där uppe. Går att använda saabens dämpare med ställbara fjädern i coilover kitet. Fram passar direkt.
Kolla till Opel Vectra C annars. Kanske finns mer till den, och ska passa rakt av
Vectra OPC och 9-3 Aero med V6 är i princip samma bil med olika skal.
Andreas0 skrev:
Opelns bakre stötdämpare passar inte. Skiljer i fästet där uppe. Går att använda saabens dämpare med ställbara fjädern i coilover kitet. Fram passar direkt.
Ifram ska det inte klämmas fast något som på tex BMW e46. Utan den fästs med två stora bultar rätt igenom Som på bilden!
Coilovers lär dröja.. En jävla hare tyckte det var kul att springa framför bilen innan jobbet idag.. Griffinfronten sprack, så nu är de väl bara börja leta nytt hölje då försäkringen garanterat inte täcker den utan en vector front.. Eller hur fungerar de? Trygg-Hansa med helförsäkring!
Läste igenom tråden här nu på morgonkvisten Riktigt bra stuk du fått till
Har själv Trygg Hansa på min Golf, och har p.g.a. en del skadegörelse på min haft en del med dem att göra, och de har varit väldigt samarbetsvilliga och väldigt trevliga Snabba ryck och lite snack
Läste igenom tråden här nu på morgonkvisten Riktigt bra stuk du fått till
Har själv Trygg Hansa på min Golf, och har p.g.a. en del skadegörelse på min haft en del med dem att göra, och de har varit väldigt samarbetsvilliga och väldigt trevliga Snabba ryck och lite snack
Hoppas det går lika smidigt för dig!
Tack! Vart precis klar med utseendet på utsidan för denna säsongen så går de såhär.. Hoppas de ersätter den befintliga, vill säga griffinfronten!
Som de såg ut var de bara plasten till höljet som gick.. Allt annat såg helt ut! De låter ju lovande oavsett!
Hade du bilen i originalutförande då eller hade du ändrat någonting?
I värsta fall får jag kolla med dem om de ordnar den eller om jag kan lägga mellanskillnaden på den nya fronten!