4865
Sök

Året runt cab?

441 Inlägg
14 maj 2016
Trådstartare
Vi har idag en Peugeot 206cc cab med 110hk som tjejen åker med till jobbet så den rullar 3mil om dagen. Det är dock sista sommaren för den så dottern börjar bli stor så hon får inte plats bak. Börjar därför att kolla på en ny beg bil att ersätta den med.

Har alltid gillat bmw 3 serien och funderar om en 320i + hard top är ett bra val för oss? Har plats för hardtopen på sommaren så det är inte något problem. Förbrukningen verkar vara likvärdig om man kör som folk. Väghållning är roligare än åka fort rakt fram. Brukar rasta bilen på slingerbulten och avsluta med en fika i rosenhill.

Är jag inne på rätt spår eller ska jag satsa på en nyare plåtcab som e93 ?

Evildan
14 maj 2016
Peugeot 307 CC?
Bättre benutrymme och du slipper tappa målarburken eller stegen på hardtopen sommartid

441 Inlägg
14 maj 2016
Trådstartare
Evildan skrev:
Peugeot 307 CC?
Bättre benutrymme och du slipper tappa målarburken eller stegen på hardtopen sommartid

Blir ingen fransk bil igen i alla fall inte med plåtcab.  Svårt eller omöjligt att få tag i delar mm till taket. Har dock funderat på en bmw e93 320i m-sport. Volvo c70 finns som plåtcab men den känns inte speciellt intressant. Har inte någon bil i garaget så platsen för att förvara en hardtop är inte några problem.

Evildan
14 maj 2016
Lexus IS 250C ?
Har några bekanta som äger sådana, dom är helnöjda.

9 149 Inlägg
14 maj 2016

Kolla bilden på baksätet. Lär inte vara kul att sitta där även om man är liten....

Till TS en BMW 3 serie cab med hardtop eller Audi A4 cab med hardtop skulle jag rekomendera. Dessa bilar är byggda för 4 pers, till skillnad mot småcabbar med baksäte...

Evildan
14 maj 2016
Putteliten skrev:

Kolla bilden på baksätet. Lär inte vara kul att sitta där även om man är liten....

Till TS en BMW 3 serie cab med hardtop eller Audi A4 cab med hardtop skulle jag rekomendera. Dessa bilar är byggda för 4 pers, till skillnad mot småcabbar med baksäte...

http://m.blocket.se/sodermanland/BMW_M3 … 12&w=1 Jajomenvisst ser det rymligare ut?

http://m.blocket.se/horby/Audi_A4_2_0T_ … 12&w=3 Även den här har ett överväldigande generöst benutrymme. 😆

Du har rätt i det du skriver att bilar i den här lilla shoppingbilsklassen för östermalmskärringar har klent tilltagna baksäten.

E-klasse har ett vettigt baksäte liknande IS250C för vuxna människor med underkropp.
Budgeten har vi inte någon information om ännu vilket skulle underlätta när förslag på öppen släde ges.

Forummoderator
18 358 Inlägg
14 maj 2016

Vi råkar ha en Sebring cab i familjen. Förvisso en tygcab men bilen i övrigt har inte ens hickat under dessa år. Vi har en 2.7 204Hk. Haft 2 stycken. De ska dock bytas olja på i växellådan ibland, oavsett vad "experter" säger.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
15 maj 2016
Hybridsmurfen skrev:

Vi råkar ha en Sebring cab i familjen. Förvisso en tygcab men bilen i övrigt har inte ens hickat under dessa år. Vi har en 2.7 204Hk. Haft 2 stycken. De ska dock bytas olja på i växellådan ibland, oavsett vad "experter" säger.

Hade era slädar i bakhuvudet samt två andra kamrater som åker öppen sebring. Som lirar prima som två också.

441 Inlägg
15 maj 2016
Trådstartare
Räknar med 80-150 000kr och som jag skrev innan så är jag intresserad av en relativt bränslesnål bil som 206cc. Samt att det ska vara ett vettigt baksäte. Där av att törstiga rak6or, v6 och v8or går bort. Ska kolla närmare på en a4, är dock personligen mer förtjust i designen på e46

Behöver som sagt inte vara en plåtcab om det finns hardtop som tillbehör. Såg att många a4or har en extra isolerad tygsuflett hur funkar det jämfört med ett plåttak?
Ska vara en året runt bil i 08 området.

Med vettigt baksäte så är a4 och e46 det som jag har som referens. Inte något man kanske åker 50mil i men duger utmärkt för två vuxna och ett barn.
Senast redigerat av dasboot (15 maj 2016)

Evildan
15 maj 2016
dasboot skrev:
Räknar med 80-150 000kr och som jag skrev innan så är jag intresserad av en relativt bränslesnål bil som 206cc. Samt att det ska vara ett vettigt baksäte. Där av att törstiga rak6or, v6 och v8or går bort. Ska kolla närmare på en a4, är dock personligen mer förtjust i designen på e46

Behöver som sagt inte vara en plåtcab om det finns hardtop som tillbehör. Såg att många a4or har en extra isolerad tygsuflett hur funkar det jämfört med ett plåttak?
Ska vara en året runt bil i 08 området.

Med vettigt baksäte så är a4 och e46 det som jag har som referens. Inte något man kanske åker 50mil i men duger utmärkt för två vuxna och ett barn.

Nej, du har ingenstans skrivit något om bränsleförbrukningen och då du funderar på en BMW 320 som är just både törstig och 6cylindrig antog jag givetvis att andra cabbar med liknande förbrukning och 6cylindriga var vad som eftersöktes.
AUDIn är heller inte snål och billig att äga som din 206cc är.
Du kan ju kika på BMW 318i? Snålare än så åker du inte öppen BMW. Diesel och cab skulle jag aldrig ens överväga att rekommendera en ovän.

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
15 maj 2016
som evildan säger så är 320 e46 6 cylindrig och lika törstig som en 330 smile Ska du åka billigare så får du kolla på en 318 eller en 320 e93

Sök