Hej!
Jag har bytt fjädrarna på min Saab 900 1997 och då välte jag ut fjäderbenet ut ifrån bilen för att få loss fjädern för att slippa lossa hela länkarmen. När jag gjorde det så såg jag att drivaxeln följde med ut i damasken. Damasken sitter fortfarande fast men jag såg tydligt hur drivaxeln släppte utanför inre drivknuten. Sen när jag satte tillbaka fjäderbenet så gick inte drivaxeln i direkt men med lite vridande fram och tillbaka så gick den i.
Sen när jag var klar med lite annat pill och skulle ut och köra med bilen så vobblade den i låg fart ca: 15-25km/h så jag vände tillbaka och körde in i garaget för jag trodde att jag inte fått fast fälgarna rätt på navet så jag lossade fälgarna och satte på dom igen och drog fast dom (kryssdrar).
Men när jag sen kände på båda drivaxlarna så var den vänstra fast det var endast ett litet glapp in och ut. Men på den högra sidan där glappade det både in ut och upp ner.
Så nu till min fråga. Kan jag ha förstört drivaxelns lager? Går det bara att ta loss och trycka dit och se till att det sitter ordentligt? Är drivknuten sönder eftersom jag kört och drivaxeln inte va i sitt rätta läge?
Jätte tacksam för svar.
Bifogar bild på hur drivknuten och drivaxeln ser ut.
https://www.google.se/search?q=drivknut … EeMdwNM%3A
Senast redigerat av Castwebb (14 september 2016)