Oväntade/lustiga fordon-ägar-kombinationer

trubbelturbo
11 november 2016 · 1 460 Inlägg

Såg just detta klippet: http://www.garaget.org/video/152498

Inte någon stereotypisk Mustang-ägare direkt. Är det någon som sitter inne på liknande anekdoter?

Själv har jag inte så mycket att bjuda på. Men jag känner till en äldre dam (~70+)som har lite "bonnig" utstrålning, ibland ser man henne köra runt i sin Mercedes w211, ser ganska alldaglig ut, ljusblå, små originalfälgar. Inget man lägger märke till direkt. Men en gång när jag hörde henne starta upp den så tyckte jag att den lät lite väl manlig för att vara en vanlig pensionärspråm. Jag kollade registreringsnumret och fick se höga nummer i modellnamnet. Visade sig vara en E500. 5-liters v8 med andra ord. 300+ hk på bakhjulen, lite oväntat

Annars stod jag på en parkeringsplats utanför en affär en gång. Fick se en välklädd och välfriserad gentleman i 60-årsåldern komma gående tillsammans med sin fru. De gick och satte sig i en Volvo 945:a. Minns att jag reagerade lite på det, bilen passade inte ihop med hans "look" om ni förstår hur jag menar. Jag tittade ner i mobilen när jag plötsligt hörde det distinkta ljudet av dubbar som river emot snötäckt asfalt. Det visade sig att herren lämnade sin parkeringsruta genom att ge full gas och kasta upp den gamla Volvon på världens jävla ställ med varvräknarnålen långt in på rödmarkeringen samtidigt som han parerade sladden med van hand. Själv satt jag kvar som en fågelholk. smile

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 november 2016 · 14 056 Inlägg

Tycker du att det är så konstigt? Många som kör dessa hästkraftsstinna bilar kan ju ha vana sen 50-talet med raggarbilar o.s.v. Jag tycker inte att det är speciellt konstigt. Jag är snart 60 och kör Vette med X antal kusar under huven och trivs med det. Det är lite smolk i bägaren.......vill ha mer kusar!!!! Trevlig fredagskväll!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
trubbelturbo
11 november 2016 · 1 460 Inlägg

Inte alls konstigt, tycker det är häftigt! Bara roligt att se när äldre som kanske förväntas köpa sig något "förnuftigt" går och köper sig en busbil istället. Mina exempel var kanske lite skrala men vad jag var ute efter var fler historier om äldre som uppvisar en sådan här "krutgubbe"-attityd smile

Trevlig helg!

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
mb_pucken
11 november 2016 · 5 087 Inlägg

Nästan så jag passar in i den här tråden..
Jag kuskar runt i denna vackra micra stor del av mina mil. Passar inte riktigt in på mig som är kille på 28år, biltokig och bilmek med lite bonde gener.

https://www1.garaget.org/gallery/images/143/142502/142502-51e417245621487e2ba6b180738a47a9.jpg
Nu mera utrustad med original navkapskar och överdragklädsel.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 november 2016 · 17 478 Inlägg

När jag körde Volvo 240 Turbo -84 så bytte jag emblem till "240GL"
Samma sak med Mercedes E420. Där stod det "E200" sen.

Alltid roligt att rasta ungarna i sina straffsänkta Volvo 740... I nuläget är jag med marginal över 40 år men tycker det är lika kul att dra iväg med spinnande hjul från korvkiosken smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
11 november 2016 · 4 917 Inlägg

Koola ner er ungdomar, en annan kör me en gammal riskokare och jag närmar mig 70..

Senast redigerat av tommen1 (11 november 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 november 2016 · 17 478 Inlägg

tommen1 skrev:
Koola ner er ungdomar, en annan kör me en gammal riskokare och jag närmar mig 70..

Man kan väl "dra på lite" även i den åldern? Eller? Svärfar är över 70 år och har har lugnat ner sig bakom ratten tydligen. Åker ofta på autobahn men numera max 140 km/h enligt hans utsago.

Jag brukar rasta lilla mammas bil med 230Hk ibland. Den sotar igen och går illa efter 6 månader...

Riskokare? Vad kör du?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
it_mutt Avstängd
11 november 2016 · 10 388 Inlägg

Såg en man köra en Prius idag.
Strax efter såg grannen, som är välutbildad, sätta sig i en VAG-kärra...

...

NÅJA, lite mer seriöst; Min fars bekant är stor som Peter Harryson under sina största år (bokstavligt talat)...och kör en Seat Arosa.

Får väl dock erkänna, att Arosan är förvånansvärt stor invändigt (min mor har också en sådan), så länge ingen ska sitta i baksätet.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 november 2016 · 17 478 Inlägg

it_mutt skrev:
Såg en man köra en Prius idag.
Strax efter såg grannen, som är välutbildad, sätta sig i en VAG-kärra...

...

NÅJA, lite mer seriöst; Min fars bekant är stor som Peter Harryson under sina största år (bokstavligt talat)...och kör en Seat Arosa.

Får väl dock erkänna, att Arosan är förvånansvärt stor invändigt (min mor har också en sådan), så länge ingen ska sitta i baksätet.

Som du sa. Inte seriöst. Men har aldrig kört Arosa/Lupo. Bra bilar? Lite tveksam till robotlådan. Fast har en på gång...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
it_mutt Avstängd
11 november 2016 · 10 388 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

it_mutt skrev:
Såg en man köra en Prius idag.
Strax efter såg grannen, som är välutbildad, sätta sig i en VAG-kärra...

...

NÅJA, lite mer seriöst; Min fars bekant är stor som Peter Harryson under sina största år (bokstavligt talat)...och kör en Seat Arosa.

Får väl dock erkänna, att Arosan är förvånansvärt stor invändigt (min mor har också en sådan), så länge ingen ska sitta i baksätet.

Som du sa. Inte seriöst. Men har aldrig kört Arosa/Lupo. Bra bilar? Lite tveksam till robotlådan. Fast har en på gång...

Min mors är en...99 eller 98, manuell. Fast, jag ska väl villigt erkänna att den mest bara "går och går och går". Så sett till det är det väl just en bra rövflyttare. Snål är den också, så länge det inte blir allt för mycket motorväg (hur versioner med någon form av automatlåda är sett till förbrukning/högre hastigheter låter jag vara osagt). Men, det är ju inte någon rolig bil alls. Finns dock en underbar säkerhetsfunktion; tunn plåt och lite/ingen isolering - det är inga problem att höra om det är blött eller "halt" ute vid denna årstid wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Mack Forum- och sitemoderator
11 november 2016 · 26 149 Inlägg

Mest förvånad blev jag nog när jag en dag fick se en herre, en pensionärsmässig sådan, rulla upp vid rödljusen här inne i stan i en Subaru Impreza WRX..ja det kan också rent utav ha varit en STi.
Blå, med vinge modell stor, maffigt avgassysstem och förmodligen dom flesta av dom tidstypiska rallydekalerna i gult.
Dock gissar jag på att han bara lånade sitt barns bil, för han såg nästan ut att skämmas när han var tvungen att accelerera upp fordonet i fråga, och det mullrade lite extra.
Men vad vet jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
fish Allfixare
12 november 2016 · 1 475 Inlägg

Mack skrev:
Mest förvånad blev jag nog när jag en dag fick se en herre, en pensionärsmässig sådan, rulla upp vid rödljusen här inne i stan i en Subaru Impreza WRX..ja det kan också rent utav ha varit en STi.
Blå, med vinge modell stor, maffigt avgassysstem och förmodligen dom flesta av dom tidstypiska rallydekalerna i gult.
Dock gissar jag på att han bara lånade sitt barns bil, för han såg nästan ut att skämmas när han var tvungen att accelerera upp fordonet i fråga, och det mullrade lite extra.
Men vad vet jag.

Det finns en gubbe här i stan, skulle tippa på 60 år kanske, han är extremt kort men inte dvärg. Han har iaf typ "barnkudde" på stolen... I sin WRX STI. Han har haft imprezor sen GT,n kom. Kör typ 50, ses väldigt ofta skjutsandes på sin mamma i 80 års åldern smile Det är "Hawk eye" modellen han åker nu, innan hade han en PSE "blob eye" Lite roligt är de allt att se.

Mack Forum- och sitemoderator
12 november 2016 · 26 149 Inlägg

fish skrev:

Mack skrev:
Mest förvånad blev jag nog när jag en dag fick se en herre, en pensionärsmässig sådan, rulla upp vid rödljusen här inne i stan i en Subaru Impreza WRX..ja det kan också rent utav ha varit en STi.
Blå, med vinge modell stor, maffigt avgassysstem och förmodligen dom flesta av dom tidstypiska rallydekalerna i gult.
Dock gissar jag på att han bara lånade sitt barns bil, för han såg nästan ut att skämmas när han var tvungen att accelerera upp fordonet i fråga, och det mullrade lite extra.
Men vad vet jag.

Det finns en gubbe här i stan, skulle tippa på 60 år kanske, han är extremt kort men inte dvärg. Han har iaf typ "barnkudde" på stolen... I sin WRX STI. Han har haft imprezor sen GT,n kom. Kör typ 50, ses väldigt ofta skjutsandes på sin mamma i 80 års åldern smile Det är "Hawk eye" modellen han åker nu, innan hade han en PSE "blob eye" Lite roligt är de allt att se.

Hehe, var som sjutton.
Finns fler alltså.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
THEBADGUY Gorgilus addictus
12 november 2016 · 4 736 Inlägg

Finns en äldre man här i blekinge som har både en Ford Focus RS OCH en Ford Focus RS500. Alltid kul att se när han kommer körandes.

Senast redigerat av THEBADGUY (12 november 2016)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
NIzmO Ollikkala Racing
12 november 2016 · 1 724 Inlägg

För några år sen fråga VD´n på firman om jag bara kunde slå i 1 liter olja i en bil vilket inte var några problem, körde då in en BMW 5 serie GT med en dam på 55+ som klev ur.
Öppnade huven och var V8 dubbelturbo, alltså en 550 GT så sa "oj det var ingen dålig motor det här, måste gå bra att göra omkörningar"
Hon sa bara "ähh jag gillade bilen och fick motorn på köpet" .

Med andra ord spelade inte motorn nån roll men hon hade ekonomin till att inte bry sig att prislappen troligtvis blev 2 - 300.000:- högre pga motorvalet.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
trubbelturbo
12 november 2016 · 1 460 Inlägg

Kom på att en vän berättade en gång att ett gäng hade plogat upp en bana på en frusen sjö och åkte runt och sladdade på. En fin Volvo 240 i närmast originalskick kom körandes och ut steg en herre på 80+ och frågade "får man vara med och sladda pöjkar?". Visst fick han det och den gamla Volvon fick visa vad den gick för smile


tommen1 skrev:
Koola ner er ungdomar, en annan kör me en gammal riskokare och jag närmar mig 70..

Nissan Skyline? wink

Senast redigerat av trubbelturbo (12 november 2016)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Christian S
12 november 2016 · 4 816 Inlägg

fish skrev:

Mack skrev:
Mest förvånad blev jag nog när jag en dag fick se en herre, en pensionärsmässig sådan, rulla upp vid rödljusen här inne i stan i en Subaru Impreza WRX..ja det kan också rent utav ha varit en STi.
Blå, med vinge modell stor, maffigt avgassysstem och förmodligen dom flesta av dom tidstypiska rallydekalerna i gult.
Dock gissar jag på att han bara lånade sitt barns bil, för han såg nästan ut att skämmas när han var tvungen att accelerera upp fordonet i fråga, och det mullrade lite extra.
Men vad vet jag.

Det finns en gubbe här i stan, skulle tippa på 60 år kanske, han är extremt kort men inte dvärg. Han har iaf typ "barnkudde" på stolen... I sin WRX STI. Han har haft imprezor sen GT,n kom. Kör typ 50, ses väldigt ofta skjutsandes på sin mamma i 80 års åldern smile Det är "Hawk eye" modellen han åker nu, innan hade han en PSE "blob eye" Lite roligt är de allt att se.

finns flera äldre som kör Impreza STI, vi har tex 2st i klubben, den ena är en kvinna på ca 60 som kör en STi ´05 med lite över 400hk och den andra är en herre som jag skulle tippa på är en bit över 70 som kör en STI GT ´15 och båda ofta kör på banträffar.

var på en bilträff hos en Subaru handlare i Halmstad för drygt 1 månad sedan och han berättade om en äldre herre på typ 75 som tidigare i år hade köpt en helt ny Impreza STI och hans bror körde en typ lika ny Mitsubishi EVO

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
fish Allfixare
13 november 2016 · 1 475 Inlägg

Christian S skrev:

fish skrev:

Mack skrev:
Mest förvånad blev jag nog när jag en dag fick se en herre, en pensionärsmässig sådan, rulla upp vid rödljusen här inne i stan i en Subaru Impreza WRX..ja det kan också rent utav ha varit en STi.
Blå, med vinge modell stor, maffigt avgassysstem och förmodligen dom flesta av dom tidstypiska rallydekalerna i gult.
Dock gissar jag på att han bara lånade sitt barns bil, för han såg nästan ut att skämmas när han var tvungen att accelerera upp fordonet i fråga, och det mullrade lite extra.
Men vad vet jag.

Det finns en gubbe här i stan, skulle tippa på 60 år kanske, han är extremt kort men inte dvärg. Han har iaf typ "barnkudde" på stolen... I sin WRX STI. Han har haft imprezor sen GT,n kom. Kör typ 50, ses väldigt ofta skjutsandes på sin mamma i 80 års åldern smile Det är "Hawk eye" modellen han åker nu, innan hade han en PSE "blob eye" Lite roligt är de allt att se.

finns flera äldre som kör Impreza STI, vi har tex 2st i klubben, den ena är en kvinna på ca 60 som kör en STi ´05 med lite över 400hk och den andra är en herre som jag skulle tippa på är en bit över 70 som kör en STI GT ´15 och båda ofta kör på banträffar.

var på en bilträff hos en Subaru handlare i Halmstad för drygt 1 månad sedan och han berättade om en äldre herre på typ 75 som tidigare i år hade köpt en helt ny Impreza STI och hans bror körde en typ lika ny Mitsubishi EVO

Tufft, men dom är ju iaf intresserade av bilar uppenbart, Håkan som han heter här i stan skjutsar typ sin mamma... Thats it.

caromania Forummoderator
13 november 2016 · 9 296 Inlägg

I början av 90talet såg jag en farbror på ca 80 med käpp som säääävligt gick (kröp) fram till en gul Lotus Esprit. Hur han kom in i den är en gåta.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Richard-R
28 december 2017 · 340 Inlägg

såg en gubbe på motorvägen ca 80år såg det ut som som körde en Audi RS4 2015 han såg mycket nöjd ut

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang