Bromssköld/bakplatta till Honda Civic -91

Abbe1125
26 mars 2017 · 2 Inlägg

Hej,
Har en Honda Civic -91 där bakplattan på trumbromsen vänster bak har rostat sönder. Den är så illa att det skulle vara svårt att svetsa.

Original-part-nr är 43120-SH3-023 och finnes på ett ställe i USA, men jag skulle föredra något lite närmare.

Jag undrar om motsvarande del från 92-01 års modell eller liknande kunde passa, då det verkar vara svårt att få tag på exakt den delen som jag har. Hjulcylindrar och bromsbackar ska passa för alla modeller mellan -90 och -01 vilket får mig att tro att även bakplattan är hyfsat kompatibel i det spannet.
Någon som vet mer exakt om det borde passa?
Trumdiametern är 180 mm.

Jag ska ringa runt på några skrotar och hör om de har något öht.

Tack på förhand

Xebers76
27 mars 2017 · 2 265 Inlägg

Nu vet jag inte om det passar men du kan jämföra artikelnummer så ser du om det är samma

Abbe1125
27 mars 2017 · 2 Inlägg

Vad jag har sett är det inte samma artikelnummer på någon annan årsmodell. Det verkar vara en viss skillnad mellan 91-modellen och t.ex. 92, men om de har samma monteringshål borde det kanske passa?
Center till center för monteringshålen i höjdled är 50mm och i längdled 74mm, om det kan hjälpa.

Xebers76
27 mars 2017 · 2 265 Inlägg

Hela ledet du nämner där med EF EG och EK fick en hel del småförändringar mellan varandra så jag tror du gör bäst i att bara köpa rätt från början, men det är min åsikt tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang