Jag nämnde nånstans att jag har ett par stora runda gamla lastbils-baklysen. 130 ø nånting. Fast bara ett par, jag vill ju ha fler. Jag har också en jävla samling jungfru-bröst, röda, branngula och vita, som hela tiden känts som förstahandsval. Utan reflekterande egenskaper dock. Slutligen sex runda 90 ø-reflexer, och jag har funderat mycket på att montera varje jungfru-bröst på en sån.
Nu fick jag en annan idé som kombinerar lite av varje, baserad då på ett E30 standard-baklyse.
Utifrån och in är det ju blinkare, bromsljus, bakljus, bromsljus och backljus. Tänkte då använda det stora glaset till själva baklyktan, så jungfru-bröst i övrigt. Skulle vilja montera det på en platta av spök-panel med nån typ av metall-ram runt.
Nåt i den här stilen:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/224/223370/223370-148c94a5931505e5cd33fccccb8492fe.jpg]()
Allra helst skulle jag vilja stacka tre ännu mindre som blinkare, kanske göra likadant med backljusena med, men jag har inte hittat nåt bra att använda. Möjligen skulle man kunna ha nån typ av lagom stora glas-kuler, branngula och ofärgade.
OM jag vågar mig på att mixtra med kablarna har jag i och för sig lösningen, för jag har naturligtvis en helt galen mängd mini-LED i olika färger... Men jag är inte alls pigg på att röra sånt. Smått fobisk gällande el.
-
Så ett annat problem då. Jag hittar bara hälften av dom jungfru-bröst jag köpte i våras. Lastbils-lysena hade jag liggande i baksätet under en massa bråte, så mycket visste jag, och igår var jag ner och hämta upp dom. Men nu hittar jag bara det ena.
Jag har alltså material till den ENA lyktan men inte till den andra.
Det här är ju fan skratt-retande. Och rätt störande. Om det inte vore för det enkla faktum att jag varit likadan hela livet, så skulle jag allvarligt börja spekulera kring demens.