2010 Lancer Ralliart, vem har eftermarknads dämpare + fjäder?

Mr_B
23 april 2017 · 330 Inlägg

Som vanlig när det kommer till bilar, vet jag inte ens var jag ska börja leta. Jag har konstaterat läckage på båda mina framdämpare, och då är det ju tid att göra något åt det.
Väghållningen är rätt mycket rally på en sådan här, och det är ok, men en mindre sänkning skulle inte vara hela världen. Eftersom jag egentligen är "nöjd" med körupplevelsen, så letar jag efter något att ersätta dem med. Absolut inte mjukare, möjligen lite hårdare dämpning, och absolut inte mer än någon cm sänkning. Det är tacksamt som fan att man kan köra över fartgupp utan att det skrapar i hela tiden... Och en av orsakerna till att jag alls funderar på tredjeparts ersättning är så klart priset. Jag har inget emot att betala 2660:- st för dämparna fram, men det priset för original? Utan fjädrar? Jag borde kunna få coilovers runt om för samma pris som 4 originaldämpare, och nya fjädrar. Det låter som en roligare lösning. Så, min fråga till "alla er" är... Var börjar man titta? Det gör ju inget om det är i Helsingborgstrakten, där bilen bor, så man kan köra in och prata med någon som faktiskt vet hur det fungerar...

Tack för er tid.
B!

Edit
Shit... Stafningen har blitt modifierad.
/Edit

Senast redigerat av Mr_B (24 april 2017)

Mr_B
24 april 2017 · 330 Inlägg

Om man vinklar det lite annorlunda då...

Har någon åsikter och synpunkter på Tein? Sitter och funderar på Street Flex och EDFCII controller.
Fjädrarna fram är lite hårdare än önskat, tror jag, och det blir närmare 5cm sänkning runt om.
För snåljuden, så är dämparna delbara, och börjar de läcka, utan att ha skador på inner / ytterbenen, så går det att köpa hem reservdelar. Nå, det går att köpa inner / ytterben med, men...

Går det att köpa Tein i Sverige? Någon som vet?
B!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang