Varför låter det så mycket när jag gasar? 740GLT

lanred
8 januari 2007 · 555 Inlägg

Bilen är en 740GLT 16v 90årsmodell
Svårt att förklara ljudet men jag har aldrig lagt märke till det förräns när man sitter på baksätet. Då hör man tydligt att gasen är tung, och att bilen skakar lite i baksätet. Varför? Vi bytte för typ 1-2år sedan avgasröret hos Volvo och det har alltid varit så typ. Är det nåt fel eller?

Då undrar jag om garantin för jobbet fortfarande gäller eller inte, kanske kan fixa det, för det är lite störigt. Någon som har någon aning vad det kan vara?

Senast redigerat av lanred (8 januari 2007)

Germax
8 januari 2007 · 12 086 Inlägg

De är en gammal 740, utan att ha hört ljudet själv skulle jag gissa på att de ska va så!

lanred
8 januari 2007 · 555 Inlägg

Skulle inte tro det, så var det inte förut alltså, ljudet är jäkligt tung när man gasar, som när man gasar med en högväxel på låg hastighet, om du vet vad jag menar..

camaro67 Meister
8 januari 2007 · 6 763 Inlägg

jaa de kan jag säga att så är de på alla 740 alla jag har åkt i. om du menar när man igenteligen ska växla ner men är för lat och ligger kvar på samma växel och de blir ett dovt ljud med vibbrationer?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
lanred
8 januari 2007 · 555 Inlägg

ja sånt ljud fast jag har rätt växel!

lanred
8 januari 2007 · 555 Inlägg

typ höger baksätet där avgasröret sitter, man känner vibrationer där. Men generellt kan man höra det i hela bilen, bara mer där, lite obehagligt dessutom.

alexus65
8 januari 2007 · 152 Inlägg

Det är inte så att det ligger emot någonstans?

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Volvo_Mannen Volvoskadad
8 januari 2007 · 6 017 Inlägg

sitter löst?

Jonas
lanred
8 januari 2007 · 555 Inlägg

avgasröret sitter löst? nej det tror jag inte, svårt att kolla det ensam smile

dj_padde
8 januari 2007 · 1 813 Inlägg

det e ju bara att ta tag i avgasröret å rycka å dra lite i det så hör du om det tar i någon stanns undertill behöver ju inte ens ha bilen igång för att klara av det!!
sen finns det dämpningsmatta du kan lägga under ditt baksätte så kanske det försvinner det ljudet du inte vill ha i bilen wink !!!  kolla dina gummiupphängningar till avgasröret med så dom inte e gamla å spruckna för då blir dom lite slappare och då kan ditt avgasrör röra sig ltie mer och slå emot en plåt.. lycka till

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
airam
8 januari 2007 · 390 Inlägg

Det är inte stödlagret som är slut då? Då brukar det bli sånna där vibrationer.

Ford Mustang Mach I "Pappas bil" (1973)
lanred
8 januari 2007 · 555 Inlägg

sorry tänkte fel där, tänkte svårt att kolla när man gasar om det är löst då, men okej ska rycka lite i det sen, och kolla gummiupphängningen och stödlagret, tack för förslagen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang