Bonus-Malus syns i beställningsböckerna.

Forum- och sitemoderator · 11 179 Inlägg
Skrivet 20 juni · Inlägg av trådskaparen #1

Där jag jobbar finns även en ren PDI-anläggning. För de som inte vet: En anläggning som snabbt kollar över alla nya bilar innan de lämnar hamnen till återförsäljarna. Så de som passerar speglar rakt av det som säljs och beställs.

Det är ovanligt mycket motorstarka bensinbilar i nuläget... Alla ska ut nu. Antar att säljarna får ställa på vissa bilar innan de når kund av skatteskäl men det går ju inte att göra hur länge som helst. Eftersom det är högtryck får även jag ta på mig läderhandskarna och köra lite bil i nuläget. Har till och med passerat ett antal Grand Cherokee Trackhawk med 717hk under locket. Finns sämre arbeten.

Frågan är hur det ser ut om en månad? Misstänker att det blir övervägande hybrider som lämnar området. Personbilar med dieselmotor är redan extremt ovanligt.

Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
5 577 Inlägg
Skrivet 20 juni #2

Tror det blir kommer bli låg försäljning i början och öka med tiden.. Även om det finns billiga hybrider och elbilar för en arbetares plånbok så är det inget som tilltalar mig.

Hon/Henne
Evildan
Skrivet 20 juni #3

Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

Nej kreti och pleti förblir oupplysta tillika trångsynta och köper vad skit som helst så länge den finns i en fin färg och har ett längre emblem än grannens bil.

Senast redigerat av Evildan (20 juni )

Forum- och sitemoderator · 11 179 Inlägg
Skrivet 20 juni · Inlägg av trådskaparen #4

Evildan skrev:
Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

Nej kreti och pleti förblir oupplysta tillika trångsynta och köper vad skit som helst så länge den finns i en fin färg och har ett längre emblem än grannens bil.

Jag delar inte helt din åsikt men det lär visa sig. I nuläget står jag och matar ut Kia Stinger med dubbelturbo på 370Hk. Pigga jävlar om du frågar mig.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
1 364 Inlägg
Skrivet 20 juni #5

Hybrid_ skrev:

Evildan skrev:
Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

Nej kreti och pleti förblir oupplysta tillika trångsynta och köper vad skit som helst så länge den finns i en fin färg och har ett längre emblem än grannens bil.

Jag delar inte helt din åsikt men det lär visa sig. I nuläget står jag och matar ut Kia Stinger med dubbelturbo på 370Hk. Pigga jävlar om du frågar mig.

Kunde tänka mig en sådan med bakhjulsdrift och diesel men jag antar att de flesta är bensin med automatlåda och fyrhjulsdrift?

731 Inlägg
Skrivet 21 juni #6

Jag förstår att skatten blir skyhög på typ 717hk Cherokee men många "vanligare" bilar med mycket power blir inte så dyra att man behöver köpa en Prius.
Ta min bil som exempel, den skulle hamna runt 9500 / år istället för typ 2500, de är en ganska liten kostnad sett till det stora hela. Helt klart en fördel att köpa en innan 1juli men jag kan inte riktigt se att den summan skulle bli avgörande framåt, men nu pratar vi om premium bilar som är relativt dyra.

Jag tror att det kommer påverka väldigt hårt på dom bilarna som har billiga hästar, typ mustang som landar på extremt hög skatt i tre år, den lär få det kämpigt.

Forum- och sitemoderator · 11 179 Inlägg
Skrivet 21 juni · Inlägg av trådskaparen #7

hardrox skrev:
Jag förstår att skatten blir skyhög på typ 717hk Cherokee men många "vanligare" bilar med mycket power blir inte så dyra att man behöver köpa en Prius.
Ta min bil som exempel, den skulle hamna runt 9500 / år istället för typ 2500, de är en ganska liten kostnad sett till det stora hela. Helt klart en fördel att köpa en innan 1juli men jag kan inte riktigt se att den summan skulle bli avgörande framåt, men nu pratar vi om premium bilar som är relativt dyra.

Jag tror att det kommer påverka väldigt hårt på dom bilarna som har billiga hästar, typ mustang som landar på extremt hög skatt i tre år, den lär få det kämpigt.

Just Mustanger har vi ett gäng kvar. De lär nog bli lite svårsålda ja..

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-99ee602fa4edd23ee4329460cf600b84.jpg

Bilden från Mars i år.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
3 223 Inlägg
Skrivet 21 juni #8

Evildan skrev:
Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

Nej kreti och pleti förblir oupplysta tillika trångsynta och köper vad skit som helst så länge den finns i en fin färg och har ett längre emblem än grannens bil.

Jag delar inte din åsikt här. Många ointresserade som normalt kör typ toyota yaris och liknande som jag pratar med vill gärna ha hybrid och frågar mig om råd om dessa.

Min uppfattning är att nästan alla jag pratar med som bara vill ha en A till B bil är sugna på hybrid.
Flera av dem jag pratat med vet inte ens skillnad på en plugin hybrid vs en vanlig hybrid.

Forum- och sitemoderator · 11 179 Inlägg
Skrivet 21 juni · Inlägg av trådskaparen #9

zemet skrev:

Evildan skrev:
Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

Nej kreti och pleti förblir oupplysta tillika trångsynta och köper vad skit som helst så länge den finns i en fin färg och har ett längre emblem än grannens bil.

Jag delar inte din åsikt här. Många ointresserade som normalt kör typ toyota yaris och liknande som jag pratar med vill gärna ha hybrid och frågar mig om råd om dessa.

Min uppfattning är att nästan alla jag pratar med som bara vill ha en A till B bil är sugna på hybrid.
Flera av dem jag pratat med vet inte ens skillnad på en plugin hybrid vs en vanlig hybrid.

Samma här. "Men vi kan inte ha en hybrid för den måste ju laddas". Vi har som kund en stor biluthyrare och merparten av de bilar som beställs ifrån denna är just Optima/Niro Plug-in. Och de beställer sjuka mängder bilar. Tro mig på den punkten.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
Evildan
Skrivet 21 juni #10

zemet skrev:

Evildan skrev:
Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

Nej kreti och pleti förblir oupplysta tillika trångsynta och köper vad skit som helst så länge den finns i en fin färg och har ett längre emblem än grannens bil.

Jag delar inte din åsikt här. Många ointresserade som normalt kör typ toyota yaris och liknande som jag pratar med vill gärna ha hybrid och frågar mig om råd om dessa.

Min uppfattning är att nästan alla jag pratar med som bara vill ha en A till B bil är sugna på hybrid.
Flera av dem jag pratat med vet inte ens skillnad på en plugin hybrid vs en vanlig hybrid.

Det är i min mening då en fantastisk utveckling att pöbeln efter 20år av hybrider på marknaden faktiskt fått upp ögonen för dom, att det är ekonomiskt fördelaktigt påverkar förmodligen även det. Tyvärr har inte jag upplevt detta i lika stor utsträckning, men fingers crossed, plötsligt händer det.

Hybrid_ skrev:

zemet skrev:

Evildan skrev:
Vad tror ni? Blir de tomt på kunder hos de stackars handlare som inte har hybrider i sitt sortiment?

Nej kreti och pleti förblir oupplysta tillika trångsynta och köper vad skit som helst så länge den finns i en fin färg och har ett längre emblem än grannens bil.

Jag delar inte din åsikt här. Många ointresserade som normalt kör typ toyota yaris och liknande som jag pratar med vill gärna ha hybrid och frågar mig om råd om dessa.

Min uppfattning är att nästan alla jag pratar med som bara vill ha en A till B bil är sugna på hybrid.
Flera av dem jag pratat med vet inte ens skillnad på en plugin hybrid vs en vanlig hybrid.

Samma här. "Men vi kan inte ha en hybrid för den måste ju laddas". Vi har som kund en stor biluthyrare och merparten av de bilar som beställs ifrån denna är just Optima/Niro Plug-in. Och de beställer sjuka mängder bilar. Tro mig på den punkten.

20 år sedan hybrider började säljs till privatpersoner och 7år sedan laddhybrider lanserades och det har fortfarande inte skjunkigt in hos medelsvennebanan att bilarna går utmärkt att köra helt utan uppladdning.
Det dräller av Optimor i Sörmland med allehanda firmanamn på samt en god andel utan klistermärken. Toyota är frånåkta gällande pluggisarna för när var ande även om Aurisar säljer i takt med jordgubbar utanför Ica maxi i morgon.


Sponsrade tjänster

Powered by
boka bilservice till fast pris

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang