Hej!
Jag svarar först "ehedman". Det artikelnummret du hänvisar till hittar jag inte på Bildelaronline.24 , När jag koperar din adress till bildelaronline så får jag bara upp en mikroskopisk text men ingen bild på själva drivknuten...
Däemot hittar jag en drivknut från Ruville med artikelnummer 75719S där alla mått stämmer men bilden stämmer inte då bilden viar en drivknut med mutter...och jag ska ha en med skruv men...bildelaronline24 påpekar att bilden bara är en standardbild så det är möjligt att den drivknuten passar men ...det nämns heller inget i texten om att det ska finnas ett urfräst spår för segerring på insidan,vilket jag måste ha så frågan kvarstår: -Passar den?
Efter att pratat med reservdelskillen på Audi Järvakrog i stockholm så har jag fått reservdelsnummret.och det är samma nummer som jag sökt på tidigare: 443 498 099BX
men när de söker i ETKA hittar de inget nummer för drivknutar passande Audi 100 Avant 2,2lit Turbo-91:a med MC-2 motorn , bara ovanstående 443 498 099BX som passar RT och NF motorerna.
Svar till it_mutt
De yttre knutar jag hittat när jag angett VAG: nummer 443 498 099BX är dessa två, se nedan.
https://www.bildelaronline24.se/oen/447498099 Ruville (757 19S) för 678kr och SKF VKJA 5260 för 951kr.
Men...den från Ruville nämner inget om något inre spår för segerring bara OEM.nummer 443 498 099BX ,och bilden visar en drivknut med gängad stång, med det är enligt Bildelaronline24 bara en standardbild så det ska man nog inte haka upp sig på.
Drivknuten från SKF där anges inte ytterdiametern , där anger man bara OEM-nummret (??) 447 407 305 ,vilket stämmer med nummret som anges på min originalknut.
Så frågan är: Vilken kan passa min bil??