Ta bort bakre ljuddämpare Volvo V50 Diesel

bajset
8 oktober 2018 · 3 Inlägg

Tjo.. Funderar på att ta bort bakre ljuddämpare från min bil (Volvo V50 2.0D 2011), eller sätta i en elektrisk avgasventil. Däremot så när jag pratade med en bilverkstad om detta så trodde dom att det inte kommer bli så mycket skillnad då partikelfiltret tar bort det mesta av ljudet? Och jag undrar om det är någon som har testat  eller om det är någon som vet hur mycket skillnad det blir, om det ens är värt det? Känns ju ganska onödigt om det inte blir någon skillnad.
(Skriver från mobilen så ber om ursäkt om jag stavat dåligt)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 oktober 2018 · 4 917 Inlägg

Vill du bara ha mer oljud?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
zzr94092
8 oktober 2018 · 4 385 Inlägg

Kommer inte att låta mer.

bajset
8 oktober 2018 · 3 Inlägg

zzr94092 skrev:
Kommer inte att låta mer.

Bara bortkastade pengar alltså, blir ingen skillnad alls?

zzr94092
8 oktober 2018 · 4 385 Inlägg

Absolut inte värt pengarna....ska man ha en ventil så bör man allt ha en V8.

Xebers76
8 oktober 2018 · 2 265 Inlägg

Blir ingen ljudskillnad, allt i avgasrenings-väg tar bort det mesta ljudet. Däremot raka rör hade gjort skillnad, men då får du en julgran i mätarhuset

xXSammy
8 oktober 2018 · 6 569 Inlägg

Partikelfiltret dämpar typ 95% av ljudet ändå.

De/Dem
bajset
9 oktober 2018 · 3 Inlägg

Xebers76 skrev:
Blir ingen ljudskillnad, allt i avgasrenings-väg tar bort det mesta ljudet. Däremot raka rör hade gjort skillnad, men då får du en julgran i mätarhuset

Skit då.. Det är alltså omöjligt att få annat ljud utan att ta bort partikelfiltret?

KolGruvan
9 oktober 2018 · 1 450 Inlägg

bajset skrev:

Xebers76 skrev:
Blir ingen ljudskillnad, allt i avgasrenings-väg tar bort det mesta ljudet. Däremot raka rör hade gjort skillnad, men då får du en julgran i mätarhuset

Skit då.. Det är alltså omöjligt att få annat ljud utan att ta bort partikelfiltret?

Ja monterade rakt rör på min s60 d5 och ljudet blev lite liiiite mörkare men ja blev besviken på ljudet iaf smile

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang