4349
Sök

Vad är en vacuum mätare?

281 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Tjenare!

En polare hade engång en bil som hade en mätare som visade hur mycket han gasade.
Alltså tryckte man ner gaspedalen så gick mätaren i botten och visade då att mycket bensin gick åt,  gasade man däremot snällt så gick mätaren åt andra andra hållet och visade att man körde ekonomiskt,

Då till frågan, Är detta en vacuum mätare??

Med risk för att dumförklaras mvh Jonas

Slav
1 454 Inlägg
17 januari 2007
JW skrev:
Tjenare!

En polare hade engång en bil som hade en mätare som visade hur mycket han gasade.
Alltså tryckte man ner gaspedalen så gick mätaren i botten och visade då att mycket bensin gick åt,  gasade man däremot snällt så gick mätaren åt andra andra hållet och visade att man körde ekonomiskt,

Då till frågan, Är detta en vacuum mätare??

Med risk för att dumförklaras mvh Jonas

hmm ja du Vacuum mätare tror ja de e. förstår inte riktigt vitsen med en sån hmm men de e väl som med mkt annat, nödvändigt till något.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

252 Inlägg
17 januari 2007
Det är ju som en turbotrycksmätare fast den bara visar vacum. *hehe*
Viktigaste mätaren i bilen juh :-)

//Janne

Slav
1 454 Inlägg
17 januari 2007
Janne skrev:
Det är ju som en turbotrycksmätare fast den bara visar vacum. *hehe*
Viktigaste mätaren i bilen juh :-)

haha jo visst tongue

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.

281 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Hur kopplar man in en sådan då?  Blev lite nyfiken på en sådan då jag är prylgalen.. :)

Slav
1 454 Inlägg
17 januari 2007
JW skrev:
Hur kopplar man in en sådan då?  Blev lite nyfiken på en sådan då jag är prylgalen.. smile

Ingen expert men ja antar att man kopplar den på insuget?

Tack till

281 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Henka_ skrev:
JW skrev:
Hur kopplar man in en sådan då?  Blev lite nyfiken på en sådan då jag är prylgalen.. smile

Ingen expert men ja antar att man kopplar den på insuget?

Jo hehe så mycket förstår jag med smile följer säkert med nån fin beskrivning om man handlar en...
Tack för hjälpen polarn!

Slav
1 454 Inlägg
17 januari 2007
Nemas problemas vettu tongue kanske ska införskaffa en till forden ja med och göra om den med tavla från en laddtrycks mätare tongue hahaha

Tack till

Sök