Vad kan min Saab 9000 CSE 2.3 -98 vara värd?

UngweLianti
9 mars 2019 · 49 Inlägg

Har en Saab 9000 CSE A.50 -98 som är i suveränt kosmetiskt skick, finns i princip ingen rost på den. Sätena är Svarta skinnsäten med Viggenloggan också i superskick, Trädetaljer på ratten och så vidare. Det är ju en Special edition.

Anledningen till att den ska säljas är för Bakaxeln helt plötsligt gav vika (gick av) Och orkar inte byta denna, samt det har visat sig lite klurigt att hitta en vettig ersättare för den (Tips om vart man kan vända sig välkomnas, förutom bildelsbasen)

Ska fixa lite bilder, och mer detaljer senare, men för närvarande kan ni figurera er en Saab 9000 CSE silver lack i topskick och som gått ca 30000 mil, men väl servad.

tack!

Senast redigerat av UngweLianti (9 mars 2019)

Snurriis
9 mars 2019 · 761 Inlägg

UngweLianti skrev:
Har en Saab 9000 CSE A.50 -98 som är i suveränt kosmetiskt skick, finns i princip ingen rost på den. Sätena är Svarta skinnsäten med Viggenloggan också i superskick, Trädetaljer på ratten och så vidare. Det är ju en Special edition.

Anledningen till att den ska säljas är för Bakaxeln helt plötsligt gav vika (gick av) Och orkar inte byta denna, samt det har visat sig lite klurigt att hitta en vettig ersättare för den (Tips om vart man kan vända sig välkomnas, förutom bildelsbasen)

Ska fixa lite bilder, och mer detaljer senare, men för närvarande kan ni figurera er en Saab 9000 CSE silver lack i topskick och som gått ca 30000 mil, men väl servad.

tack!

Kolla med wirre eriksson här på forumet, han har ett par axlar liggandes ^^

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
9 mars 2019 · 4 917 Inlägg

Eftersom den gått såpass långt som 30k så har den nog enbart kosmetikan kvar och den är inte värd över 10k och sen utan axel till på köpet. .

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Xebers76
9 mars 2019 · 2 250 Inlägg

Som sagt, miltalen tar väldigt mycket på värdet. Hade den gått 10k mil så hade det varit en helt annan prisklass.

torsen
10 mars 2019 · 7 198 Inlägg

Betrakta bilen som ett renoveringsobjekt eller en reservdelshög.
Vad skulle du själv vilja betala - tänk så.
1.000:- - 3.000:- är min gissning.
Kolla vd Malmbyskroten, utanför Strängnäs, vill betala.
De har en omfattande "renoveringsverksamhet" och köper upp bilar som de efter åtgärd säljer till östländerna.
Där lär SAAB, enligt uppgift, stå högt i kurs.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 mars 2019 · 4 917 Inlägg

torsen skrev:
Betrakta bilen som ett renoveringsobjekt eller en reservdelshög.
Vad skulle du själv vilja betala - tänk så.
1.000:- - 3.000:- är min gissning.
Kolla vd Malmbyskroten, utanför Strängnäs, vill betala.
De har en omfattande "renoveringsverksamhet" och köper upp bilar som de efter åtgärd säljer till östländerna.
Där lär SAAB, enligt uppgift, stå högt i kurs.

Due,  jag ville vara snäll med mitt pris på 10k, men ditt var ju minst sagt skrämmande..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
xXSammy
10 mars 2019 · 6 566 Inlägg

I princip ingen rost, är den rostig eller inte?

21 år gammal 9000 med 30.000 mil och trasig bakaxel....

Torsen har gett mest realistiska priset

De/Dem
UngweLianti
10 mars 2019 · 49 Inlägg

Den har någon liten fläck med rost här å där. Min vän som bor i huset bredvid är bilmekaniker och har ett garage med lift å allt, den har varit rätt grundligt genomgången av både mig och honom. Å den ser inte ut att lida av något rostproblem.

xXSammy
10 mars 2019 · 6 566 Inlägg

Kommer fortfarande inte ifrån att det är en 21 gammal bil med 30.000 mil på mätaren, från en tillverkare som gått i konkurs plus att bakaxeln är trasig.

De/Dem
UngweLianti
10 mars 2019 · 49 Inlägg

xXSammy skrev:
Kommer fortfarande inte ifrån att det är en 21 gammal bil med 30.000 mil på mätaren, från en tillverkare som gått i konkurs plus att bakaxeln är trasig.

Brukar inte ha problem att värdera saker själv då Jag varit i Köp&säljmarknaden , väldigt aktivt i stort sett inom alla områden i 20 år. Men anledningen att Jag frågade var för att Jag vet att Saab 9000 brukar vara sån Nich (verkar det som iaf) samt att detta är en Limited edition som är otroligt fin och välvårdad.

Men det stämmer väl kanske, tycker dock 1000kr låter lite lite, bara sätena skulle ju gå att sälja för mer än det. Fast det är ju klart, det kräver lite extra arbete osså.

Slash Saabifierad
10 mars 2019 · 2 023 Inlägg

Just nu har inte dessa bilar något högt värde förutom om du skulle ha en Aero, fulltrycksturbon eller V6-modellen, men om några år, 4-5 år kanske, kommer den vara värd en del, vare sig den har en trasig bakaxel eller inte.

Fast tråkigt att ställa den då rosten troligtvis kommer börja ta sig fram, den börjar ofta på insidan av framskärmarna och på tanklocket.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang