Hjälp med DSG oljebyte!

V3N
12 mars 2019 · 34 Inlägg

Hej, ska nu ge mig in på att byta växellådsolja och undrar ifall det är någon här inne som har bytt det tidigare och även höra med er vad ni köpt allt som behövs. Har kollat autodoc och skruvat men båda sidorna visar olika skumma grejer viss olja är till 8 växlade och steglös även fast man uppgett regnr.

Bilen är en Quattro A4 2010 2.0tfsi S-tronic

Tack och ha det bra!

Senast redigerat av V3N (12 mars 2019)

jaka54
12 mars 2019 · 5 680 Inlägg

Hej!
Problemet med att byta olja i DSG lådan på Audibilar (är säkert likadantpå andra bilar med dubbelkopplingslådor) är att man ska fylla på en vis mängd olja när oljan nått en viss temperatur och då måste man koppla in en dator.
Allt enligt Bentley books som säljer manualer för de flesta bilmärken.

V3N
12 mars 2019 · 34 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Problemet med att byta olja i DSG lådan på Audibilar (är säkert likadantpå andra bilar med dubbelkopplingslådor) är att man ska fylla på en vis mängd olja när oljan nått en viss temperatur och då måste man koppla in en dator.
Allt enligt Bentley books som säljer manualer för de flesta bilmärken.

Okej, men vet du vart man kan få tag alla reservdelar som passar just min model?

zzr94092
12 mars 2019 · 4 378 Inlägg

Kanske en lite "seriösare" handlare,som typ säljer till verkstäder.

EmsAnders
14 mars 2019 · 151 Inlägg

Audi återförsäljare borde ha vad du söker

V3N
14 mars 2019 · 34 Inlägg

EmsAnders skrev:
Audi återförsäljare borde ha vad du söker

Jo det har dom. Men funderade på om jag kunde komma undan billigare om man beställer från autodoc till exempel

spillolja
14 mars 2019 · 4 014 Inlägg

Det bästa är att kolla vilken växellådskod fordonet har, finns på en vit etikett i serviceboken eller bagageutrymmet

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang