Köpråd XC90 runt 2008

Slim
22 oktober 2019 · 340 Inlägg

Ivel skrev:

Slim skrev:

Ivel skrev:

En kamrat till mig har hästar och åker på tävling var och varannan helg med deras Avensis 2.0d 123hk 2009 och det fungerar utmärkt. Så dra tungt och klumpigt kan Avensis eftersom dom kör boogiekärra på sitt BE-kort.
Läs inlägg #14 gällande Santa-Fe och Sorrento, tåliga och bruksiga och med manuell växellåda och dieselmotor har KIAn riktig mekanisk 4WD och fördelningslåda. En "riktig" arbetshäst, mer en terrängbil i civil utstyrsel än en höjd kombi med trendplast. wink

Minnet är bra, men kort;)

Kör en del båtsläp och det gäller att få upp ekipaget ur vattnet också. Har lånat bil för dessa tillfällen, men det börjar bli så pass ofta så det känns som att det är dags att ha en egen bil som fixar det. Så fyrhjulsdrift behöver nog vara ett krav denna gång.

Avensisen är dock en mycket bra kandidat i övrigt. Har en Auris i nuläget som är över förväntan på alla punkter.

Mitt minne briljerade inte heller, det är en 2012 Avensis hon kuskar ( wink ) runt med.
Då kan det gå åt 4WD, båtar är tyngre än många tror att dra upp.
Auris är ju en klockren bil. Så länge man inte har en 1.6 diesel, den är för jkl trist tycker jag, både att köra serva och tanka.

Jag har en 2010 1,4 d4d. Om man bortser från avsaknad av prestanda är den klockren. Kört den på 0.43 som bäst räknat vid pumpen. Riktig sparbössa om man kikar på totalen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang