Lilla eller stora kylaren i 940

Johan1998
24 november 2019 · 4 Inlägg

Hur vet man om man har den lilla eller stora kylaren i en Volvo 940

Xebers76
24 november 2019 · 2 264 Inlägg

Lägg upp en bra bild så kan Volvo-experterna här snabbt säga dig vilken du har. Jag har för mig att det är på bredden dem skiljer, och det ganska så mycket också.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 november 2019 · 13 732 Inlägg

det är ju inte bara så enkelt det finns olika varianter av den stora kylaren oxå   det finns den som har bredden som stora men inte höjden så det finns medium kylare oxå smile      en ledtråd är att sticker kylaren ner under kylarbalken och den har fullbredd alltså använder det yttersta fästet till kylaren så har man stora kylet     använder man det yttersta fästet men det sticker inte ner har man mellan.  och lilla ser man direkt om man har eller ej.  elfläkt=inte lilla kylaren

sen finns det med och utan oljekylare inbyggd oxå för att gå till överkurs   finns säkert någon mer ovanlig variant av kylare oxå.      en 940GL med ac brukar ha mellan kylaren en 940Turbo med ac brukar ha stora kylaren    bil utan ac och inte en diesel har lilla kylaren och ingen elfläkt smile

diesel så har jag nada koll håller mig så långt ifrån en stinkande d24 jag bara kan smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 november 2019 · 13 732 Inlägg

Ivel skrev:

Growe skrev:
det är ju inte bara så enkelt det finns olika varianter av den stora kylaren oxå   det finns den som har bredden som stora men inte höjden så det finns medium kylare oxå smile      en ledtråd är att sticker kylaren ner under kylarbalken och den har fullbredd alltså använder det yttersta fästet till kylaren så har man stora kylet     använder man det yttersta fästet men det sticker inte ner har man mellan.  och lilla ser man direkt om man har eller ej.  elfläkt=inte lilla kylaren

sen finns det med och utan oljekylare inbyggd oxå för att gå till överkurs   finns säkert någon mer ovanlig variant av kylare oxå.      en 940GL med ac brukar ha mellan kylaren en 940Turbo med ac brukar ha stora kylaren    bil utan ac och inte en diesel har lilla kylaren och ingen elfläkt smile

diesel så har jag nada koll håller mig så långt ifrån en stinkande d24 jag bara kan smile

Jag lade ned, det där träsket var tydligen för okänd sunkmark för mig. wink
Bra att du har koll på eländet.

hållt på med volvosar sedan jag föddes istort sätt smile   just 240/740/940 har jag hållt på med från jag var 16-38 typ smile   940 är nog det jag skruvat mest på.. dom har man vänt ut och in på rätt många gånger smile

men har säkert något fel med kylarna oxå  men finns ingen anledning att köra något annat än den stora kylaren på någon bil.  även om man kanske får bygga om lite smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang