Dubbade vinterdäck

granadadr
28 november 2019 · 7 286 Inlägg

tänkte köpa nya däck till Tjejens bil, blir dubbade ,, tänkte inte köpa värsta sortens som Nokian hakka 9,, ELLER pingong långkalsong,, tvärkikade på kuhmo,, hur är dem? eller något annat tips ?? på lämpliga vettiga däck ?

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
zemet
28 november 2019 · 4 037 Inlägg

Prova googla vinterdäck test.
Välj sedan ett test som du tycker representerar erat körsätt och förutsättningar.

Ta därefter beslut om du tycker det är värt att köpa ett lite sämre däck billigare.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
torsen
28 november 2019 · 7 233 Inlägg

granadadr skrev:
tänkte köpa nya däck till Tjejens bil, blir dubbade ,, tänkte inte köpa värsta sortens som Nokian hakka 9,, ELLER pingong långkalsong,, tvärkikade på kuhmo,, hur är dem? eller något annat tips ?? på lämpliga vettiga däck ?

Kumho är varken speciellt bra eller dåliga som vinterdäck - beträffande greppet.
Har haft på 2 bilar.
Men mina var nästan omöjliga att balansera.
Kan inte rekommenderas för motorvägskörning p g a obalansen.

Brådhis * Voff voff *
29 november 2019 · 10 276 Inlägg

torsen skrev:

granadadr skrev:
tänkte köpa nya däck till Tjejens bil, blir dubbade ,, tänkte inte köpa värsta sortens som Nokian hakka 9,, ELLER pingong långkalsong,, tvärkikade på kuhmo,, hur är dem? eller något annat tips ?? på lämpliga vettiga däck ?

Kumho är varken speciellt bra eller dåliga som vinterdäck - beträffande greppet.
Har haft på 2 bilar.
Men mina var nästan omöjliga att balansera.
Kan inte rekommenderas för motorvägskörning p g a obalansen.

Tjejen fick med Kumhos senaste vinterdäck till sin BMW. Ingen obalans alls i nå´n fart. Vet dock inget om greppet ännu då dom bara rullat barmark hittills...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Stefan7neson
29 november 2019 · 394 Inlägg

Kan rekommendera Gislaved NordFrost. Utvecklade och tillverkade av Continental. Bra grepp på isiga vägar och mycket stabila, dessutom tysta:)

rcy
29 november 2019 · 1 705 Inlägg

Stefan7neson skrev:
Kan rekommendera Gislaved NordFrost. Utvecklade och tillverkade av Continental. Bra grepp på isiga vägar och mycket stabila, dessutom tysta:)

Lägger också en röst på Nordfrost, jag har kört det på flera bilar och är mycket nöjd. Bytte senast från Hakkapeliitta 8 till Nordfrost och tycker Nordfrost känns som ett bättre däck på alla vis faktiskt.

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
BMW 325i "isbilen" (1992)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang