Byta olja i automat växellådan Volvo 2011

Brådhis * Voff voff *
7 oktober 2020 · 10 280 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, 18000mil känns lite sent att börja vara rädd om sin låda. Vissa lådor har en tendens att bli sämre av spolning o klappar ihop. Men lycka till.

mvh/husse

Den vanliga myten alla verkstäder sprider, spola lådan så rasar den... Jag har spolat lådan på i princip alla Volvos jag haft senaste 20 åren. Inte en enda har rasat, dom flesta har gått utmärkt efter bytet och nå´n enstaka har "inte blivit bättre", dvs det var redan för sent.

Självklart ska man spola lådan om inte oljan blivit bytt på länge!

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
husseman
7 oktober 2020 · 1 590 Inlägg

Brådhis skrev:

husseman skrev:
Hmm, 18000mil känns lite sent att börja vara rädd om sin låda. Vissa lådor har en tendens att bli sämre av spolning o klappar ihop. Men lycka till.

mvh/husse

Den vanliga myten alla verkstäder sprider, spola lådan så rasar den... Jag har spolat lådan på i princip alla Volvos jag haft senaste 20 åren. Inte en enda har rasat, dom flesta har gått utmärkt efter bytet och nå´n enstaka har "inte blivit bättre", dvs det var redan för sent.

Självklart ska man spola lådan om inte oljan blivit bytt på länge!

Hehe, ja har inte sagt att den rasar, ja tycker bara det e´konstigt att om man nu tror på att underhålla sin aut. låda, så börjar man inte när lådan gått halva sin livslängd. Då det som skapar rätt friktion finns i gamla oljan o inte kvar på de ställen där den ska fylla sin funktion.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang