Fartkamera

Taxibil
17 juni 2021 · 8 Inlägg

Hej, blev tagen av fartkamera för ca 1,5 månad sen men har inte fått hem brev hem.
Låg i vänsterfilen samt körde mycket för fort. Det var mörkt och lite regnigt ute. Samt att jag hade solskyddet lite nere och satt ungefär i höjd med backspegeln också. Kan det vara så att jag har klarat mig?
( bilen står på min pappa och inte mig )

Low
17 juni 2021 · 3 306 Inlägg

Taxibil skrev:
Hej, blev tagen av fartkamera för ca 1,5 månad sen men har inte fått hem brev hem.
Låg i vänsterfilen samt körde mycket för fort. Det var mörkt och lite regnigt ute. Samt att jag hade solskyddet lite nere och satt ungefär i höjd med backspegeln också. Kan det vara så att jag har klarat mig?
( bilen står på min pappa och inte mig )

Hmmm, var en med liknande användarnamn som åkte dit för fortkörning för nån månad sedan? Är det samma?tongue

granadadr
17 juni 2021 · 7 287 Inlägg

apropå fartkamera,, hur i helvete ska man få få folk att inte kör om en på 80väg när man håler 83 och sedan direkt bromsa ner till 70 inför en kamera?? händer mig alltför ofta,, MKT irriterande ,,,  speciellt då jag ofta kör tunga släp smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Taxibil
17 juni 2021 · 8 Inlägg

Inte för att det var så jag gjorde men okej wink)

Lucif3r
17 juni 2021 · 2 208 Inlägg

granadadr skrev:
apropå fartkamera,, hur i helvete ska man få få folk att inte kör om en på 80väg när man håler 83 och sedan direkt bromsa ner till 70 inför en kamera?? händer mig alltför ofta,, MKT irriterande ,,,  speciellt då jag ofta kör tunga släp smile

Folk som mer eller mindre tvärnitar 3 meter framför en fartkamera är något som verkligen irriterar mig i trafiken... Dels fär att det är "för sent", kameran har redan knäppt dig, och dels för... well... tvärnita är något man aldrig ska behöva göra, allra minst för något så löjligt som en fartkamera.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
17 juni 2021 · 13 736 Inlägg

Lucif3r skrev:

granadadr skrev:
apropå fartkamera,, hur i helvete ska man få få folk att inte kör om en på 80väg när man håler 83 och sedan direkt bromsa ner till 70 inför en kamera?? händer mig alltför ofta,, MKT irriterande ,,,  speciellt då jag ofta kör tunga släp smile

Folk som mer eller mindre tvärnitar 3 meter framför en fartkamera är något som verkligen irriterar mig i trafiken... Dels fär att det är "för sent", kameran har redan knäppt dig, och dels för... well... tvärnita är något man aldrig ska behöva göra, allra minst för något så löjligt som en fartkamera.

vet inte ens varför man behöver bromsa.. bara släppa av i tid så behöver man aldrig bromsa ens.. smile

men folk vet nog inte att man kan motorbromsa..   sen är det ju bara att fälla ner solskydet och trycka upp huvudet där bakom..   jag gör så oavsätt om jag kör lagligt eller kör för fort...   min sambo har nog blivit fotad av 10kameror smile  hon lär sig aldrig men hon ser inte över ratten så inte hört något än så länge..smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 juni 2021 · 17 470 Inlägg

Vänsterfil? Då tror jag inte det blev något bra foto.
Tyvärr.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
17 juni 2021 · 5 833 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Vänsterfil? Då tror jag inte det blev något bra foto.
Tyvärr.

Ja tyvärr. När det är regnigt och mörkt ute är det mindre lämpligt att köra "mycket för fort". Hinner man inte se en fartkamera i tid så hinner man inte se en älg eller en fotgängare heller. Sedan står ju inte bilen på honom så det är frågan om hur mycket energi de lägger ner på saken.

Taxibil
5 juli 2021 · 8 Inlägg

Har ännu inte fått något brev än.. är det ett tecken på att jag har klarat mig då?

MercedesJonnie
5 juli 2021 · 3 268 Inlägg

Taxibil skrev:
Har ännu inte fått något brev än.. är det ett tecken på att jag har klarat mig då?

Va inte så skitnödig, kommer en faktura så kommer den, annars kan ju du börja med att köra lugnare så slipper du oroa dig i framtiden wink

Senast redigerat av JonnieLahti (5 juli 2021)

Utmarks-Loke
5 juli 2021 · 5 833 Inlägg

Taxibil skrev:
Har ännu inte fått något brev än.. är det ett tecken på att jag har klarat mig då?

Byråkratins kvarnar maler långsamt. Brevet kan komma nästa år, så än kan du inte pusta ut.

Taxibil
9 juli 2021 · 8 Inlägg

JonnieLahti skrev:

Taxibil skrev:
Har ännu inte fått något brev än.. är det ett tecken på att jag har klarat mig då?

Va inte så skitnödig, kommer en faktura så kommer den, annars kan ju du börja med att köra lugnare så slipper du oroa dig i framtiden wink

Ja de är klart, man lär ju sig av sina misstag. Jag kommer att komma in på Polishögskolan snart så vore skönt att slippa få brevet hem.

granadadr
9 juli 2021 · 7 287 Inlägg

har en  bekant, han förlorade sitt körkort precis innan polishögskolan, han är nån polischef i Linköping idag smile

Wevo2
19 juli 2021 · 5 Inlägg

Fått brevet ? dom skulle ta mitt körkort för en rödkörning det tog 3 månader innan dom tog det.

Hamilton
19 juli 2021 · 8 864 Inlägg

Brevet borde ju rimligtvis komma till Pappan...

Fotograf på tierpidag.se
Vector_2003
20 juli 2021 · 20 Inlägg

Trafiksäkerhetskamera *host host*.

Taxibil
21 juli 2021 · 8 Inlägg

Wevo2 skrev:
Fått brevet ? dom skulle ta mitt körkort för en rödkörning det tog 3 månader innan dom tog det.

Nej jag har ännu inte fått något brev.. varken jag eller pappa har fått det.

Taxibil
21 juli 2021 · 8 Inlägg

Hamilton skrev:
Brevet borde ju rimligtvis komma till Pappan...

Ingen av oss har fått brev än.. måste vara att kameran varken fick med regplåt eller ansikte..

granadadr
21 juli 2021 · 7 287 Inlägg

Generellt brukar det komma inom en månad,, kanske är försenat pga semestertider?

Taxibil
21 juli 2021 · 8 Inlägg

granadadr skrev:
Generellt brukar det komma inom en månad,, kanske är försenat pga semestertider?

Men 70% av alla bilder dom får in får dom ju slänga pga dålig kvalite eller att bilen inte blev med på bilden av någon anledning.. så har man tir hamnar man ju bland dom 70%en

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang