3710
Sök

Nya fälgar som är skeva till släpvagn

2 Inlägg
18 december 2021
Trådstartare
Jag har en släpvagn som jag köpt nya däck och fälgar till. En kompis som jobbar som bilmekaniker har maskiner hemma för att kränga däck och balansera hjulen. Vi hängde upp fälgarna på balanseringsmaskinen och han reagerade på att fälgarna var skeva. Jag pratade med återsäljaren som skötte reklamationen väldigt bra och skickade nya fälgar inom kort. Tyvärr visade det sig att även de nya fälgarna är lika skeva. Kan man inte förvänta sig bättre av stålfälgar till en släpvagn?

Här är ett filmklipp där man kan se en av fälgarna upphängd i balanseringsmaskinen:

Fälgarna är 13" 4,5 J x 13 H2 ET30 5x112 och köptes härifrån:
https://slapet.se/shop/513-falgar-till- … husvagnar/
(dock finns de inte kvar i lager på sidan ser jag nu)

/Magnus

1 776 Inlägg
18 december 2021
Hmm, gissar på att du har en obromsad släpa. Vilket betyder att allt e´som en Colaburk. Sne,a o vinna o har inte på vägen att göra. Men, om detta är en riktig släpa(bromsad), så borde du få riktiga fälgar till den...- bara att kämpa o kräva riktiga grejer. Lycka till.... mvh/husse

2 Inlägg
18 december 2021
Trådstartare
Tack för snabbt svar. Det är en bromsad släpvagn köpt i år så jag vill ju inte att den ska förslitas i förtid på grund av skeva fälgar.
Då får jag reklamera även dessa fälgar!

1 776 Inlägg
18 december 2021
MagnusG skrev:
Tack för snabbt svar. Det är en bromsad släpvagn köpt i år så jag vill ju inte att den ska förslitas i förtid på grund av skeva fälgar.
Då får jag reklamera även dessa fälgar!

Jupp, det ska du absolut göra.
mvh/husse

3 744 Inlägg
18 december 2021
Dom tycker jag också du ska returnera.

Återförsäljaren har väl fått in en defekt batch med fälgar.  Verkar ju seriös då du kunde returnera utan tjafs.

Sök