Vad behöver jag för grejer till lackning av lister?

dwadw
27 december 2021 · 292 Inlägg

Har tänkt att lacka om listerna, även front grillen på golfen till mattsvart, samt B-stolpen. Men vet inte riktigt vad jag behöver förutom svart mattfärg.

zzr94092
27 december 2021 · 4 385 Inlägg

Beror på hur detaljerna ser ut från början, nytt,skador,stenskott?

dwadw
27 december 2021 · 292 Inlägg

zzr94092 skrev:
Beror på hur detaljerna ser ut från början, nytt,skador,stenskott?

Det är nog bara en del rost skulle jag tro.

EDIT: Trodde vi pratade om fälgar men det var det tydligen inte. Nej men listerna och det är hela, behöver bara lackas om då de har en tråkig gråish färg.

Senast redigerat av dwadw (27 december 2021)

patrik79
27 december 2021 · 782 Inlägg

du behöver troligtvis plastprimer för att få färgen att sitta bra.

Lucif3r
27 december 2021 · 2 208 Inlägg

Slippapper, primer avsedd för materialet(plast, alu, stål osv), 2-komps färg om du vill att det ska hålla, ev. spackel om det finns några ojämnheter på ytan som ska lackas(beroende på hur noga du vill vara).

Low
28 december 2021 · 3 306 Inlägg

Glöm inte någon slags siliconbortagre, lister brukar vara ibland dränkta med denna produkter

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 december 2021 · 13 734 Inlägg

Low skrev:
Glöm inte någon slags siliconbortagre, lister brukar vara ibland dränkta med denna produkter

är dom det så kommer det mest troligen inte hjälpa heller..   då får man hälla i special medel i färgen istället smile

varit med om några fall det inte gick att få ordning på det pga skiten hade så överjävligt med silicon i sig..    fick man hälla i medel i färgen..  tyvärr har jag ju guldfisk minne så minns inte namnet.. men man pytsa i någon droppe och problemen försvann smile   

är dessutom listerna mjuka ska man köra med mjukmedel annars spricker färgen direkt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang