Delar till W210 E klass

Lilametallic
24 januari 2022 · 36 Inlägg

Hallå!

Har införskaffat mig en W210 E420 som är väldigt risig i karossen. Vilka pålitliga leverantörer ska man välja för att få kvalitets delar? Jag är nöjd om jag kan rädda karossen och få den i fint skick, om delarna inte är helt original så gör inte det mig något.

Det jag söker just nu är:
• Framskärmar
• Dörrar
• Bagagelucka
• Trösklar

Har tidigare köpt delar ifrån autodoc till en gammal pendlar bil, men det känns som att spela roulette när det gäller kvalitén. Och donatorbilar är svåra att hitta som inte är uppätna av rost.


/// Lilametallic

Mercedes W210 E420 "Black8" (1996)
mb_pucken
25 januari 2022 · 5 083 Inlägg

Brukar dyka upp fina originaldelar på Facebook i diverse Mercedes grupper.
Många 210or har blivit nerplockade efter att dom blivit berövade på sina om606 motorer :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Cuefa Ain't no place like home...
25 januari 2022 · 4 628 Inlägg

Jag handlar 98% av mina delar från Thor Auto.
Har hjälpt en del bekanta att handla karosseridelar därifrån och de har hållt förvånansvärt hög kvalitet 👍🏼

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Lilametallic
25 januari 2022 · 36 Inlägg

mb_pucken skrev:
Brukar dyka upp fina originaldelar på Facebook i diverse Mercedes grupper.
Många 210or har blivit nerplockade efter att dom blivit berövade på sina om606 motorer :-)

Det förstår jag, blivit väldigt svårt att hitta. Men får hålla ett öga öppet och hugga när det finns. 😊

Cuefa skrev:
Jag handlar 98% av mina delar från Thor Auto.
Har hjälpt en del bekanta att handla karosseridelar därifrån och de har hållt förvånansvärt hög kvalitet 👍🏼

Okej, ska ta en titt och se. Tack så mycket

Mercedes W210 E420 "Black8" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang