Fel hjulvinkel trots inställning?

iigloo
29 maj 2022 · 16 Inlägg

Har fått en smäll på höger framhjul.
Verkstaden ”behövde inte byta några delar utan kunde justera in värdet i alla fall”.
Blev verkligen detta bra? Tycker inte det ser bra ut och bilen känns nervös i högre hastigheter nu.

Vad tycker ni som är kunniga?
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31282/31282-ac1e4ea79c9f71b1fe9fef2c03d5385c.jpg

Senast redigerat av iigloo (29 maj 2022)

xXSammy
29 maj 2022 · 6 569 Inlägg

Med tanke på värdena innan hjulinställningen och att det blev en smäll på högra framhjulet så är nog styrstaget böjt

I teorin går det att göra hjulinställning "rak" fast någonting är krokigt..
Bara justerat och ingenting bytt?

De/Dem
iigloo
29 maj 2022 · 16 Inlägg

xXSammy skrev:
Med tanke på värdena innan hjulinställningen och att det blev en smäll på högra framhjulet så är nog styrstaget böjt

I teorin går det att göra hjulinställning "rak" fast någonting är krokigt..
Bara justerat och ingenting bytt?

Ja, de bytte inget. De sa att de kunde justera det som gick att justera så det blev bra, men jag tycker inte det ser bra ut. Bilen är som sagt också mer känslig i styrningen i höga farter

torsen
30 maj 2022 · 7 234 Inlägg

Jag anser att det här är en budgetfråga.
Ett (måttligt) böjt styrstag blir kortare.
Går att kompensera genom att skruva ut styrstaksänden.
Eller att byta styrstaget.
Är det en nyare och dyrare bil och skadan är ett försäkringsärende bör styrstaget bytas till ett oskadat dito - nytt eller begagnat. Men är det fråga om en lågt värderad bil, och du själv får stå för "fiolerna", skulle jag nöja mig med enbart justering.
Förutsätter att verkstaden är kompetent att avgör vad som är bäst = inte kosta på en gammal bil onödigt.

Taunuus
30 maj 2022 · 263 Inlägg

kom smällen i längdled eller sidled? höger hjul har flyttats bakåt ser man på den låga castervinkeln. Caster påverkar stabiliteten, främst i högre hastigheter.

Troligtvis krokig bärarm på högersida som behöver bytas om vinklarna skall bli bra igen.

Senast redigerat av WurstingErik (30 maj 2022)

Ford 17M "Taunus" (1967)
iigloo
30 maj 2022 · 16 Inlägg

torsen skrev:
Jag anser att det här är en budgetfråga.
Ett (måttligt) böjt styrstag blir kortare.
Går att kompensera genom att skruva ut styrstaksänden.
Eller att byta styrstaget.
Är det en nyare och dyrare bil och skadan är ett försäkringsärende bör styrstaget bytas till ett oskadat dito - nytt eller begagnat. Men är det fråga om en lågt värderad bil, och du själv får stå för "fiolerna", skulle jag nöja mig med enbart justering.
Förutsätter att verkstaden är kompetent att avgör vad som är bäst = inte kosta på en gammal bil onödigt.

Bilen är av årsmodell 2019 och de har inte inspekterat framvagnen utan bara kollat värdena och justerat det som går. ”Vi testkörde bilen på innergården” dvs 2-400m under 30 km/h och det ska räcka. Vi kan ju inte sitta och åka på motorvägar”.

WurstingErik skrev:
kom smällen i längdled eller sidled? höger hjul har flyttats bakåt ser man på den låga castervinkeln. Caster påverkar stabiliteten, främst i högre hastigheter.

Troligtvis krokig bärarm på högersida som behöver bytas om vinklarna skall bli bra igen.

Längd och sida. Jag upplever bilen som mer nervös i högre hastigheter dvs att den är känsligare på ratten och ojämn väg. Jag får jobba mer.

Senast redigerat av iigloo (30 maj 2022)

Brådhis * Voff voff *
30 maj 2022 · 10 277 Inlägg

Av värdena att döma är det väl kanske lite tveksamt om det verkligen borde kännas någon direkt skillnad. Det stod inte särskilt fel innan heller...

Det är inte så att det monterades tex ett nytt däck i samband med detta?

Annars tror jag nog nästan det hela beror på att du känner efter mer just nu för att du vet att något kan vara fel.

Iofs kan ju teoretiskt du tryckt till hjulupphängningen på ett sådant vis att allting flyttat sig och att nu fjädringsgeometrin är lite skum, men då krävs det rätt mycket kraft.

Beskriv gärna vad som faktiskt hände och inte bara att du fått en smäll...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 maj 2022 · 13 736 Inlägg

torsen skrev:
Jag anser att det här är en budgetfråga.
Ett (måttligt) böjt styrstag blir kortare.
Går att kompensera genom att skruva ut styrstaksänden.
Eller att byta styrstaget.
Är det en nyare och dyrare bil och skadan är ett försäkringsärende bör styrstaget bytas till ett oskadat dito - nytt eller begagnat. Men är det fråga om en lågt värderad bil, och du själv får stå för "fiolerna", skulle jag nöja mig med enbart justering.
Förutsätter att verkstaden är kompetent att avgör vad som är bäst = inte kosta på en gammal bil onödigt.

när man endå gör en framvagninställning så är det ju rent av dumnt att inte byta alla styrstag när man endå ska kosta på inställningen.

jag skulle byta både inre och yttre på båda sidorna.

fast i detta fallet är ju frågan om inte länkarmen flyttat sig lite tanke på att caster är fel.
castern kan ju göra bilen mer nervös på vägen dessutom

och den ska ju inte vara rödmarkerad då är den utanför spec från fabrik.   

men den kan man inte "ändra" på många bilar men har den fått sig en körar i framvagnen så kan ju caster gå åt skogen.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
iigloo
30 maj 2022 · 16 Inlägg

Brådhis skrev:
Av värdena att döma är det väl kanske lite tveksamt om det verkligen borde kännas någon direkt skillnad. Det stod inte särskilt fel innan heller...

Det är inte så att det monterades tex ett nytt däck i samband med detta?

Annars tror jag nog nästan det hela beror på att du känner efter mer just nu för att du vet att något kan vara fel.

Iofs kan ju teoretiskt du tryckt till hjulupphängningen på ett sådant vis att allting flyttat sig och att nu fjädringsgeometrin är lite skum, men då krävs det rätt mycket kraft.

Beskriv gärna vad som faktiskt hände och inte bara att du fått en smäll...

Blev påkörd höger sida.

Ingen inspektion av framvagnen gjord så ingen vet om något är skadat. De har bara gått på värdena. Jag kollade protokollet efter den upplevda överkänsligheten.

Inte kul om något ger vika i +120 km/h.

Growe skrev:

torsen skrev:
Jag anser att det här är en budgetfråga.
Ett (måttligt) böjt styrstag blir kortare.
Går att kompensera genom att skruva ut styrstaksänden.
Eller att byta styrstaget.
Är det en nyare och dyrare bil och skadan är ett försäkringsärende bör styrstaget bytas till ett oskadat dito - nytt eller begagnat. Men är det fråga om en lågt värderad bil, och du själv får stå för "fiolerna", skulle jag nöja mig med enbart justering.
Förutsätter att verkstaden är kompetent att avgör vad som är bäst = inte kosta på en gammal bil onödigt.

när man endå gör en framvagninställning så är det ju rent av dumnt att inte byta alla styrstag när man endå ska kosta på inställningen.

jag skulle byta både inre och yttre på båda sidorna.

fast i detta fallet är ju frågan om inte länkarmen flyttat sig lite tanke på att caster är fel.
castern kan ju göra bilen mer nervös på vägen dessutom

och den ska ju inte vara rödmarkerad då är den utanför spec från fabrik.   

men den kan man inte "ändra" på många bilar men har den fått sig en körar i framvagnen så kan ju caster gå åt skogen.

Försäkringsbolaget betalar så jag förstår inte varför de inte inspekterat framvagnen. Finns det sprickor, försvagningar m.m?

Niknar
30 maj 2022 · 198 Inlägg

Jag tycker du ska få det kontrollerat ordentligt. Min bror körde över en grävling på motorvägen med ”plastskador” vilket åtgärdades på försäkringen (BMW 520). Nu ett år senare så upptäcktes att en bult gått av till ett av fästena på styrningen. Försäkringsbolaget vägrar att backa ärendet, kostnad för åtgärd 39.000kr.

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
Brådhis * Voff voff *
30 maj 2022 · 10 277 Inlägg

iigloo skrev:

Brådhis skrev:
Av värdena att döma är det väl kanske lite tveksamt om det verkligen borde kännas någon direkt skillnad. Det stod inte särskilt fel innan heller...

Det är inte så att det monterades tex ett nytt däck i samband med detta?

Annars tror jag nog nästan det hela beror på att du känner efter mer just nu för att du vet att något kan vara fel.

Iofs kan ju teoretiskt du tryckt till hjulupphängningen på ett sådant vis att allting flyttat sig och att nu fjädringsgeometrin är lite skum, men då krävs det rätt mycket kraft.

Beskriv gärna vad som faktiskt hände och inte bara att du fått en smäll...

Blev påkörd höger sida.

Ingen inspektion av framvagnen gjord så ingen vet om något är skadat. De har bara gått på värdena. Jag kollade protokollet efter den upplevda överkänsligheten.

Inte kul om något ger vika i +120 km/h.

Aha! En krock alltså, då är det en annan sak och helt andra krafter.

Är det ett försäkringsärende skulle jag kontaktat försäkringsbolaget direkt, förklarat vilken oseriös verkstad dom betalat pengar till och sedan bett om att få lämna den till en annan verkstad.

Blev det inga övriga skador alls på bilen? Inga märken på fälgen eller nå´nting?

Senast redigerat av Brådhis (30 maj 2022)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 maj 2022 · 13 736 Inlägg

iigloo skrev:

Brådhis skrev:
Av värdena att döma är det väl kanske lite tveksamt om det verkligen borde kännas någon direkt skillnad. Det stod inte särskilt fel innan heller...

Det är inte så att det monterades tex ett nytt däck i samband med detta?

Annars tror jag nog nästan det hela beror på att du känner efter mer just nu för att du vet att något kan vara fel.

Iofs kan ju teoretiskt du tryckt till hjulupphängningen på ett sådant vis att allting flyttat sig och att nu fjädringsgeometrin är lite skum, men då krävs det rätt mycket kraft.

Beskriv gärna vad som faktiskt hände och inte bara att du fått en smäll...

Blev påkörd höger sida.

Ingen inspektion av framvagnen gjord så ingen vet om något är skadat. De har bara gått på värdena. Jag kollade protokollet efter den upplevda överkänsligheten.

Inte kul om något ger vika i +120 km/h.

Growe skrev:

torsen skrev:
Jag anser att det här är en budgetfråga.
Ett (måttligt) böjt styrstag blir kortare.
Går att kompensera genom att skruva ut styrstaksänden.
Eller att byta styrstaget.
Är det en nyare och dyrare bil och skadan är ett försäkringsärende bör styrstaget bytas till ett oskadat dito - nytt eller begagnat. Men är det fråga om en lågt värderad bil, och du själv får stå för "fiolerna", skulle jag nöja mig med enbart justering.
Förutsätter att verkstaden är kompetent att avgör vad som är bäst = inte kosta på en gammal bil onödigt.

när man endå gör en framvagninställning så är det ju rent av dumnt att inte byta alla styrstag när man endå ska kosta på inställningen.

jag skulle byta både inre och yttre på båda sidorna.

fast i detta fallet är ju frågan om inte länkarmen flyttat sig lite tanke på att caster är fel.
castern kan ju göra bilen mer nervös på vägen dessutom

och den ska ju inte vara rödmarkerad då är den utanför spec från fabrik.   

men den kan man inte "ändra" på många bilar men har den fått sig en körar i framvagnen så kan ju caster gå åt skogen.

Försäkringsbolaget betalar så jag förstår inte varför de inte inspekterat framvagnen. Finns det sprickor, försvagningar m.m?

eftersom castern ligger utanför spec.  så är den ju inte som när den lämnade fabriken=gör om gör rätt..

det är ju igentligen inte något snack..   jag gissar på någon mindre skada som dom inte "sett" och då antar att det är rätt men som sagt du har ju den sidan rödmarkerad fortfarande efter inställningen.  jag gissar på att det är länkarmen som fått en duktig smäll och böjt sig lite.   och mycket går ju att ställa men just castern brukar inte gå att ställa..

så ring och säg till att bilen inte är som den var innan olyckan och att framvagnsinställningen som gjordes inte fixade alla problem. utan att något fortfarande är fel då bilen är nervös på vägen och att papprena visar att castern fortfarande är fel efter inställningen.  så något måste vara fel.   


hur stor smäll var det?   typ hård smäll över framhjul och skärm eller en smäll in i en kant?

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
iigloo
30 maj 2022 · 16 Inlägg

Niknar skrev:
Jag tycker du ska få det kontrollerat ordentligt. Min bror körde över en grävling på motorvägen med ”plastskador” vilket åtgärdades på försäkringen (BMW 520). Nu ett år senare så upptäcktes att en bult gått av till ett av fästena på styrningen. Försäkringsbolaget vägrar att backa ärendet, kostnad för åtgärd 39.000kr.

Det är just detta jag är rädd för. Påtalade detta scenario men fick tyvärr bara höra "om du inte sätt protokollet. Hade du då märkt något".

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 maj 2022 · 13 736 Inlägg

iigloo skrev:

Niknar skrev:
Jag tycker du ska få det kontrollerat ordentligt. Min bror körde över en grävling på motorvägen med ”plastskador” vilket åtgärdades på försäkringen (BMW 520). Nu ett år senare så upptäcktes att en bult gått av till ett av fästena på styrningen. Försäkringsbolaget vägrar att backa ärendet, kostnad för åtgärd 39.000kr.

Det är just detta jag är rädd för. Påtalade detta scenario men fick tyvärr bara höra "om du inte sätt protokollet. Hade du då märkt något".

att allt flyttat sig på just höger sida är ju tydligt på mätningen innan inställningen. och castern är INTE åtgärdad= inte lagad.

cambern är ju lite väl högt. oxå på höger sidan

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
iigloo
30 maj 2022 · 16 Inlägg

Growe skrev:

iigloo skrev:

Brådhis skrev:
Av värdena att döma är det väl kanske lite tveksamt om det verkligen borde kännas någon direkt skillnad. Det stod inte särskilt fel innan heller...

Det är inte så att det monterades tex ett nytt däck i samband med detta?

Annars tror jag nog nästan det hela beror på att du känner efter mer just nu för att du vet att något kan vara fel.

Iofs kan ju teoretiskt du tryckt till hjulupphängningen på ett sådant vis att allting flyttat sig och att nu fjädringsgeometrin är lite skum, men då krävs det rätt mycket kraft.

Beskriv gärna vad som faktiskt hände och inte bara att du fått en smäll...

Blev påkörd höger sida.

Ingen inspektion av framvagnen gjord så ingen vet om något är skadat. De har bara gått på värdena. Jag kollade protokollet efter den upplevda överkänsligheten.

Inte kul om något ger vika i +120 km/h.

Growe skrev:

när man endå gör en framvagninställning så är det ju rent av dumnt att inte byta alla styrstag när man endå ska kosta på inställningen.

jag skulle byta både inre och yttre på båda sidorna.

fast i detta fallet är ju frågan om inte länkarmen flyttat sig lite tanke på att caster är fel.
castern kan ju göra bilen mer nervös på vägen dessutom

och den ska ju inte vara rödmarkerad då är den utanför spec från fabrik.   

men den kan man inte "ändra" på många bilar men har den fått sig en körar i framvagnen så kan ju caster gå åt skogen.

Försäkringsbolaget betalar så jag förstår inte varför de inte inspekterat framvagnen. Finns det sprickor, försvagningar m.m?

eftersom castern ligger utanför spec.  så är den ju inte som när den lämnade fabriken=gör om gör rätt..

det är ju igentligen inte något snack..   jag gissar på någon mindre skada som dom inte "sett" och då antar att det är rätt men som sagt du har ju den sidan rödmarkerad fortfarande efter inställningen.  jag gissar på att det är länkarmen som fått en duktig smäll och böjt sig lite.   och mycket går ju att ställa men just castern brukar inte gå att ställa..

så ring och säg till att bilen inte är som den var innan olyckan och att framvagnsinställningen som gjordes inte fixade alla problem. utan att något fortfarande är fel då bilen är nervös på vägen och att papprena visar att castern fortfarande är fel efter inställningen.  så något måste vara fel.   


hur stor smäll var det?   typ hård smäll över framhjul och skärm eller en smäll in i en kant?

Hastigheten var runt 20 km/h och hjulet tog största smällen. Blev en lätt plåtskada på skärmen.
Krävde en ordentlig inspektion efter nytt samtal och inte bara kontroll av hjulvinklarna.

Brådhis * Voff voff *
30 maj 2022 · 10 277 Inlägg

iigloo skrev:

Niknar skrev:
Jag tycker du ska få det kontrollerat ordentligt. Min bror körde över en grävling på motorvägen med ”plastskador” vilket åtgärdades på försäkringen (BMW 520). Nu ett år senare så upptäcktes att en bult gått av till ett av fästena på styrningen. Försäkringsbolaget vägrar att backa ärendet, kostnad för åtgärd 39.000kr.

Det är just detta jag är rädd för. Påtalade detta scenario men fick tyvärr bara höra "om du inte sätt protokollet. Hade du då märkt något".

Som jag skrev i förra inlägget, påtala även detta för försäkringsbolaget. Dom får annars sällan veta hur oseriösa vissa avtalsverkstäder är.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
iigloo
30 maj 2022 · 16 Inlägg

Brådhis skrev:

iigloo skrev:

Brådhis skrev:
Av värdena att döma är det väl kanske lite tveksamt om det verkligen borde kännas någon direkt skillnad. Det stod inte särskilt fel innan heller...

Det är inte så att det monterades tex ett nytt däck i samband med detta?

Annars tror jag nog nästan det hela beror på att du känner efter mer just nu för att du vet att något kan vara fel.

Iofs kan ju teoretiskt du tryckt till hjulupphängningen på ett sådant vis att allting flyttat sig och att nu fjädringsgeometrin är lite skum, men då krävs det rätt mycket kraft.

Beskriv gärna vad som faktiskt hände och inte bara att du fått en smäll...

Blev påkörd höger sida.

Ingen inspektion av framvagnen gjord så ingen vet om något är skadat. De har bara gått på värdena. Jag kollade protokollet efter den upplevda överkänsligheten.

Inte kul om något ger vika i +120 km/h.

Aha! En krock alltså, då är det en annan sak och helt andra krafter.

Är det ett försäkringsärende skulle jag kontaktat försäkringsbolaget direkt, förklarat vilken oseriös verkstad dom betalat pengar till och sedan bett om att få lämna den till en annan verkstad.

Blev det inga övriga skador alls på bilen? Inga märken på fälgen eller nå´nting?

Fälgen blev kaputt och lätt plåtskada på skärmen.

Pratade med försäkringsbolaget och de tackade och gjorde en notering.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 maj 2022 · 13 736 Inlägg

iigloo skrev:

Growe skrev:

iigloo skrev:

Brådhis skrev:
Av värdena att döma är det väl kanske lite tveksamt om det verkligen borde kännas någon direkt skillnad. Det stod inte särskilt fel innan heller...

Det är inte så att det monterades tex ett nytt däck i samband med detta?

Annars tror jag nog nästan det hela beror på att du känner efter mer just nu för att du vet att något kan vara fel.

Iofs kan ju teoretiskt du tryckt till hjulupphängningen på ett sådant vis att allting flyttat sig och att nu fjädringsgeometrin är lite skum, men då krävs det rätt mycket kraft.

Beskriv gärna vad som faktiskt hände och inte bara att du fått en smäll...

Blev påkörd höger sida.

Ingen inspektion av framvagnen gjord så ingen vet om något är skadat. De har bara gått på värdena. Jag kollade protokollet efter den upplevda överkänsligheten.

Inte kul om något ger vika i +120 km/h.


Försäkringsbolaget betalar så jag förstår inte varför de inte inspekterat framvagnen. Finns det sprickor, försvagningar m.m?

eftersom castern ligger utanför spec.  så är den ju inte som när den lämnade fabriken=gör om gör rätt..

det är ju igentligen inte något snack..   jag gissar på någon mindre skada som dom inte "sett" och då antar att det är rätt men som sagt du har ju den sidan rödmarkerad fortfarande efter inställningen.  jag gissar på att det är länkarmen som fått en duktig smäll och böjt sig lite.   och mycket går ju att ställa men just castern brukar inte gå att ställa..

så ring och säg till att bilen inte är som den var innan olyckan och att framvagnsinställningen som gjordes inte fixade alla problem. utan att något fortfarande är fel då bilen är nervös på vägen och att papprena visar att castern fortfarande är fel efter inställningen.  så något måste vara fel.   


hur stor smäll var det?   typ hård smäll över framhjul och skärm eller en smäll in i en kant?

Hastigheten var runt 20 km/h och hjulet tog största smällen. Blev en lätt plåtskada på skärmen.
Krävde en ordentlig inspektion efter nytt samtal och inte bara kontroll av hjulvinklarna.

20km/h är ingen hög fart men det är mer än tillräckligt för att böja saker. 

skulle vara skoj om någon som jobbade med hjulinställningar hittade in på tråden.   

jag vet ju att man brukar kompensera lite för vägens lutning då vägarna i sverige lutar en del men frågan om cambern ska vara -1 på höger och 0.6 på vänster det låter som en del skillnad trots allt och det är exakt på snudden på vad som är godkänt.

det är ju konstigt att alla andra hjul ligger inom ganska snäv tollerans medans höger ligger ut i kanterna på tollernaserna. eller utanför.   det är väll knappast en slump direkt  för det enda igentliga ändringen dom gjort är att ställa toe och det är ju det som går att ställa väldigt mycket.  det handlar ju om iaf 1cm man kan skruva på staget innan man på något sätt skruvar ihop eller isär det för mycket.

känns ju som det bara är viktigt att tjäna pengar istället för att faktist göra ett bra jobb..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Brådhis * Voff voff *
30 maj 2022 · 10 277 Inlägg

Growe skrev:
känns ju som det bara är viktigt att tjäna pengar istället för att faktist göra ett bra jobb..

Kom du på det nu? big_smile Är väl parollen för 95% av alla verkstäder idag?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 maj 2022 · 13 736 Inlägg

Brådhis skrev:

Growe skrev:
känns ju som det bara är viktigt att tjäna pengar istället för att faktist göra ett bra jobb..

Kom du på det nu? big_smile Är väl parollen för 95% av alla verkstäder idag?

nej tyvärr inte.. derför det är så skönt att meka själv men detta är ju tyvärr ett försäkringsärende men jag skulle bråka utav bara helvete.. jag hade nog inte ens tagit bilen därifrån.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang