2829
Sök

Vilket är det absulut sämsta bilmärket?

1 004 Inlägg
7 februari 2007
jockecruiser skrev:
Ryssarna är inte helt 100 på att bygga bilar, vill jag mena. Har inte ägt en själv, men får inte direkt ett bra intryck av Moskvitch. Nå´n som har en annan uppfattning månne? smile

http://www.moskvich.de/Bilder/aleko.jpg

fler pics på denna sida t.ex:http://www.moskvich.de/

ser ju ut som den precis har fått en kanon start på strippen smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

vectra--power
7 februari 2007
De där med bästa och sämsta bilmärket är ju en smaksak, men smaken är ju som röven, klöven.

Och enligt mej så är det volvo som är sämsta bilmärket! Vet inte varför de bara är så. Sorry alla volvo raggare:D HAHA

30 Inlägg
7 februari 2007
Boken "tidernas sämsta bilar" pekar ut Volkswagen Bubbla som tidernas sämsta... den har faktiskt tagit häsnyn till de mest underliga skapaleserna på jorden genom tiderna och inte bara de vanligaste. Rekommenderar boken!

Citat ur boken: "Detta är tidernas sämsta bil. Av någon anledning älskar skäggiga fredsaktivister och långhåriga surfsnobbar Bubblan, uppenbarligen för att de tycker den är cool och alternativ. Må så vara, även om detta helt tycks överskugga det faktum att det rör sig om rent skräp. Vad vi har här är en tragisk, tysk bil med motorn på fel plats och en lista över inbyggda fel så lång att den skulle fylla hela den här boken."

Volvo 340 kommer på 40:e plats och Volvo 242C på 42...

Personligen håller jag Ford Scorpio ganska högt på listan men den kom bara 12:a...

Riktiga bilar har 3 pedaler!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 februari 2007
villon skrev:
volvo_glenne skrev:
opeltiffi skrev:

jaha.. jag tänker ju exakt tvärtom. ska man ha en bil som alltid fungerar så är det ju 240 eller 740. sen att dom är så förbannat fula(original iaf) är ju en annan sak ;P däremot har jag aldrig varit med om en bil som krånglar lika mycket som ford sierra.
mvh

ja men de va vad jag tyckte om egen erfarenhet... vi har haft sierror i familjen nästan enda sen jag va liten å dom har alldrig krånglat eller krånga gör väll alla bilar nån gång men ni förstår vad jag menar... men sen så har farsan haft nåra volvos och jag har haft nåra volvos å dom har bara jävlas hela tiden så jag tycker då att volvo är sämsta bilen som finns !! smile

då har väll du inte vatt vettigare människa o köpt annat än sönderkörda mondagsexemplar,, enligt många är jhu ford (80-90 tal) bilmekanikernas dröm eftersom dom inte tål något och får lagas rätt ofta,, volvo står däremot på topp,, men alla bilar krånglar och går sönder för eller senare det finns ingen som inte kan säga att dom inte gör.

Riktigt korkad tråd däremot då det alltid blir krig mellam olika märkesfantaster som bara slänger skit åt varandra

tror inte de är slutkörda volvos vi har haft eftersom dom är köpt av gubbar dom vi köpt dom av... och alla sierror vi haft har nästan funkat helt felfritt å då har vi haft (inkl min/mina) runt 7-10st sen jag va liten å alla har funkat kanon smile men iofs så är de väll en smaksak och tur och otur de där med sämsta märket men jag skrev bara vad jag personligen ogillar för bilmärke smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
7 februari 2007
Trabant om ej någon skrivit det redan .....

//S

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

30 Inlägg
7 februari 2007
lonewolf-holm skrev:
Trabant om ej någon skrivit det redan .....

//S

he he, trabanten klarar precis en plats bland dom 10:a sämsta... 9:a
Senast redigerat av DrFrelin (7 februari 2007)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 februari 2007
Jonni skrev:
mr-bear skrev:
Mercedes -96 med dåligt rostskydd?

Det där är fel.

Det var inte rostskyddet det vart fel på, det var lacken och plåten..

Mercedes-Benz har dock åtgärdat alla de felen nu då dom inte har råd med ett sånt "misstag" igen..

Det har kostat dem över 100miljarder kronor hittills har jag fått höra.

"Den officiella förklaringen är att ett pressverktyg för dörrarna vikt plåten för skarpt. Snittytorna bildar en för skarp kant som gör att grundfärgen inte får fäste. Mercedes påstår att problemet med de vassa dörrkanterna inte finns kvar på den uppdaterade version som började säljas 1998. "

Problemet kvarstod efter 1998 fram tills maj 2004.. Men det är 30 års garanti på bilarna efter 1998, så var inte oroliga att köpa en Mercedes-Benz

ok ?
men 01 och upp är det alu karros på dom flesta

det är ej plåten utan lacken som har det mesta inom rosten att göra

Olofström , Blekinge
211 Inlägg
8 februari 2007
Ford är dynga!

Dieselgypsy
538 Inlägg
8 februari 2007
Tja:
-Sämst rostskydd: Mercedes Benz
-Destruktivt Beteende: Såväl GM som Ford-koncernen
-Sämsta invändig-design: Alla amerikanska märken
-Världens fulaste bil: Fiat Multipla

Tyvärr kan jag inte skriva så mycket om nyare bilar, eftersom jag inte kör så många nya bilar.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
8 februari 2007
ajaj robban de va inte bvra sagt, nu kommer du få massor med ettor:P
vectra--power skrev:
De där med bästa och sämsta bilmärket är ju en smaksak, men smaken är ju som röven, klöven.

Och enligt mej så är det volvo som är sämsta bilmärket! Vet inte varför de bara är så. Sorry alla volvo raggare:D HAHA

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

12 086 Inlägg
8 februari 2007
NorrmaN_Racing skrev:
Ford är dynga!

Erkänn att du aldrig haft en Ford?
Jag hade samma inställning som dig, men nu har jag en annan bild av Ford!
Ford är ingen "bra" bil, men man får valuta för pengarna!

2 953 Inlägg
8 februari 2007
volvo_glenne du tror inte att de beror på hur du tucktar volvona som jag minns så gick de inte lungt för 5 öre sen våran mondeo krånglar hela jävla tiden

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Yrkesförare
1 073 Inlägg
8 februari 2007
volvo_glenne skrev:
jag skrev mitt inägg på förra sidan för att slippa folk som hänger upp sig på vad man tycker men nu när folk börjar nämna olika bil märken så måste ja säga att jag tycker volvo är absolut sämsta märket.. har haft nåra stycken så jag har lite erfarenhet, dom är ful, tråkig, slö, dålig komfort, jävlas hela tiden osv osv, men jag brukar säga att volvo 850 och uppåt kan ja tänka mig att ha men alldrig en 240, 740 eller nåra sånna gammla skit volvos för dom beskrev jag ju tidigare i de här inlägget, men dom fordar jag/vi har haft har bara gått å gått å inte änns jävlas hälften av vad volvona har gjort(bland annat därför jag är ford nörd)... de va vad jag tyckte smile hoppas ingen volvo raggare blir sur bara för att jag skriver som jag tycker smile

Du kanske ska fundera på att byta nick nu när chansen finns. Det klingar inte så bra ihop med dina åsikter:)

Kettunen
8 februari 2007
Absolut sämsta bilarna är nog LADA!
Men personligt gillar jag inte nyare volvobilarna från S80 och nyare. Grymt jävla fula men behagliga. Bästa bilarna är CADILLAC & PONTIAC & CHEVROLET

30 Inlägg
8 februari 2007
Man kan inte säga att Ford över lag är dynga, däremot har dom byggt några riktiga bottennapp på 80-90 talet. Dom får nog tyvärr lida för det tills vidare...

Avstängd
914 Inlägg
8 februari 2007
Ska vi snacka design så är volvo 740 iaf världens fulste bil fy fan så fula dom me! INGA som helst former, det förvånar mig att inte fälgarna är fyrkantiga dom me! usch!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

2 594 Inlägg
8 februari 2007
sämsta bil enligt mitt tcke drabant sen citroen

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 februari 2007
Tega skrev:
volvo_glenne skrev:
jag skrev mitt inägg på förra sidan för att slippa folk som hänger upp sig på vad man tycker men nu när folk börjar nämna olika bil märken så måste ja säga att jag tycker volvo är absolut sämsta märket.. har haft nåra stycken så jag har lite erfarenhet, dom är ful, tråkig, slö, dålig komfort, jävlas hela tiden osv osv, men jag brukar säga att volvo 850 och uppåt kan ja tänka mig att ha men alldrig en 240, 740 eller nåra sånna gammla skit volvos för dom beskrev jag ju tidigare i de här inlägget, men dom fordar jag/vi har haft har bara gått å gått å inte änns jävlas hälften av vad volvona har gjort(bland annat därför jag är ford nörd)... de va vad jag tyckte smile hoppas ingen volvo raggare blir sur bara för att jag skriver som jag tycker smile

Du kanske ska fundera på att byta nick nu när chansen finns. Det klingar inte så bra ihop med dina åsikter:)

nää jag vet, jag skäms över mitt användar namn men man kan ju inte byta som man vill tyvärr... vart medlem här när jag hade en volvo 740 (alldrig mer en volvo) så tyvärr men som sagt så går de ju inte att byta namn hmm
Senast redigerat av volvo_glenne (8 februari 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 februari 2007
xorox_88 skrev:
volvo_glenne du tror inte att de beror på hur du tucktar volvona som jag minns så gick de inte lungt för 5 öre sen våran mondeo krånglar hela jävla tiden

mina kanske gick hårt men farsans då?! dom går inte speciellt hårt men jävlas hela tiden endå! wink  men tänka sig att man inte ska få säga vad man tycker utan att folk ska bli sur å klaga men men

Min fina Opel Kadett GSI Cabriolet från- 1991
10 Inlägg
8 februari 2007
volvo är det sämta jävla traktorer

Sök