3853
Sök

Kan man välja postombud på autodoc?

5 Inlägg
7 april 2023
Trådstartare
Hej! Jag tänkte beställa däck från autodoc. Någon som vet om man kan då välja postombudet själv?

Vill köpa däck på nätet men det är viktigt för mig att kunna välja postombudet själv ..

Mvh

Forummoderator
18 346 Inlägg
7 april 2023
De skickar med DHL eller Postnord så ska inte vara problem.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

5 Inlägg
7 april 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:

Men visa hemsidor erbjuder att du kan välja ett specifikt ställe att hämta ut på men andra hemsidor erbjuder inte det

Forummoderator
18 346 Inlägg
7 april 2023
saab9-33 skrev:
Hybrid_ skrev:

Men visa hemsidor erbjuder att du kan välja ett specifikt ställe att hämta ut på men andra hemsidor erbjuder inte det

Sant. Man bör väl få upp en lista på var man vill ha grejerna? Men visst. Jag beställde båtgrejer från en sida som kom till en ICA-butik i Malmö. 30 mil från mig... Blev lite pyssel där.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Trucker
1 430 Inlägg
7 april 2023
sist jag beställde från autodoc häromveckan så fick jag upp i postnord appen att jag hade val att välja ombud (mitt var redan förvalt men kunde ändra) så det går smile
Senast redigerat av zleepy (7 april 2023)

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

1 524 Inlägg
7 april 2023
Vanliga paketombud tar ej emot däck!

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

5 Inlägg
7 april 2023
Trådstartare
trubbelturbo skrev:

Vad har man för möjlighet då  ?

Vettemannen
7 april 2023
saab9-33 skrev:
trubbelturbo skrev:

Vad har man för möjlighet då  ?

Jaa, att hämta ut dom dit dom levereras, på närmsta DHL-terminal eller närmaste Postnord-terminal.

/Benny

1 524 Inlägg
7 april 2023
Hur DHL jobbar vet jag ej. Men PostNord skriver på sin hemsida:

https://www.postnord.se/kundservice-faq … mp;take=10
Leverans av däck har en annorlunda hantering än ett vanligt paket.
På grund utav miljöskäl och brandrisk körs inga däck ut till ett postombud.
Vi erbjuder istället en kostnadsfri utkörning utav däcken på en tid som passar dig.

När försändelsen ankommer till depån/brevbärarkontoret som hanterar din utkörning
får du vanligtvis ett SMS där du ombeds boka utkörning.
I SMS-et finns även information om hur och när du kan hämta försändelsen.

Du kan även följa leveransen via PostNords mottagar-app alternativt på vår hemsida under Spåra brev, paket & pall.
Senast redigerat av trubbelturbo (7 april 2023)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

7 760 Inlägg
7 april 2023
Jag köper däck hos dackonline.se.
Frakten är gratis(inbakad i priset).
Jag väljer då att sätta någon av de kontraktsverkstäder har(för att få förmånligt pris på däckomläggningen).
Men jag kontaktar kontraktsverkstaden i förväg och kollar att det är ok.
Har fungerat friktionsfritt i flera decennier.
Varför ska man ta hem däcken och sedan själv frakta dem till "gummigubben" - när man kan får frakten gratis utan allt besvär?

Det här med DHL är jobbigt.
Man prickar i hemleverans(av mindre saker) men får ofta ändå besöka lokala postombudet eller ICA för att hämta försändelsen.
Förr kom (de mindre) paketen med tidningsombudet och hängdes på brevlådan medelst en (trevlig) S-formad krok.

5 Inlägg
7 april 2023
Trådstartare
torsen skrev:
Jag köper däck hos dackonline.se.
Frakten är gratis(inbakad i priset).
Jag väljer då att sätta någon av de kontraktsverkstäder har(för att få förmånligt pris på däckomläggningen).
Men jag kontaktar kontraktsverkstaden i förväg och kollar att det är ok.
Har fungerat friktionsfritt i flera decennier.
Varför ska man ta hem däcken och sedan själv frakta dem till "gummigubben" - när man kan får frakten gratis utan allt besvär?

Det här med DHL är jobbigt.
Man prickar i hemleverans(av mindre saker) men får ofta ändå besöka lokala postombudet eller ICA för att hämta försändelsen.
Förr kom (de mindre) paketen med tidningsombudet och hängdes på brevlådan medelst en (trevlig) S-formad krok.

För att Autodoc erbjuder gratisfrakt också. Min däckgubbe kostar hälften än dessa verkstäder tyvärr ..

Sök