Ful bil

Hemmamek
25 mars · 162 Inlägg

Ser ut som en mordern bil...
https://files.catbox.moe/524psp.jpg

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 mars · 14 060 Inlägg

Hemmamek skrev:
Ser ut som en mordern bil...
https://files.catbox.moe/524psp.jpg

Jag undrar om det är samma person som ritat alla bilar för dom ser ju nästan likadana ut. Dom har ingen fantasi idag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hemmamek
25 mars · 162 Inlägg

Mack skrev:
Och layouten invändigt ska vi inte ens börja med..herrejävlar.
Till och med Volvo har hakat på det fula spåret med en gigantisk skärm i mitten och "minimalistiskt" runt om.

Bil eller fordonsvärlden överlag håller på och går åt helvete, och det ordentligt.

Det är mycket billigare att klistra fast en surfplatta istället för att designa och montera knappar och rattar.
Sorgligt nog den största anledningen, så skärmarna lär stanna.

Brådhis * Voff voff *
25 mars · 10 280 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hemmamek skrev:
Ser ut som en mordern bil...
https://files.catbox.moe/524psp.jpg

Jag undrar om det är samma person som ritat alla bilar för dom ser ju nästan likadana ut. Dom har ingen fantasi idag.

/Benny

Det var bättre förr... wink

https://preview.redd.it/modern-cars-all-look-the-same-i-missed-the-80s-the-80s-v0-rlyoojxeah5b1.jpg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=8e20de1c3ef3cb96c8586518651c32fdfdd7dd81

Senast redigerat av Brådhis (25 mars )

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Muskelbil
26 mars · 321 Inlägg

Mack skrev:

Muskelbil skrev:
Mmmmmultipla
Aztec
Yugo
Golf

När asiatiska bil tillverkare gör försiktiga linjer gnäller europa bil gillare över det
När det ritas mer utmanande gnäller samma gubbar över det
Ev6 är en väldigt komplett bil av hög kvalitet
Jag tror att det gnälls mest för att den är en elbil

Jag skiter i om den är batteridriven eller raketdriven - jag håller med TS, den är ful som stryk.
Detsamma gäller alla Teslor. Särskilt den större modellen, vad den nu heter. Ser ut som en övergödd skalbagge.
Och layouten invändigt ska vi inte ens börja med..herrejävlar.
Till och med Volvo har hakat på det fula spåret med en gigantisk skärm i mitten och "minimalistiskt" runt om.

Bil eller fordonsvärlden överlag håller på och går åt helvete, och det ordentligt.

En del skriver att alla elbilar är fula

Menar du den stora SUV med falcon doors heter den X.
Påminner lite om Aztec i formen
Volvo har inte byggt en snygg bil sedan samarbetet med jensen av bröts
Jävlar vilken tur för helvete att smaken kan vara olika fan

Tesla model Y är Sveriges mest sålda bil 2023, några verkar tycka om designen utan knappar och ett stil rent inre

Muskelbil
26 mars · 321 Inlägg

Brådhis skrev:

Vettemannen skrev:

Muskelbil skrev:

Det förklarar saken.
Jag spelar inte sånt jag är vuxen

Jag också!

/Benny

Beklagar!

Jag spelar iofs inte heller GTA5, men den dag jag börjar använda "vuxen" som ett argument för att avstå specifika nöjen så finns inget annat att göra än att beklaga...

"Datorspel" har jag dock spelat sedan mitten på 80-talet och har inga som helst planer på att sluta.

Som vuxen tycker jag det inte är intresant att spela "TV-/Datorspel där man stjäl bilar, köper sexuella tjänster och dödar människor."
Jag kunde som tonåring tycka det var spännande med våld samma spel
Men det var länge sedan och ut budet var litet

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 mars · 13 746 Inlägg

elbilar i regel är ju fula..  vet inte varför man måste försöka göra dom att sticka ut.. antagligen för att man visa hur duktig man är som äger en elbil.. 

sen är det ju väldigt ovanligt att moderna bilar ser bra ut..  men elbilar är ju det som sticker ut..   men redan genom att det är en suv så skulle ju inte jag äga någon..  hatar suv bilar.   bara onödigt stort skrot..  smile
men man måste väll utmärka sig antar jag..

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
MrHyde
26 mars · 654 Inlägg

Problemet med dessa groteska designer är ju att folk beter sig som drönare och köper det.. Så länge det köps så kommer dom producera det. Speciellt svenskar är duktiga på att följa medias och storföretagens narrativ att en stor SUV är en bra bil. Sen när slutade till exempel V70 vara en dålig bil? Barnfamiljer köper en ful SUV istället och får halva bagageutrymmet, men såklart måste dom ha nåt att skriva om på deras sociala medier..

Live long, and prosper.
candyweiss
26 mars · 876 Inlägg

Growe skrev:
elbilar i regel är ju fula..  vet inte varför man måste försöka göra dom att sticka ut.. antagligen för att man visa hur duktig man är som äger en elbil.. 

sen är det ju väldigt ovanligt att moderna bilar ser bra ut..  men elbilar är ju det som sticker ut..   men redan genom att det är en suv så skulle ju inte jag äga någon..  hatar suv bilar.   bara onödigt stort skrot..  smile
men man måste väll utmärka sig antar jag..

Jag älskar min Tiguan, vi sitter kanonbra, bilen lastar mycket och den drar många kilo. En underbar och snygg bil. Överlägset bästa bilen jag ägt och jag  köper garanterat en SUV igen.

Senast redigerat av candyweiss (26 mars )

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 mars · 14 060 Inlägg

candyweiss skrev:

Growe skrev:
elbilar i regel är ju fula..  vet inte varför man måste försöka göra dom att sticka ut.. antagligen för att man visa hur duktig man är som äger en elbil.. 

sen är det ju väldigt ovanligt att moderna bilar ser bra ut..  men elbilar är ju det som sticker ut..   men redan genom att det är en suv så skulle ju inte jag äga någon..  hatar suv bilar.   bara onödigt stort skrot..  smile
men man måste väll utmärka sig antar jag..

Jag älskar min Tiguan, vi sitter kanonbra, bilen lastar mycket och den drar många kilo. En underbar och snygg bil. Överlägset bästa bilen jag ägt och jag  köper garanterat en SUV igen.

En SUV kan ju vara ett alternativ när det börjar bli besvärligt att ta sig i och ur bilen.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
candyweiss
26 mars · 876 Inlägg

MrHyde skrev:
Problemet med dessa groteska designer är ju att folk beter sig som drönare och köper det.. Så länge det köps så kommer dom producera det. Speciellt svenskar är duktiga på att följa medias och storföretagens narrativ att en stor SUV är en bra bil. Sen när slutade till exempel V70 vara en dålig bil? Barnfamiljer köper en ful SUV istället och får halva bagageutrymmet, men såklart måste dom ha nåt att skriva om på deras sociala medier..

Tiguan mk2 är den bästa bilen jag ägt/äger och jag väntade länge innan den perfekta SUVen kom (2017).
Jag är med i noll sociala medier big_smile

Senast redigerat av candyweiss (26 mars )

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Muskelbil
26 mars · 321 Inlägg

MrHyde skrev:
Problemet med dessa groteska designer är ju att folk beter sig som drönare och köper det.. Så länge det köps så kommer dom producera det. Speciellt svenskar är duktiga på att följa medias och storföretagens narrativ att en stor SUV är en bra bil. Sen när slutade till exempel V70 vara en dålig bil? Barnfamiljer köper en ful SUV istället och får halva bagageutrymmet, men såklart måste dom ha nåt att skriva om på deras sociala medier..

Storlek på bakre bagage och bilens längd.

615liter 4486mm
575liter 4823mm
854liter 4750mm

Två SUV en v70
En suv är en elbil.

SportPilot Ubåtsingenjör
26 mars · 7 232 Inlägg

Hybrid_ skrev:

spillolja skrev:
Den/dom som designat detta fordon borde få bada isvak

tongue

I den vaken ligger hela designavdelningen som prånglade ut Fiat multipla på marknaden i. Samt några andra (BMW GT...) Trångt blir det.

Tycker att vi skickar i hela BMWs nuvarande designavdelning i den vaken

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muskelbil
26 mars · 321 Inlägg

Vettemannen skrev:

candyweiss skrev:

Growe skrev:
elbilar i regel är ju fula..  vet inte varför man måste försöka göra dom att sticka ut.. antagligen för att man visa hur duktig man är som äger en elbil.. 

sen är det ju väldigt ovanligt att moderna bilar ser bra ut..  men elbilar är ju det som sticker ut..   men redan genom att det är en suv så skulle ju inte jag äga någon..  hatar suv bilar.   bara onödigt stort skrot..  smile
men man måste väll utmärka sig antar jag..

Jag älskar min Tiguan, vi sitter kanonbra, bilen lastar mycket och den drar många kilo. En underbar och snygg bil. Överlägset bästa bilen jag ägt och jag  köper garanterat en SUV igen.

En SUV kan ju vara ett alternativ när det börjar bli besvärligt att ta sig i och ur bilen.

/Benny

De SUV jag har är bra som taxibilar
Lätt att komma i och ur stort bagage bak och litet bagage fram för bilkudde och små prylar som kan gå åt
Ingen kardantunnel så tre bak är enkelt
Nackdel är mycket snack om företagets ledning och fack förbund.

Muskelbil
26 mars · 321 Inlägg

SportPilot skrev:

Hybrid_ skrev:

spillolja skrev:
Den/dom som designat detta fordon borde få bada isvak

tongue

I den vaken ligger hela designavdelningen som prånglade ut Fiat multipla på marknaden i. Samt några andra (BMW GT...) Trångt blir det.

Tycker att vi skickar i hela BMWs nuvarande designavdelning i den vaken

Eller på grill fest
Nionde kretsen i hellvetet är för dom

SportPilot Ubåtsingenjör
26 mars · 7 232 Inlägg

Ev6 är förövrigt ganska ful bakifrån, baksätet är ganska obekvämt. Men som bruksfordon är det en förbaskat bra bil

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
candyweiss
26 mars · 876 Inlägg

SportPilot skrev:
Ev6 är förövrigt ganska ful bakifrån, baksätet är ganska obekvämt. Men som bruksfordon är det en förbaskat bra bil

Verkar som om man designat framifrån och bak, när man kom till aktern så var pengarna slut big_smile
Annars ser bilen bra ut och den är förmodligen riktigt trevlig invändigt (så bra nu Kia kan fixa det).

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
zemet
26 mars · 4 041 Inlägg

candyweiss skrev:

Growe skrev:
elbilar i regel är ju fula..  vet inte varför man måste försöka göra dom att sticka ut.. antagligen för att man visa hur duktig man är som äger en elbil.. 

sen är det ju väldigt ovanligt att moderna bilar ser bra ut..  men elbilar är ju det som sticker ut..   men redan genom att det är en suv så skulle ju inte jag äga någon..  hatar suv bilar.   bara onödigt stort skrot..  smile
men man måste väll utmärka sig antar jag..

Jag älskar min Tiguan, vi sitter kanonbra, bilen lastar mycket och den drar många kilo. En underbar och snygg bil. Överlägset bästa bilen jag ägt och jag  köper garanterat en SUV igen.

Vi har en Tiguan från 2010.

Jag tycker bagaget på den är ganska litet faktiskt.

Visst kan man skjuta baksätet frammåt och göra det lite större men det är svårt om någon skall sitta där.

När vi skulle åka 3 pers till Thailand och alla hade varsin stor väska så fick man tyvärr bara plats med 2 stora resväskor i bagaget på den.
Betydligt mindre bagage än V70 tex.

Kanske generation 2 av tiguanen har större bagage.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
zemet
26 mars · 4 041 Inlägg

Mack skrev:

Muskelbil skrev:
Mmmmmultipla
Aztec
Yugo
Golf

När asiatiska bil tillverkare gör försiktiga linjer gnäller europa bil gillare över det
När det ritas mer utmanande gnäller samma gubbar över det
Ev6 är en väldigt komplett bil av hög kvalitet
Jag tror att det gnälls mest för att den är en elbil

Jag skiter i om den är batteridriven eller raketdriven - jag håller med TS, den är ful som stryk.
Detsamma gäller alla Teslor. Särskilt den större modellen, vad den nu heter. Ser ut som en övergödd skalbagge.
Och layouten invändigt ska vi inte ens börja med..herrejävlar.
Till och med Volvo har hakat på det fula spåret med en gigantisk skärm i mitten och "minimalistiskt" runt om.

Bil eller fordonsvärlden överlag håller på och går åt helvete, och det ordentligt.

Tycker du verkligen model S är så ful?

Alla har ju olika smak och jag gillar inte heller alla teslor men det finns bra mycket fulare bilar på vägarna än teslor tycker jag.

Men är ju en smaksak såklart:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Jokabsson
26 mars · 1 179 Inlägg

Hemmamek skrev:

Mack skrev:
Och layouten invändigt ska vi inte ens börja med..herrejävlar.
Till och med Volvo har hakat på det fula spåret med en gigantisk skärm i mitten och "minimalistiskt" runt om.

Bil eller fordonsvärlden överlag håller på och går åt helvete, och det ordentligt.

Det är mycket billigare att klistra fast en surfplatta istället för att designa och montera knappar och rattar.
Sorgligt nog den största anledningen, så skärmarna lär stanna.

Lyckligtvis har i alla fall euro ncap snappat upp faran med pekskärmar till precis allt.
https://carup.se/euro-ncaps-nya-krav-sl … orarmiljo/

Jag kör mycket Volvo i jobbet och det är inte intuitivt att peta på skärmen för att byta radiokanal, ändra värme på säte/ratt/kupé.
Det hackar ibland, blir feltryck och resultatet blir att man får ta ögonen från vägen i flera sekunder.

Nu har vi provat pekskärmar, det var en dålig idé, dags att använda knappar och vred igen. Ska tilläggas att jag inte är över 30 och har bra sinne för teknik och prylar.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang