2368
Sök

Varvar upp, men knappt någon drivning?

4 Inlägg
2 april
Trådstartare
Köpte en audi a4 2007 för en månad sen. Välservad och gick jätte fint. Men nu när jag trycker plattan i mattan så trycker turbon till och den varvar upp, men får ingen fart framåt? Någon som vet vad detta kan bero på?

6 687 Inlägg
2 april
Kraftigt sliten koppling eller konverter beroende på låda

De/Dem

4 Inlägg
2 april
Trådstartare
xXSammy skrev:
Kraftigt sliten koppling eller konverter beroende på låda

Ååfaan, det är manuell låda. Kopplingen känns bra i övrigt.

Fri fart för ett fritt folk!
14 626 Inlägg
2 april
du kan testa att slira till lite med den och se om det blir bättre har varit med om att min 407a har börjat slira koppling och sen har jag plågat på kopplingen lite då slutar den slira och hållt sig så någon månad sen började den igen..  och slutade direkt när man plågat kopplingen lite.. 

men det kan oxå förvärra läget väldigt snabbt så man ska använda förståndet lite när man testar

Kör fort så hinner inget hända...

4 Inlägg
2 april
Trådstartare
Growe skrev:
du kan testa att slira till lite med den och se om det blir bättre har varit med om att min 407a har börjat slira koppling och sen har jag plågat på kopplingen lite då slutar den slira och hållt sig så någon månad sen började den igen..  och slutade direkt när man plågat kopplingen lite.. 

men det kan oxå förvärra läget väldigt snabbt så man ska använda förståndet lite när man testar

I övrigt så funkar den som vanligt. Kör man som man ska så märks det ingenting. Bara när man trycker på

Sök