3253
Sök

Sälja bil på blocket. Tips.

700 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Vad har ni för faktiska tips som är värda att tänka på när man säljer bilar på Blocket.

Till exempel: "Sätt priset 5000 över det du vill sälja den för så du verkar schyst när du går ned i pris"

Min s60 är till salu och redan börjat få in en massa idioter som tror att hjullager byter man när man åker till däckfirman.

Professionell hatare

700 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Vad jag trodde var ett bra tips var att inkludera all nödvändig information i annonsen så att dom som vill köpa inte behöver ställa en massa frågor. Men man kanske ska göra motsatsen?

Dom som har snackat med mig här i forumet vet att jag hatar dom som lurar oskyldiga människor. Lösningen är ju då att vara ärlig, men man får mindre personer som vill köpa bilen, och dom som skulle normalt sett bli lurade prutar istället ned priset som att dom är proffs.

Så jag tror att bästa möjliga annonsen är:

"Går bra, SoV däck. MoK. Pendlarbil går utan problem. Besiktad och skattad."

Men jag mår så illa över såna inlägg för man vet ju att dom alltid ljuger, och sen spenderar man 1 timmar hos säljaren att identifiera felen han/hon ljuger om bara för att få höra "Men va? Det visste jag inte big_smile"

Jag köpte min s60 för 4 år sedan vetandes att den behövde kamrem, termostat och annat. Dom var ärliga då vi knöt an väldigt väl. Inget problem att betala 18 000kr.

Men idag då jag har bytt ut i princip hela bilen så får jag frågetecken kring mitt satta pris.

"27500kr för en bil som jag måste byta styrleder på inför nästa besiktning? Nä då får du 20 000kr".

Ska man bara ljuga och vara så jävlig man bara kan? Eller ska man vara ärlig rakt igenom?

Professionell hatare

Fri fart för ett fritt folk!
14 824 Inlägg
för 52 minuter sedan
man får bara vara beredd på att trycka av samtalet och blocka när det är sånna där som vill ha bästa priset kompis.  och sålla den hårda vägen innan man ens lägger ner energi..

har en polare som ofta får hjälpa andra att sälja bilar pga alla idioter.    han är helt rätt person till sånt han har noll tålmod och exploderar direkt..    vilket löser problem fort både via mail telfon och irl.  smile

Kör fort så hinner inget hända...

65 Inlägg
för 51 minuter sedan
Givetvis ska du vara ärlig.

Sök